Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Wie kan voor mij een hash tabel (ik bedoel de picfile voor een goldwafer kaart) veranderen. Ik ben zeer dom maar wil wel leren. Ik hoor het wel Kind regards Hobbyist
prutsie Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Hier moet je niets aan veranderen. De hash tabellen zijn vaste "getallen" die in het algo gebruikt worden en normaalgesproken alleen bij de provider bekend zijn. deze tabellen zijn voor alle kaarten van dezelfde provider en hetzelfde encryptiesysteem gelijk. ze zijn dus door handige mensen van een originele kaart gelezen, en letterlijk overgenomen in emulatieprogramma's die bv. voor een goldkaartje zijn geschreven. Er zijn echter genoeg variabelen die per kaart, kaartgroep of tijd veranderen of anders zijn. deze kan je wel aanpassen. om een paar voorbeelden te noemen de einddatum van de kaart, de diverse decoderingssleutels (key's), de kanaal id's, de startup record, etc etc. je kan hier uitleg over vinden bij Duwgati evenals de software waar je de meest bekende files in een handomdraai mee kan aanpassen. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Prutsie, hij/zij schrijft wel de HASH tabel maar zet erbij dat de PIC bedoeld wordt. Avensis
Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Duik eens in provider id e.d. dpwnload dan het progje PICBINEDIT bij Duwgati of zo. Zoek eens naar de nieuwste keys op het net en voila. Avensis
Gast Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Dank je voor het antwoord maar dit is niet precies wat ik bedoel. Het gaat om cryptoworks. Ik lees dat er steeds meer mee bezig zijn en ik wil dit op een goldwafertje hebben. Ik heb het progje crypto2001. Hiermee lees ik mijn originele cw kaartje uit. Aangezien ik wil leren om een gw filetje te maken heb ik hulp nodig. Ik kan niet zomaar zeggen ik ga knippen en plakken en beeld. Ik heb wel files die crypto zouden moeten zijn maar het beeld blijft zwart. Ik wil nu proberen om deze file zo aan te passen zodat ik dezelfde info op mijn gw krijg als op mijn originele cw kaart. Picbinedit en zo heb ik allemaal wel ook wel crd progjes. Ik vind alle info wel terug in een hexedit progje en zelfs met kladblok vind je bepaalde info terug. Maar je kunt niet zo maar veranderen. Hoe maak ik nu een picfile van een originele kaart. Ik bedel niet om files maar wil er zelf mee aan de slag. groetjes hobby
CB1 Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Kijk nu komen we verder, Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik hoop dat deze discussie nu niet weer doodbloeit want daar schieten we niets mee op. Nou hobbyist ik hoop dat je wat wijzer wordt want ik heb er al hoofdpijn van. Mocht je wat meer weten stuur ff en pmetje. Ik heb ook misschien nog wel info voor je. Weet het niet maar toch. gr cb1
prutsie Geplaatst: 12 december 2002 Geplaatst: 12 december 2002 Crypto kan nog niet op een goldwafer of een ander alternatief kaartje. Waarom niet ? 1/met de tot nu toe mij bekende programma's kan je alleen bepaalde gegevens van je originele (mosc) crypto kaartje uitlezen, en met sommige programma's zelfs het een en ander waaronder key's data en zelfs chid's aanpassen. 2/het gebruikte algo, hash tabellen en andere onontbeerlijke informatie om een werkende emulator te maken is er gewoonweg nog niet in het public domain. tot nu toe kan je dus alleen een mosc kaartje welke voor een bepaald pakket is aangeschakeld "uitbreiden" met extra paketten. door een blokker te gebruiken al dan niet geintegreerd in de cam software worden de commando's om de kaart weer in originele staat terug te zetten, of bij beeindiging van het abo de kaart uit te zetten geblokkeerd. veel meer is er niet. het enige wat er verder is is een zgn. autoblokker voor digiturk die je uitgeschakelde kaart weer aan schijnt te kunnen schakelen, en zelfs de keys in het cam menu zichtbaar te kunnen maken. dit laatste alleen van horen zeggen, ik heb het zelf nog nooit gezien, behalve dan dat de keys in het cam menu komen te staan. deze keys kan je dan met behulp van een programmer weer op je kaart zetten. De bij mij bekende programma's berekenen allen de sig van de kaart via een bruteforce attack. Al met al is er dus nog erg weinig van de cryptokaarten bekend, cq publiek. verder zitten er ook nogal verschillen in de HBO kaarten en de digiturk kaarten. deze verschillen lijken structureler dan alleen de start up record. Helaas weet ik verder te weinig van deze materie om er iets zinnigs over te zeggen. alle info heb ik van mensen die zeer regelmatig met deze kaarten bezig zijn, en van alles hierboven beschreven heb ik zelf gezien dat het werkt. Als er mensen zijn die er wel meer van weten dan is alle info natuurlijk welkom. het zou leuk zijn digiturk op een goldkaartje. Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
CB1 Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 Laat ik nu een gw file hebben die de atr aangeeft van een origineel cw kaartje. Ik ben met je eens dat er op dit moment alleen uitlees progjes voor cw kaartjes bestaat want picbinedit kan deze file wel inlezen maar verder kan ik er niets mee. In picbin edit kun je kiezen voor cryptoworks en dan kun je de bin file inlezen. Ook de originele mosc programma leest deze gw file in als een crypto kaart. De atr en alles klopt met de originele kaart. Alleen de bin file kan je nog niet aanpassen waardoor alleen de kanalen opengaan waarvoor je niet hoeft te betalen. Ik ben in het bezit van een origineel cw kaartje voor upc hongarije met een abo erop. Werkt als een trein. Hij zit in een omgeprogde aston 1.14, want er zijn mensen die beweren dat dit niet kan maar werkt 1000%. het crypto2001 programma zegt steen hard dat als ik de gw erin druk dat het om een cryptokaart gaat. Maar aangezien de bin file leeg is werkt ie dus niet. Ik heb al files verstuurd naar wat mensen en om hulp verder gevraagd. Ik wacht op antwoord nu. Maar de file is er echt wel. En daarbij komt ook nog dat cryptoworks een afgeleide van seca is dus zooooo onbekent is het toch niet. Ik heb al eens een link geplaatst. Moet je maar eens gaan zoeken in eerdere berichten. Nou ik stop er maar eens weer mee. Trouwens de HBO hongarije is om te schakelen naar engels. En goeie films daar moet C+ maar eens een voorbeeld aan nemen. gr cb1
Gast Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 Ik snap er nu niets meer van. ????????????????????? Groetjes Hobby
prutsie Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 @Hobbyist. het blijkt dat er meer bekend is van cryptokaartjes dan dat ik wist. er schijnt dus een bijna panklare file te zijn voor goldkaartjes. je krijgt er nog geen beeld op, maar de atr is in ieder geval van een crypto kaart, en de emulator schijnt zich verder ook als crypto kaart te gedragen. ik zal er komend weekend eens naar proberen te kijken. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 13 december 2002 Geplaatst: 13 december 2002 Dan wacht ik nog wel even af. Groetjes hobby
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen