Ga naar inhoud


Wetek play


Fatfreddy

Aanbevolen berichten


Ik heb er één sinds een paar weken, zeker een leuk apparaat (en scherpe prijs) voor de hobby en merkwaardig dat hij in Nederland nauwelijks bekend is. 

 

Oscam heb ik zelf nog niet helemaal werkend, maar zou inderdaad moeten lukken. Het hele TVHeadend gebeuren was voor mij nog nieuw dus was blij toen ik dat eindelijk draaiend had.

 

Het blijft nog wel echt een hobby apparaat, zitten nog wel de nodige bugs in (crashes/vastlopers, beeld/audio soms niet synchroon na een tijdje, niet meer decoden na een tijdje). Dat was ongeveer een maand geleden, op het WeTek forum verschijnen bijna dagelijks nieuwe updates, dus misschien is het al verbeterd.

 

Ondanks dat was ik toch wel onder de indruk van het apparaat, zeker voor de prijs ;-) maar voor zorgeloos kijken blijf ik nog even bij E2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Heb hier nu 5 weken de Wetek.

Ik gebruik hem voor DVB-c icm Ziggo.

 

Ondanks alle updates heb ik in zowel Wetek OS (1.1.4)  als in Openelec 5.95.2 last van de volgende problemen:

- out of sync van video en geluid

- niet alle kanalen worden gevonden

- Toch wel wat freezes in Openelec

- Decoden werkt niet altijd

- artefacts

 

Het lijkt erop dat de tuner net te zwak is (zo zeggen dat het juist de meest gevoelige tuner is) en de hardware net te langzaam.

Bufferen van een HD kanaal kan paar seconden duren.

 

Ik zocht een alles in 1 apparaat aangezien mijn TV op de slaapkamer enkel maar 1 hdmi heeft waarop ik wel DVB-C, en smart functies kon krijgen aangezien ik graag series/netflix/uitzending gemist etc kijk. Daarnaast benader ik graag mijn NAS voor films.

 

De support zou juist fantastisch zijn voor de Wetek maar tot nu toe wordt ik doogenegeerd.

Had problemen vanaf dag 1 met het apparaat.

Ze blijven maar vragen om LOG's en herinstalls totdat mijn 14 dagen voorbij waren en ik niet meer kon retourneren.

Triest maar waar... En probeer maar rechten uit te oefenen tegen een bedrijf uit Slovenie.

 

Na 2 weken wertke de "rechts" cursor op de afstandsbediening niet meer. Tot op heden geen reactie op mijn support verzoek hiervoor.

 

Voor dvb-s schijnt het wel goed te draaien en de problemen schijnen te komen uit de combi van Wetek en Ziggo.

Iets in deze hardware/software combi werkt niet lekker.

 

Prijs is ok, de mogelijkheden ook, maar ICM Ziggo dus gewoon kut.

Ik mis mijn oude Enigma box en ga opzoek naar een vervanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op Wetek forum mijn Wetekplay te koop aangeboden met mijn commentaar erbij zoals hierboven en dat het jammer is dat de support je gewoon negeert.

 

helaas binnen 10 minuten het topic verwijderd...

 

Hierbij mijn topic voor de problemen voor diegene die geïnteresseerd zijn:

http://wetekforums.com/vb5/forum/wetek-play/q-a-help-troubleshooting/8620-weak-dvb-c-tuner-please-help

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb OpenATV er even opgezet, leuk dat het werkt. Kabelscan duurt lang en vindt veel minder kanalen dan mijn Dreambox en VU+ doen (op dezelfde aansluiting). Iets van 230 services tegenover 330 services. Als dit inderdaad aan de tuner zou liggen (dus niet softwarematig of op een andere manier) opgelost kan worden zou dat wel jammer zijn... 

 

Vorige week ook nog even de laatste OpenELEC erop gezet, draaide wat stabieler maar nog verre van echt bruikbaar voor dagelijks (zelfde als dude-dbox omschrijft).

 

Het is een leuk hobby apparaat, maar ik heb hem nog nooit serieus gebruikt als DVB ontvanger.

 

Support op de hardware zelf heb ik geen ervaring mee, maar ik zie wel dat ze op het forum druk bezig zijn met de software dagelijks bijwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weer een nieuwe build beschikbaar (al een paar dagen) en met deze versie kan ik wel gewoon alle kanalen vinden, net als op andere E2 ontvangers. Weet niet of het nu aan de update ligt, of dat ik de vorige keer de kabel gewoon niet goed had aangesloten, maar het werkt nu in ieder geval wel ;) .

 

Nu is het een mooie basis om eens een paar dagen als primaire ontvanger te testen. WeTek brengt ook een speciale E2 remote op de markt, zie https://wetek.com/product/wetek-play (WeTek Play Enigma 2 RCU)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik ben een vervanging van mijn dreambox aan het uitzoeken. Ik zit deze box te denken. Er wordt heel veel aan software gewerkt door support, zag ik op de forum. Ik zag twee verschillende versies namelijk OpenElec en WeTek play en verschillende prijzen. OpenElec versie is goedkoper. Heeft iemand OpenElec versie? Wat zijn de ervaringen icm DVB-C?

 

Tuner is zelfde neem ik aan bij beide.

 

http://wetekforums.com/vb5/forum/general/announcements-aa/12598-wetek-openelec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...