Ga naar inhoud


Mutant HD2400 draait mijn schotel niet meer


D_V

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen wil m'n Mutant de draaibare schotel niet meer bewegen, de rotor (Moteck 2100) krijgt geen stroom (lampje brandt niet, handmatige verplaatsing is niet mogelijk).

 

Ik heb wel gewoon beeld van de satelliet waar de draaibare schotel nu op staat, dus de LNB, switch en de bekabeling lijkt me in orde.

 

Als ik m'n oude Dream800 aansluit dan draait die de motor wel zonder problemen, dus ik neem aan dat het probleem bij de Mutant zit. Wat veroorzaakt zoiets? Voeding?

 

Er is niets softwarematig gewijzigd in de Mutant, het probleem is plotseling ontstaan. Tot voor een paar dagen draaide alles probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb Openpli laatst ge-update, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? Beide boxen werken met USALS als met fijnafstelling bij sommige satellieten.

 

Je gebruikt dus diseqc 1.2 ipv usals ?

 

Er zijn de laatste weken een aantal commits geweest mbt rotor en op duits forum had iemand soortgelijk probleem gemeld.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even nagekeken en ik gebruik inderdaad bij alle sats 1.2 en geen USALS. Als je toevallig het topic op het Opena.tv forum bedoeld, dat ben ik zelf.

 

;)

 

Best maar even op het openpli-forum eenzelfde draadje starten dan? Ik hoop niet dat t een hardware probleem is in de Mutant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit had ik gelezen op openatv.

 

Gezien usals wel werkt geloof ik niet dat het een hardware probleem is.

Ik verwacht dat er een enigma wijziging is geweest wat dit probleem veroorzaakt.

Helaas is git van openpli down maar er waren laatst een aantal aanpassingen voor een nieuwe soort unicable oplossing.

 

Ik zal komende week eens diseqc 1.2 proberen en zien of het hier wel met de laatste image.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, alle satellieten op usals gezet en nu draait de schotel inderdaad wel. Terug op handmatig en schotel draait niet meer. Zou er dan inderdaad iets mis zijn gegaan bij de laatste openpli update?

 

LINKEY, bedankt voor het meedenken, was ik zelf niet zo snel opgekomen!

:wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En helaas pindakaas... Na een aantal satellieten getest te hebben met de usals instelling is 'ie er weer mee gestopt. Draait niet meer, geen stroom op de rotor. Als ik de oude Dream aansluit werkt alles meteen weer probleemloos. Ik begrijp er niets meer van. Verdenk toch de Mutant zo langzaam aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...