Ga naar inhoud


Software update Rebox 1800t wil niet


rolandroland

Aanbevolen berichten

Zo'n 3 Rebox apparaten aan gehad om een software update door te voeren. Hij komt steeds met de melding 'er is een nieuwe software update'  en dan kun je kiezen voor ja of nee. Als je kiest voor ja dan bevriest het beeld. Vervolgens blijft hij met die melding terug komen. Met KPN Telecom gebeld. Zij geven aan dat je de ontvanger op kanaal 30 moet gaan zetten, CNN. Verder moet het signaal boven de 50% zijn gaf de helpdesk medewerker aan. Vervolgens de ontvanger op zolder gezet met het antenne op het dak. Daar had ik 100% signaal. Ik had wel verwacht dat dit niets zou helpen. En inderdaad nog steeds hetzelfde apparaat gaat bij CNN gewoon doorspelen maar de update wordt steeds weer verlangd.

 

KPN heeft hiervoor geen oplossing, dan de toestellen om te ruilen. Heeft iemand nog tips om dit euvel te verhelpen? Ik denk dat na een verloop van tijd de update wel geannuleerd wordt via het Digitenne netwerk, maar dan heb ik dus niet de laatste update!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach, zolang bij Digitenne uitzendingen geen wijzigingen worden doorgevoerd is een update hooguit cosmetisch en voegt functioneel niets toe. M.a.w. zolang al je zenders nog prima werken, Why bother? Is sowieso maar de vraag wat er met Digitenne gebeurd na 2016 en of zo'n update wel nodig blijkt.

Ik had een Rebox CO1150 van het eerste uur en die heeft nooit een update gehad. Heb ik begin van de zomer weggegeven aan een watersporter.. Ding deed het nog steeds... Heb bij de Topfields ooit meegemaakt dat alleen het logo werd aangepast in een nieuwe software versie.. Hoe belachelijk kun je het maken?

 

Misschien handig om even op de site van de Kapee-En te kijken naar de change-log (als die er al is)...

 

Andere tip is om de ontvanger eerst in de fabrieksstand terug te brengen. Vaak wil de update dan wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...