Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Ik dacht dat ik het ver schopte met 45 west tot 57 oost met 1 meter schotel. Nou beweerd iemand in de humaxsektie veel verder te komen zelfs 70 oost. Mijn vraag: wat is het uiterste wat je kunt ontvangen. Is 78,5 oost bijvoorbeeld mogelijk met een superschotel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Moet inderdaad kunnen, er staat een lijstje met land namen bij waar hij te ontvangen is en Nederland staat er ook bij. Je heb wel een enorme schotel nodig van meer dan 5 meter en vrij zicht vlak over de grond omdat de elevatie maar 2,5 graad is. Ik denk niet dat er veel hobbyisten zullen zijn die in deze omstandigheden zullen verkeren. Een andere sateliet daar, de Apstar 2R op 76,5 graden oost is met meer gangbare middelen te ontvangen, een schotel van 1,8m moet genoeg zijn. Theoretisch zou ik hem ook moeten kunnen ontvangen omdat ik net tussen twee huizen door kan kijken. (als ik me niet in de azimuth vergist heb) Zelfs 80 oost is hier nog te ontvangen, mogelijk met een 7 voet schotel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Hoi, Klopt het uiterste dat in Nederland en belgië te ontvangen is, is 80 graden oost. Momenteel is mij C band installatie niet helemaal in orde, maar het lukt weldegelijk om nog wat analoog op 80 oost te kijken. Ik had graag 83 graden willen ontvangen, maar dat is onder normale omstandigheden hier niet mogelijk. Het kan alleen als je je schotel op een zeer hoog gebouw kan plaatsen. Met Vriendelijke Groet, Wil Weten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 @ Wil Weten Ik woon in oost Nederland, dus dat scheelt t.o.v. jou weer 3 graden, maar onder normale omstandigheden zie ik het niet zitten om 83 oost te ontvangen. volgens smw zit ik dan al 0,3 graad onder de horizon. Wat voor schotel heb je? In ieder geval leuk dat je tot zover (80 oost) kun komen. Geef eens wat gegevens van transponders door, ga ik ook eens aan het experimenteren, als het een beetje droog is tenminste. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 schotel van 5 meter ik kan het me niet eens voorstellen hoe dat er uit moet zien. Wat kost zoiets? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
goto Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Zal een mesh schotel moeten zijn,maarre waar zet je zo'n ding in je tuin neer? Enne wat voor beest van een actuator draait dat ding? compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Ik heb een heel groot plat dak en 1 van de hoogste huizen in de omgeving. Lijkt dus perfect. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Even theoretisch: Volgens satcodx is de EIRP boven nederland 27 dB. EIRP tabel: <pre><font class="small">code:</font><hr> EIRP KU Band C Band dB Mtr. Mtr. 24 10,00 25 9,10 26 8,00 27 7,20 28 6,35 29 5,60 30 4,95 31 4,40 32 4,90 3,90 33 4,40 3,50 34 3,90 3,10 35 3,50 2,80 36 3,10 2,45 37 2,75 2,20 38 2,45 1,95 39 2,20 1,75 40 1,95 1,55 41 1,75 1,40 42 1,55 1,25 43 1,40 1,10 44 1,25 1,00 45 1,10 46 1,00 47 0,90 48 0,80 49 0,70 50 0,60 51 0,55 52 0,50 53 0,45 54 0,40 </pre><hr> Dus je hebt nog iets groter nodig, maar dat kan in de praktijk ook erg mee vallen. Uit ervaring weet ik dat sommige transponders soms heel sterk zijn. Dit is een 5 meter, Hoeveel hij kost weet ik niet, ik denk al gauw 5000 euro Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2002 Delen Geplaatst: 8 november 2002 Op zich kan ik dat best kwijt op mijn dak. Zit alleen met twee dingen. Zal de gemeente hierover gaan zeiken. En hoe krijg je zo een ding op je dak, of kan hij uit mekaar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 november 2002 Delen Geplaatst: 9 november 2002 Beide ja. Bij de gemeente zal je een bouwvergunning moeten aanvragen. De schotel bestaat uit allemaal losse ribben, hij kan dus helemaal uit elkaar. Voor de dak contruktie zul je mogelijk de hulp een architect in moeten roepen. Hij moet bij windkracht 12 ook blijven staan natuurlijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bromtol Geplaatst: 9 november 2002 Delen Geplaatst: 9 november 2002 @ alanS: wat dacht je van een huis in de vorm van een schotel. moet je alleen niet teveel van west naar oost en weer terug zappen. bromtol mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 november 2002 Delen Geplaatst: 9 november 2002 Mijn dak rust op een zeer flinke balkenlaag. Op zo een balkenlaag kan ook een waterbed staan dus een schotel moet ook kunnen met wat drukverdelers. Ook heeft mijn huis diverse stenen schoorstenen waar ik de voet aan vast kan tuien dus daar maak ik me ook niet druk om. Mijn huis is de hoogste uit de buurt alleen luchtfoto's kunnen me veraden en dat zien we dan wel weer. Maar ik ga eerst eens even kijken wat ik allemaal extra ontvangen kan voordat ik zo een stap neem. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 9 november 2002 Delen Geplaatst: 9 november 2002 Dat moet je zeker doen voor dat je aan zo'n avontuur gaat beginnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
harry37 Geplaatst: 9 november 2002 Delen Geplaatst: 9 november 2002 De constructie om het los op een vlak dak te zetten is gewoon te koop, aan de andere kant van de oceaan weliswaar. Groeten, D. Harry Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2002 Delen Geplaatst: 10 november 2002 gave foto. Ik zat net even met een duimstok 5 meter uit te meten maar dat is toch groter dan ik dacht. Ik zou zo graag 78,5 oost ontvangen maar 5 meter is ook enorm duur en een enorm gevaarte en niet te koop in nederland lijkt wel. Misschien moet ik het maar uit mijn hoofd zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen