Ga naar inhoud


DreamboxEdit werkt niet meer...


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn thuisnetwerk eens geherconfigureerd en oa. mijn vu+solo2 een vast IP-adres gegeven. Ik geraak er echter met DreamboxEdit niet langer op. Bij Test IP Connection wordt de ontvanger netjes herkend, maar ik krijg een foutmelding bij Test Username/Password alhoewel ik zeker ben dat die kloppen (ik kan die zichtbaar maken op de speler zelf). Foutmelding is: Could not connect to the Dreambox on address 192.168.X.X Check the IP address and port number and try again,

 

Via telnet dan maar proberen, maar helaas: "Er wordt verbinding gemaakt met 192.168.X.X ... Kan geen verbinding maken, op poort 23: Het maken van de verbinding is mislukt."

 

Ik zal hier wel iets zeer elementair fout doen, maar wat?

aangepast door Werner Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites


zet je volledige netwerk eens effe uit ..dus spanning er effe af..en laat je vu+solo2 opstaan 

start het netwerk terug op

dan in je vu+solo2ook het netwerk herstarten  

als dat gebeurt is zet dan je pc ook terug aan ..

nu heb je kans dat het weer gaat werken 

ook het juiste ip invullen in dreamedit

veel sucses

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt spijtig genoeg compleet niet. Ik kan de root directory van de Vu+ echter wél zonder probleem mounten op mijn laptop, dus kan aan alle files, opnames... aan. Meer heb ik niet nodig zeker? Het blijft wel moeilijk dat ik met mijn user en pass er niet op kan.

Dan een ander vraagje: wat is het minimale commando dat ik in mjn CCCam.cfg file moet ingeven opdat mijn vu+Solo2 de kaart kan lezen? Laten we zeggen dat het IP-adres van de box 100.102.104.106 is...Ik wil alleen de box zelf leven, helemaal niets naar binnen of buiten sharen of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat het gelukt is werner ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...