Ga naar inhoud


Vraag over Zgemma i.c.m. IPTV


Delacour

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik hoop dat ik dit topic on het juiste forumonderwerp start.

 

De situatie is dat ik een Zgemma 2.h2 heb waarop ik gewoon TV kan kijken, dit werkt als een zonnetje. Nu heb ik in de keuken de situatie dat ik graag ook TV zou willen kijken, maar helaas geen aansluiting of niets hiervoor heb, wat ik echter wel heb is internet.

 

Nu heb ik nog een Raspberry liggen waarop ik VU+ geinstalleerd heb en deze heb laten verwijzen naar de Zgemma zodat ik via internet het signaal kan doorzetten en zo in de keuken TV kijken. Dit werkt perfect!

 

Echter kan ik maar op 1 TV tegelijk kijken (afgezien van de publieke zenders), dit is dan ook een beperking van de Zgemma lijkt me (1tuner?). Nu is mijn vraag: Is er toch een mogelijkheid om op beide TV's separaat van elkaar toch TV te kunnen kijken naar dezelfde zenders i.c.m. de huidige Zgemma die ik heb? Of dien ik hier toch echt een andere box voor aan te schaffen?

 

Hieronder een omschrijving van de Zgemma 2.h2 die ik heb:

Productbeschrijving

De Zgemma H.2H is een Linux OS Enigma 2 gestuurde Combo Full HD DVB-S2 en DVB-T2/C receiver. De Zgemma H.2H is een veelzijdige Full HD receiver, geschikt voor ontvangst van uw favoriete programma’s via DVB-S2 (Satelliet), DVB-C (Kabel CAI), DVB-T/T2 (Digitenne) en IPTV / OTT. Hiernaast is de Zgemma H.2H inzetbaar als Full HD IPTV en multimedia receiver.


De Zgemma H.2H is de opvolger van de Zgemma H2 series. In tegenstelling tot zijn voorganger, beschikt vernieuwde Zgemma H.2H over een supersnelle 2000 DMIPS CPU processor en een geheugen van 512MB DDR3. Hiermee is deze receiver uitermate geschikt om meerdere toepassingen en applicaties gelijkertijd te gebruiken.

Uniek aan de Zgemma H series, is dat een micro SD kaart (TF kaart) zeer gemakkelijk geplaatst kan worden. Met een micro SD kaart van optioneel, 8GB, 64GB of 128GB kan eenvoudig het geheugen worden uitgebreid en/of ingezet worden als geheugen voor het opnemen van uw favoriete programma’s.

Specificaties:
• Enigma 2 Linux Operating System
• 2000 DMIPS CPU processor
• BCM7363 Dual thread, met 256MB Flash / 512MB DDR3 RAM
• OpenPLI ondersteuning
• OpenATV ondersteuning
• Multimedia plug-in ondersteuning
• Dolby Digital geluidskwaliteit
• DVB-S2/C/T/T2 geschikt.
• Micro SD kaart (TF kaart) voor opnames 8GB, 64GB of 128GB (optioneel)
• HDMI (1080p) ingang
• AV ingang
• 2x USB 2.0
• 1x Smartcard lezer (MultiCAS)
• 10/100 Base Tx Ethernet poort
• Timeshift
• EPG ondersteuning
• Fast scan (SAT)
• Kabel scan (Ziggo CAI)
• OSD in verschillende talen
• DISEqC 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 22Khz en usal's
• 12 volt aansluiting

 

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


58 minuten geleden zei Sjaak(k):

Hallo, heb je satelliet en Ziggo kabel aangesloten op de Zgemma?, zo ja dan zou je de VU+ app op multituner kunnen zetten dan zou je naar verschillende zenders kunnen kijken.

De Zgemma heeft nl 2 tuners 1 voor dvb-s en de 2e voor dvb-c/t, als je de VU app op multituner zet dan zou je op de ene naar satellietzenders kunnen kijken en op de andere naar de kabel zenders tegelijkertijd gaat niet.

Ik zou als ik jou was er een 2e Zgemma bijkopen (90 euro) en die in de keuken zetten (zonder coax kabels) en die via fallbacktuner naar de Zgemma server ontvanger in de kamer laten verwijzen, ik doe dat hier ook met mijn Zgemma h2h en dat werkt perfect.

 

Hallo Sjaak,

 

Allereerst bedankt voor je reactie. Kun je wel aangeven of ik dan ook een smartcard in de eventuele 2de Zgemma moet stoppen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...