Ga naar inhoud


Formuler F1 tuner/diseqc probleem


molendid

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Net een Formuler F1 aangeschaft. Mijn schotel heeft 3 Inverto Quad LNB's. Daarop staan momenteel 2 Disecqc switchen aangesloten welke naar de Formuler gaan (LNB 1=Hotbird, LNB 2=Astra 1, LNB 3=Astra 3).

Eerst een OpenPli van vorige week geinstalleerd. Bij eerste test na aansluiten op de 2 tuners krijg ik beeld op de 3 sats. (de 2 tunners staan op dezelfde manier ingesteld)

Ik doe een opnametest en zie dat tijdens opnemen alle andere zenders niet te zien zijn.

De parameters voor de tuners gewijzigd als voorrang tuner 1, opname voorrang tuner 2 en zelfs alles op automatisch gezet, maar lijkt geen verschil te maken.

 

Wat ik wel vaststel is dat er ineens één van de twee tuners niets meer binnenkrijgt (op geen enkel van de sats) een beetje prutswerk aan de kabels (in- en uittrekken) en ineens gaat het weer. Ik vermoedde dus een slecht contact. Nieuwe test en uiteindelijk heb ik op tuner 1 toegang tot astra1 en 3, en op tuner 2 enkel hotbird.

 

Ben een beetje verdwaald... Ik twijfel aan een slecht kontakt in de bekabeling/fiches, alsook aan de disecqc-switchen (heb er al één van de 2 veranderd en is zelfde probleem)

 

Bij de tunerinstellingen kan je spanning en 22khz aan of af zetten, alsook Disecqc enkel gebruiken bij veranderen sat, heeft dit enige invloed in mijn config? Heb die al aan en af gezet zonder verschil te zien.

 

Dank u om mij te hulp te komen..

 

PS heb een beetje gegoogled en gevoden dat het probleem misschien van de versie van Openpli kan komen, maar heb die al veranderd zonder resultaat, dacht nog over te schakelen op de 'Openpli' van Formuler zelf..

 

Didier

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je hem ook zo verder ingesteld voor opname

post-41606-0-45044600-1482139603_thumb.jpg

post-41606-0-15941600-1482139604_thumb.jpg

post-41606-0-72468900-1482139604_thumb.jpg

post-41606-0-86424700-1482139624.jpg

post-41606-0-52776000-1482139624.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zo geprobeert alsook op auto te plaatsen maar zonder resultaat.. Bizarre is dat één tuner Astra 1 & 3 ontvangt en de tweede Hotbird. (nu, niet in het begin). En dans soms niets.. Soms met de kabel uit- en in te steken heb ik dan één sat, of geen meer... Maar ik twijfel serieus dat het aan een slechte connectie is,

 

Weet jij de betekenis, als je op een zender staat, dat de tuner indicatie groen of geel staat?

 

Dank voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen je de software had geladen

dan vraagt pli toch voor de tuner instellingen ...automatisch instellen ...en dat is ook zo voor tuner b

als je 1 coax los maakt wat werkt er dan ?

en heb je per toeval een kortsluiting op de f-connectors 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De connectoren zouden in orde moeten zijn, maar voor de zekerheid ga ik ze toch nog eens controleren (als het niet te donker is deze avond..). De laatste malen dat ik de kabels in en uit heb getrokken veranderde er niets, op de ene tuner had ik Hotbird, op de andere Astra 1 & 3. Bleef zo zelfs met één kabel uit te trekken. Ik zie er geen echte logica in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje  heeft die schotel gewerkt voor je deze ontvanger plaatste

en deze 22khz aan  zetten

zo heb ik het

 post-41606-0-05730300-1482152587_thumb.jpg

en jou coax ook lang genoeg gestript enz 

en de schotel die staat ook goed afgesteld ?

post-41606-0-86944600-1482153144.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een beetje verder geprutst.. Instellingen staan en stonden zoals jullie aangeven, coax gecontroleerd en gemeten en alles lijkt ok, geen kortsluiting (met ohmmeter). Als ik kabel A op Tuner A scan (alleen aangesloten), heb ik de drie sats, kabel B op tuner B idem. Ook omwisselen gaat. Probleem komt als ik de twee kabels op de tuners aansluit, dan heb ik soms maar Hotbird op beide tuners, soms op de ene hotbird en de andere Astra 1 en 3.

Ik heb 3 Disecqc-switches aangesloten (één reserve voor later), heb eens de niet gebruikte aangesloten en probleem blijft hetzelfde. Ik denk niet dat het daar aan ligt.. Zou het eventueel aan de LNB kunnen liggen? (heb toch mijn twijfels...)

aangepast door molendid
Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg je kan natuurlijk maar naar 1 tuner kijken 

de andere tuner dient voor opname

doe eens een test 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's geen probleem, had ik begrepen. Ben ik dan verkeerd bezig te veronderstellen dat als ik naar 'satellite pointer' of iets dergelijks (waar je signaal kan controleren per tuner/sat) kijk en iedere tuner afga en iedere sat dat het dan normaal is dat ik bij sommige sats 0 signaal heb, en wel signaal heb als er maar 1 tuner opstaat?

 

Ik denk luidop hée, maar da's nie logisch, ik zit nu op tuner A te kijken, als ik naar 'sat pointer' ga heb ik signaal op de drie sats, maar geen enkel via tuner B, en er is geen opname bezig (tenminste niet dat ik zie..)

 

Mijn logika zit misschien verkeerd hoor, neem me niet kwalijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu tuner A eens uitschakelt 

en dan eens gaat kijken bij tuner B of je dan wel signaal krijgt 

 heb je dan de frequentie ook al eens veranderd ...of je dan wel signaal krijgt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuner A afgezet (in parameters tuner), tuner B naar poorten gescand en vond de drie sats (3 LNB's), voor het omgekeerde lukte dit enkel als ik de kabel van tuner B verwijderde.

Als tuner A aan staat en goed geconfigureerd, en ik scan naar de poorten op tuner B dan zie ik enkel aansluiting op poort A (Hotbird), de anderen niet..

Zou het ergens kunnen zijn dat bij aansturen van twee Disecqc switchen er iets mis loopt? Te weinig spanning? Is maar een idee hée..

 

Alles werkt dus prima met één tuner, maar niet met de twee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je de coax omwisselt 

A>B

B>A

heb je dan de zelfde fout?

anders morgen eens die diseqc veranderen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok op goed geluk 

ps of eens terug nieuwere software laden 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...