Ga naar inhoud


na tunerwissel vind de dreambox geen sattelieten meer


tbodde
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Hoi meede gebruikers,

ik zit al een tijdje te proberen om weer de satteliet aan te sluiten op mijn dreambox, toen ik deze dreambox gekocht heb zat er een sat tuner in, heb hem omgebouwd naar een ziggo tuner, werkte perfect, nu moet hij weer terug gebouwd worden en heb er de tuner ingebouwd die er de vorige keer werkend is uitgekomen, heb ook rekening gehouden met ESD en de opslag, toch werkt deze tuner niet meer.

als ik in de informatie ontvanger kijk zie ik netjes de tuner staan: BCM4505 (DVB-S2)

als ik bij de tuner configuratie Tuner A: BCM4505 (DVB-2) ga instellen

standaardgebruiker

modus DISEqC A/B kies 

poort a automatisch

poort b automatisch

 

spanning staat aan

verstuur DISEqC staat op ja

 

vind hij geen enkele satteliet, wat doe ik fout???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kabel /  switch f connectors kijk dat allemaal eens na.

ik heb de kabel en alles gecheckt, een andere dreambox doet het wel op die kabel.

 

ook heb ik een andere tuner ingebouwd maar hetzelfde resultaat, dus mijn vraag is ook moet ik in de instellingen van de dreambox ergens iets resetten????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Eigenlijk zou dat niet moeten. Als de box een Ziggo lijst heeft gehad kán het zijn dat óf de oude kabellinst er nog in zit (en dan vindt hij niets). Om zeker te zijn ziu je eens kunnen kijken of je Diseqc switch correct werkt. Helaas vertel je niets over de gebruikte config voor de satelliet. De DM800-SE is nogal gevoelig voor het merk Diseqc switch. Zou beginnen beginnen met opnieuw flashen van de box. Zo ben je alle oude rommel kwijt. Diseqc niet instellen op automatisch, maar op de actuele satelliet die op de switch zitten... Dan nog eens proberen.

 

P.S. Als je de kabeltuner kwijt wil houd ik me aanbevolen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou dat niet moeten. Als de box een Ziggo lijst heeft gehad kán het zijn dat óf de oude kabellinst er nog in zit (en dan vindt hij niets). Om zeker te zijn ziu je eens kunnen kijken of je Diseqc switch correct werkt. Helaas vertel je niets over de gebruikte config voor de satelliet. De DM800-SE is nogal gevoelig voor het merk Diseqc switch. Zou beginnen beginnen met opnieuw flashen van de box. Zo ben je alle oude rommel kwijt. Diseqc niet instellen op automatisch, maar op de actuele satelliet die op de switch zitten... Dan nog eens proberen.

 

P.S. Als je de kabeltuner kwijt wil houd ik me aanbevolen...

de kabeltuner kan weg als mijn dreambox weer sattelieten kan ontvangen.

opnieuw flashen lijkt mij ook de oplossing alleen heb ik dat nog nooit gedaan.

is dat te doen door een leek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...