Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik de harde schijf die in de Gigablue zit benaderen zonder dat deze gemount is?

Wat ik wil: een ‘fsck’ commando uitvoeren. De tuner hangt in het netwerk, en is te zien op mijn computer. Daarop heb ik de Terminal app waarmee ik UNIX-commando’s kan uitvoeren.

Het gekke is dat een melding komt dat een ‘container’ gemount is. Als ik de schijf (device) probeer te ‘unmounten’ dan volgt de reactie dat de schijf dat niet is. Dus hoe kan ik de container een umount opdracht geven?

Geplaatst:

dat zit toch in je image ? Soms moet je wel de box herstarten om toegang te krijgen tot de schijfcontrole

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

De schijfcontrole kan ik uit het menu starten. Alleen geeft die een foutmelding. Daarbij wordt ‘fsck’ geadviseerd. Alleen niet hoe ik dat moet doen.

Daarom ben ik zelf aan het uitzoeken. En kom ik het omschreven probleem tegen.

Dus: hoe herstel ik een schijf?

Of moet ik eerste een image van de schijf maken en daar dan het herstel op doen en deze daarna terugzetten? Dat is dan de eerste keer dat ik dat ga doen en zo heel erg technisch ben ik niet.

Geplaatst: (aangepast)

dat zegt hij hier ook hoor.Daarom dat ik schreef box herstarten en dan direct controle starten.

Hier wat meer info als je het via DCC (telnet) zou willen doen

https://forums.openpli.org/topic/84618-run-fsck-manually/page-2

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Inderdaad denk ik dat ik het via telnet moet doen.

De functie schijfcontrole meldt dat er een fout is en dat een handmatige controle uitgevoerd moet worden.

Zondag verder …

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen