Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo satvrienden ,

Ik heb vandaag een andere dan voor mij gebruikelijke versie van een originele C+ kaart uitgeprobeerd.

Normaal bij het uitlezen met MKF4-262 , krijg ik bij versie 4.0 > Thomson ST16CF54 te staan en een ATR van > 3b f7 11 00 01 40 96 54 30 04 FF FF FF FF en bij een versie 4.1 > Siemens SLE44C425 een ATR van > 3b f7 11 00 01 40 96 58 42 14 FF FF FF FF .

Nu had ik al iets gehoord van versie 6.0 en 7.1 kaarten , maar wat schetst mijn verbazing , bij het uitlezen van een originele kaart vandaag zie ik staan versie 4.0 (4.1) OKI een ATR van > 3b f7 11 00 01 40 96 57 60 14 FF FF FF FF.

Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en die deze versie kaart bekend voorkomt?

Wat verder opviel dat bij Get Records alles normaal verliep , maar bij het Get Full Key e.e.a. niet verder kwam dan de Primaire Key 0E , terwijl ik de Primaire Key 01 zou moeten Brute Forcen. Kan het zijn dat na Brute Force van de Primaire Key 01 , de FULL Key van Primaire Key 0E ook zichtbaar wordt?

Ben benieuwd naar de reacties en zie deze ook graag tegemoet , met.vr.gr.

Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

• 2 weken later...

Geplaatst:

Hallo satvrienden ,

Het lijkt mij leuk om mij zelf eens te beantwoorden , in die zin dat ik hoop dat iemand anders er ook nog iets van kan opsteken.

Ik ben gisteren aan het stoeien geweest met een andere OKI kaart en deze liep gemakkelijker dan de kaart van de vorige keer , heb bij deze eenvoudig de 0E key ge brute forced en zie daar , geen probleem , alles kwam tevoorschijn.

Ook de Prim.01 key leverde verder geen problemen op.

> Conclusie is dat bij deze type kaarten na Get full key , bij sommige key's inderdaad een Brute force moet worden toegepast voor volledige extractie van de key.

> Waarom dat bij de vorige kaart van dit type de 0E key blijft hangen is voor mij nog steeds een raadsel en dit zoek ik nog wel een keer verder uit nadat ik op deze kaart eerst de Prim.01 key ge brute forced heb.

> Waarschijnlijk kun je deze later ook handmatig toevoegen , heeft normaal toch altijd de zelfde waarde.

> Nog een verschil tussen de eerste en tweede kaart van dit type is dat bij de eerste kaart de 0D key op index 08 staat en 0C op index 09 , terwijl dit bij de tweede kaart net andersom is resp. 0C op index 08 en de 0D op index 09.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die met deze versie kaarten ervaring hebben en die dit mij willen delen , vr.gr.

Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen