Ga naar inhoud


Bluray speler Samsung BD5300 schakelt niet automatisch over op hdmi2


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb al vele jaren een Bluray speler van Samsung BD5300. Enige tijd geleden heb ik de software geupdate van de speler, de recentste is blijkbaar van 2013 (1032.1) en nu merk ik op dat als ik de Bluray speler aanzet die niet meer automatisch op het beeld overschakelt, het beeld blijft dan staan op het beeld van mijn Proximus tv decoder.

Proximus is aangesloten op HDMI 1 en de Samsung op HDMI 2.

Als ik mijn bluray speler aansluit op HDMI 3 dan schakelt de blu ray speler wel goed over naar het beeld.

Weet iemand of het klopt dat ik niet meer kan downgraden naar een vorige software of weet iemand hoe ik dat wel kan doen?

Zijn hier nog leden die problemen hebben met de aansluiting van hun Bluray speler op HDMI2 op hun Samsung Smart TV, dat de tv niet automatisch het beeld van de Bluray speler weergeeft?

Misschien voor in de toekomst overschakelen naar een ander merk, misschien Sony of Panasonic?

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

Mijn probleem is opgelost, de smart tv van samsung kan terug goed schakelen tussen de aangesloten decoder Proximus TV op HDMI 1 en blu ray op HDMI2, ik heb eens een andere HDMI kabel gebruikt. Misschien het nog niet gelijk is welke HDMI kabel je gebruikt om een blu ray te verbinden, misschien de kabel waarmee de blu ray het allereerst verbonden wordt blijven gebruiken. Kan ik toch weer genieten van een goed werkende Blu ray speler van Samsung.

Misschien was het ook fout van mij om mijn afstandsbediening universeel te willen maken voor zowel de decoder Proximus Tv als voor de Blu ray speler?

Dus nu is enkel de decoder van Proximus Tv universeel gemaakt met de afstandsbediening van mijn Smart TV.

Nu werkt alles weer zoals het moet.

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...