Ga naar inhoud


Kabel ontvanger & mediaspeler in 1


robw47

Aanbevolen berichten

Allereerst, voor mij is dit allemaal nieuwe materie als 69+er.

Mijn achtergrond is elektronica (grijs verleden), in die zin wel technisch inzicht en begrijpen van e.e.a.

 

Ik wil mijn huidige apparatuur, een analoge LG HD-recorder en een Eminent 7380 mediaspeler gaan vervangen.

Ziggo (UPC) zal eens stoppen met het doorgeven van het analoge signaal, dus de overgang naar een digitale recorder zal nodig zijn.

Via mijn Philips smarttv kijk ik regelmatig naar NPO Uitzending gemist, maar dit wordt steeds trager.

Ooit geprobeerd dit via de Eminent te doen, maar dat gaat om meerdere redenen niet.

De eminent wordt nu voornamelijk gebruikt voor het afspelen van mijn eigen films en het bekijken van foto's.

 

Mijn wens is dus een nieuw apparaat, die deze 3 functies aankan, dus opnemen, eigen bestanden bekijken en smarttv apps draaien.

 

In mijn zoektocht enige producten gevonden, die dit lijken te kunnen:

- Amiko A3 kabel / T2 (android)

- VU+ Solo SE V2 (linux)

- Coolstream Trinity V2 (linux)

- enige duurdere merken zoals Mutant HD2400 en D-cube

 

Probleem voor mij hierbij is, dat in de gevonden specs vrijwel, cq helemaal niets wordt vermeld over mediaspeler functionaliteit.

Kunnen bestanden direct worden afgespeeld / bekeken via een USB-poort?

En zo ja, welke formaten zijn mogelijk (mp4, mp3, etc)

Bijv bij de Trinity specs lees ik : De mediaspeler maakt het mogelijk om films te bekijken en / of muziek af te spelen. 

Soms zie ik op een website bij een bepaald product Uitzending gemist als een soort logo.

Maar op welke wijze werkt dat?

 

En als laatste natuurlijk het product zelf, wat is de kwaliteit.

Zo al veel ++ en -- gelezen over de Trinity zowel op hardware als software gebied.

 

Wellicht overvraag ik, maar elk type ondersteuning is welkom, bij voorbaat dank hiervoor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem is dat een Linux STB is gemaakt om beeld te genereren vanuit een tuner. Als noodzakelijk extra moest er natuurlijk ook een mogelijkheid zijn om eigen opgenomen materiaal weer te kunnen afspelen. Deze functie werd 'Mediaspeler' genoemd en hiermee is de spraakverwarring een feit. In de loop der jaren is wel redelijk wat ondersteunende formaten toegevoegd waardoir de term 'Mediaspeler' meer terecht werd.

Een 'echte' mediaspeler moet echter in staat zijn om 'bijna alle' mogelijke formaten voor zowel audio als video en foto weer te geven. Hier stokt het verhaal. De STB heeft niet alle noodzakelijke codecs aan boord en daardoor werkt niet alles. Sommige formaten hebben extra functionaliteiten nodig die niet voor een Linux STB beschikbaar zijn. Ook is de gstreamer niet altijd even stabiel...

 

Wil je een echte Mediaspeler dan zul je die dus echt nog lis moeten aanschaffen. Eventueel zou je kunnen gaan voor een HTPC variant. Een mini-computer met TV Headend..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...