Ga naar inhoud


5GHZ wifi stick voor Enigma2 decoders


sjappie666

Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een 5GHZ Wifi stick die werkt op een VU+Solo2

Is er iemand die er 1 weet die werkt op een enigma2 machine?

 

Moet wel een goede zijn die ook sterk signaal levert.

 

zag zelf deze staan op internet maar weet niet zeker of  deze ook werkt op enigma2.

De oude versie hiervan staat in de support list van openpli maar die is niet meer te bestellen.

 

De nieuwe die ik zag staan op internet is FRITZ!WLAN Wireless AC AC450 USB Wifi stick - 433 Mbps

Wil weten of deze misschien ook werkt op de solo2 gebruik zelf VTI image?

 

Wil hem gaan gebruiken voor HD streaming binnen huis. Maar met de 2.4 ghz stick die ik nu heb werkt het soms goed maar de volgende dag kan er veel blokvorming optreden.

 

En aangezien er op 5ghz veel minder storingsapparaten zijn wil ik graag over naar 5ghz wifi.

 

Heb de VU+ stick 150 mbit en 300 mbit getest, de 150 mbit scoort kwa signaal zelfs hoger dan die 300 mbit. met 300 mbit heb ik veel blokvorming dit is zelfs met de 150 mbit minder of soms helemaal niet.

 

Denk dat er hier dingen storen op wifi, vandaar dat ik over wil naar 5ghz wifi

aangepast door sjappie666
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Driver kwestie. Als de driver van de chipset wordt herkend zal die het ook wel onder OpenPli doen. Vraag me alleen af waarom zo veel moeite? Alle USB sticks hebben een veel te kleine antenne. Dus of een USB stick met losse antenne of gewoon een wireless bridge gebruiken.. Ik heb al jaaaaaren de Vonets die gewoon prima werkt. Eenmalig programmeren via de PC en daarna in de LAN aansluiting van de box. Nooit gezeur met drivers en werkt op iedere image alsof hij bedraad is.

Die snelheid is idioot. Zelfs een 54G werkt prima bij goed signaal. De blokvorming die je ervaart zijn gewoon dips in je WiFi door externe storing.. Daar helpt een snellere stick niets aan.. Ondersteunt je router overigens 5Ghz??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is geen enkel probleem hoor. Gewoon 1 inpluggen aan de router en 1 op de plats waar je internet wil. Je hebt er zelf die ook een stopcontact hebben.

 

Je bent wel best dat je er 1 hebt waar de snelheid hoog genoeg van is

aangepast door wolverine

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet zijn er geen werkende 5GHz sticks voor Enigma2. Heb je al andere 5GHz apparaten geprobeerd op dezelfde locatie als de VU+? (werken die stabiel en op hoge snelheid?)

 

Er zitten dan misschien wel minder apparaten op die frequentie, maar 2.4GHz werkt op langere afstand stabieler dan 5GHz. In dezelfde kamer haal je een super hoge snelheid, als er een muur tussen zit heb je al verlies (maar nog wel sneller dan 2.4GHz). Zitten er meerdere muren/verdiepingen tussen kom je uit op een haperende verbinding met niet-bijzondere snelheid.

 

Bovenstaande is mijn ervaring met 5GHz  ;) . Mocht je er toch voor willen gaan zou je inderdaad voor een bridge moeten kijken die 5GHz ondersteund, heb je ook geen gedoe met drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 5Ghz is inderdaad een goede keuze.

Het probleem zit in dat je niet je stick kan forceren om op 5Ghz te gaan.

Dit kan je simpel oplossen door een SSID alleen op 5 Ghz beschikbaar te maken.

Indien je een uitgebreide router hebt staan kan je zelfs nog de lage rates uit zetten ( zet 12 op Mandatory en alles eronder uit en er boven op supported). Dit is altijd een handige instelling om te doen.

 

de D-link DWA-182 werkt al op de meeste linux apparaten. de D-link DWA-160 is ook een veel gebruikte stick. echter heb ik daar zelf minder goede ervaringen mee.

 

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...