Ga naar inhoud


MOTECK SG-2100A kopen ja of nee


slingers

Aanbevolen berichten

hoi 

 

Als ik onderstaande rotor aanschaf . kan ik dan van binnen uit de schotel draaien en zo de afstelling doen .

Ik heb Diseqctm 1.2 

 

Alle info is welkom

 

 

 

MOTECK SG-2100A
Moteck Digipower/Palm DiSEqC 1.2 h-h motor SG-2100A geschikt voor Schotels t/m een max. diameter van 120 cm

Maximum schotel diameter 120 cm
Lengte van de bevestigingsbuis 180 mm
Azimuth Angle 75°EAST ~ 75°WEST ( 150° ) Adjustable
Elevatie hoek 10°~75°
Voeding 13 / 18 Vdc
Stroomverbruik in stand-by mode 50mA
Stroomverbruik in operating mode 200mA
Maximum stroomverbruik 350mA
Draaisnelheid 1.9° / sec ( op 13V) ; 2.5 °/ sec ( op 18V)
Programmeerbare posities 60 satellieten
Connectors F type
Operating protocol DiSEqCTM 1.2
Handmatig knop oost/west

alle info is welkom.

post-77633-0-23007400-1427793761.jpg

Taropi

Venlo

Rebox RE 2200HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


@slingers,

 

Het ligt eraan wat je doelstelling is ?

De SG-2100A wordt meestal gebruikt om meerdere satellieten te ontvangen welke voor jou zichtbaar zijn aan de clarkbelt.

Het afstellen vergt nogal wat kennis maar wordt vergemakkelijkt door hem op USALS in te stellen.

Er is genoeg te lezen op dit forum hoe je dit moet doen.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sta elk jaar 6 maanden op de caming in friesland (seizoensplek) en daar heb ik ook een schotel die ik elk jaar weer moet plaatsen. 

de ene keer gaat het goed de andere keer ben ik aan het klooien om beeld te krijgen.

daarom dacht ik als ik nou deze er tussen zet dan gaat het makkelijker en ben ik van een hoop geklooi af.

 

de gedachte was goed alleen de uitvoering niet dus.  Wat is wel een goede oplossing er staat nogal wat wind waar ik zit en komt dus voor dat de schotel hoe goed ik hem ook heb vast gemaakt verschoven is . opstelling is een pijpanker in de grond en daar een RVS paal in van 5 cm doorsnee en daar hangt de schotel dan aan op een hoogte van 190 cm .zal zaterdag een foto maken .

Taropi

Venlo

Rebox RE 2200HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een rotor lost je dit niet op.

Ik denk dat je probleem in het instellen v.d. elevatie zit want die is in het noorden bijna 2 graden lager t.o.v. Venlo.

Op dishpointer.com kan je, voor jou lokatie, de juiste instellingen en richting vinden voor zowel de Astra 1 als 3 satellieten.

Het belangrijkste is dat de mast waterpas staat, pas dan werkt de elevatieschaal op je schotel accuraat.

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...