Ga naar inhoud


Nokia 3330 - EFR - Half Rate


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb ergens gelezen dat je op je Nokia de optie "Enhanced Full Rate" (EFR) via een code kan activeren om een betere geluidskwaliteit te krijgen, maar dat je batterij dan 5% minder lang werkt.

 

Via Half Rate zou je 30% langer kunnen bellen met je batterij.

 

Mijn vraagje, is die optie Enhanced Full Rate niet standaard ingesteld, en mag ik anders de betreffende code invoeren...

 

Wie heeft hier ervaring mee?

 

Groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit heb ik gevonden op een andere site:

Dus een van die codes zou moeten werken...

 

Nokia 3210/3310/3330/5110/6110/8210/8250/8290/8850/8890/

 

*3370# to activate Enhanced Full Rate (*efr0#)

#3370# to deactivate Enhanced Full Rate (#efr0#)

*4720# to activate Half Rate (*hra0#) ONLY IN SOFTWARE VERSION V4.33 OR EARLIER

#4720# to deactivate Half Rate (#hra0#)

After pressing these codes the phone will shut down and start up again with the service activated/deactivated.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Lizard,

 

Ik zal het eens uitproberen

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizard,

 

Ik heb zelf een 3310. Als ik het goed begrijp kun je middels EFR en HRA de gebruiksduur van je batterij verlengen of verkorten. Er staat echter dat HRA alleen in software versie V4.33 of eerder werkt. Waar kan je in je telefoon je software versie vinden? En wat is het verschil tussen EFR en HRA?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan door *#0000# in te voeren je versie van de software zien.

Verder heb ik nog wat info over EFR gevonden:

 

Enhanced Full Rate will give you much better sound quality when you enable it. The new Enhanced Full Rate CODEC adopted by GSM uses the ASELP (Algebraic Code Excitation Linear Prediction) compression technology. This technology allows for much great voice quality in the same number of bits as the older Full Rate CODEC. The older technology was called LPC-RPE (Linear Prediction Coding with Regular Pulse Excitation). Both operate at 13 kilobits. (But you take up more space on the network, so they can charge you more this is very unusual) - Talk-time is reduced by approximately 5% due to the increased signal quality which requires more power

 

En als je gsm geen half rate ondersteunt is het niet zo erg, in de normale stand valt het wel mee met batterijen eten.

 

Zelf heb ik een 6210, dus 100% helpen kan ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb software versie 4.06. Ik heb wel eens gehoord dat bij bepaalde typen software versies problemen waren. Ik heb nu het volgende probleem:

Tijdens het bellen loopt mijn batterij-indicator snel omlaag en vaak schakelt mijn telefoon geheel uit. Na opnieuw aanzetten geeft de batterij-indicator 3 tot 4 blokjes aan. Kan dit aan de software leggen of is mijn batterij overleden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb altijd gehoord dat als je geen lithium-ion batterij hebt, je je gsm telkens volledig moet wachten tot de batterij helemaal leeg is vooraleer je je batterij herlaadt. Regelmatig tussentijds bijladen heeft het effect dat de duur van je batterij snel korter wordt. Ik zou hem een paar keer volledig laten ontladen en dan terug herladen.

 

Groetjes,

 

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...