Ga naar inhoud


Profs en leken


Gast

Aanbevolen berichten

Beste kijkvrienden,<P>Regelmatig tref ik geirriteerde reacties aan.Dat is jammer, want het resultaat van dit alles is onbevredigend voor allen. Als twee personen, die aan de basis het zelfde belang hebben (satelliet ontvangst) ruzie maken, dan spint de derde partij (de kabelexploitant) daar garen bij.<BR>Het is een erg logische zaak, dat er verschillende redenen zijn, waarom mensen geinteresseerd zijn in het decoderen van satellietzenders, en de ene reden is niet minder legitiem dan de andere.<BR>Er zijn veel mensen, die na een dag hard werken, op de 3zits-bank neerploffen om een stuk kijkgenot tot zich te nemen. Vervolgens worden ze geconfronteerd met de ellende, die de kabelexploitant te voorschijn tovert.<BR>En dan kopen ze een satelliet-ontvanger, om al snel te constateren, dat vrijwel alle hoogwaardige zenders gecodeerd zijn (ik ken maar weinig mensen, die Quantum interessant vinden, of die dagelijks kijken naar de oude videobanden die op Sicilsat vertoond worden). Maar...dan blijkt er een manier te bestaan om voor twee centen toch al die prachtige zenders te kunnen ontvangen, en dan komen ze bij SAT4ALL terecht. Alleen ontbreekt het hen aan tijd en technisch vernuft om de geboden informatie werkelijk nuttig te gebruiken.<BR>Daarnaast zijn er, die het decoderen van satelliet-signalen tot hun grote hobby hebben gemaakt. Deze hobby is vermoeiend, zenuwslopend en vooral tijdrovend. De fanatieksten hebben volgens mij zelfs geen tijd meer over om televisie te kijken.<BR>Het is voor de hand liggend, dat zij geirriteerd raken door vragen van leken, die op hun beurt weer geirriteerd raken door de antwoorden van de die-hards.<BR>En toch horen beiden hier thuis: SAT4All!<BR>Daarom wil ik pleiten voor een scheiding der geesten: richt een aparte sectie in op de SAT4ALL board voor leken, alwaar zij hun zg."domme vragen" kunnen stellen. Waarschijnlijk zal dan blijken, dat er toch wel enkele profs bereid zijn om (in hun schaarse tijd) hun technisch minder begaafde medemens te helpen. Toch?<BR>Er is al genoeg ellende in de wereld!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij kunnen natuurlijk voorstellen dat er mensen zijn die om welke reden dan ook niet in staat zijn om zich te verdiepen in wat op zich best wel een moeilijke materie is. En ik denk ook dat een merendeel op dit board deze mensen best wel een beetje op de goede weg wil helpen.....mits zij als is het maar een klein beetje zich zelf willen verdiepen in een en ander. Natuurlijk is het niet leuk om te weten dat je gratis naar iets kan kijken alleen zelf kan je het niet al heb je wel de benodigde apparatuur. Kijk en hier zit dan eigenlijk het verschil tussen wat jij noemt beide groepen. De ene heeft alleen belang met het gratis kijken en kijkt zich helemaal suf en doet zelf geen pogingen om ook maar iets zelf te ondernemen en de andere helft ziet het decoderen als een spel en als hobby en geeft het een kick om de puzzel te ontraffelen. Niet dat wij niets prijsgeven aan de eerste groep hoor want wie de moeite neemt om eens goed door alle berichten uit het verleden heen te lopen weet maar al te goed waar Abraham de mosterd haalt hoor alleen ontbreekt het deze mensen aan het geduld om een en ander door te nemen. Als men nadat men iets gelezen heeft op dit board er dan een vraag over heeft weet ik wel zeker dat 90 % van de leden van dit board dit persoon meer op de goede weg helpt.<P>Waar wij een beetje ziek van worden is de vragen zoals "Hoe kan ik gratis naar C+ kijken" en dergelijke en dan nog zonder dat de vragensteller ook maar een beetje iets afweet van de hele materie random het vrijzetten van een kaart. Deze mensen zullen hier van de meeste dan ook geen antwoord krijgen.<P>Over het opsplitsen van dit board in een prof en een leek gedeelte heb ik het antwoord eigenlijk ook al gegeven. Als je als beginneling, vind ik persoonlijk een beter woord, de tijd neemt om eens alle berichten van dit board door te lezen en ook eens te surfen naar de links naar andere pagina's die er veelvuldig gegeven worden is het helemaal niet nodig. Als men naar aanleiding van eerdere berichten op dit board dan nog vragen heeft hebben we altijd nog het beginnersforum op dit board waar de eventuele vragen gesteld kunnen worden en ik weet zeker dat als men laat blijken dat men zelf wel degelijk eerst initiatief heeft getoond om de achtergrond van de materie te willen leren maar op een of andere manier vastloopt er altijd wel meerdere helpende handen zullen zijn. We hebben het per slot van rekening allemaal op deze weg moeten leren.<P>En dat brengt me gelijk naar een ander punt wat Jos aanhaalde. Wij zijn zeker niet van plan om met dit board tussen welke partij dan ook tussen te zitten. Op dit board kan op educatieve basis over zaken welke zich afspelen in de sathobby worden gediscusseerd en uitleg geven worden over deze en een ieder moet daarmee doen wat zij of hij denkt te moeten doen. <P>Satwatcher<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 08 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier niets aan toe te voegen smile.gif<P>Hoe kan ik gratis kijken ---BAH--<BR>Zonder leden is C+ er niet meer!!!<BR>Ben zelfs lid van canal+<P>Belangrijkste is :<P>Eerst lezen dan pas vragen stellen A.U.B<BR>10,20,30,40 ....keer hetzelfde schrijven is echt <BR>vermoeiend voor ons allemaal.Dat begrijpen <BR>jullie toch wel??Wij helpen graag ,anders<BR>waren wij hier niet..Maar het is echt een <BR>kleine moeite toch ,om het board eerst te lezen..<P>CAPTAIN PICARD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook weinig aan toe te voegen.<P>Mijn boodschap is eerst alles een keer of 5 lezen,dan pas vragen en er wel moeite voor willen doen.<P>------------------<BR>Satshow <BR>Moderator Frequentie's & Feeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb hier nog wel wat aan toe te voegen. Niet naar aanleiding van het epistel van Satwatcher, die duidelijk zijn mening omschrijft, een mening waar ik het niet op alle punten mee eens ben, maar dat dien ik te respecteren.<BR>Nee, het gaat me om de reacties van Satshow en Captain Picard, die wederom exact het zelfde karakter dragen als vele andere botte, arrogante, zelfingenomen reacties op (wat ik liever noem) "leken".<BR>Nee, ik heb geen abonnement op Canal+, en ik peins er ook niet over om er ooit een te nemen, enerzijds omdat ik de kwaliteit van het gebodene abominabel vind (zeker in verhouding tot het prijskaartje), en anderzijds omdat het juist Canal+ is, dat bezig is om het hele tv-circus kapot te maken.<BR>Ik heb Canal+ NL bij mij ook helemaal niet ingeprogrammeerd, net zo min als alle blote-konten-kanalen, want daar gaat het helemaal niet om.<BR>Waar het wel om gaat: dat miljoenen, die niet in hun eigen land verblijven verstoken blijven van hun eigen publieke zenders. Een verenigd Europa met open grenzen? Laat me niet lachen, een tv-signaal mag niet eens vrij de grens over. De voordelen van dat soort initiatieven zijn er alleen voor de grote zakkenvullers en niet voor John with the cap.<BR>Ongetwijfeld het slechtst af zijn de miljoenen latinos, die (noodgedwongen) in Europa verblijven. In 2 jaar tijd verdwenen alle latijnsamerikaanse fta-zenders: Solo Tango, Cadena Sur en Puma van de Hotbird, Galavision en Ritmo Son op Astra. Wat overblijft is het Mexicaanse boeket op PAS3 (Televisa!), maar ja, dat is versleuteld in Viaccess en er is zelfs geen hond, die ook maar weet waar je een abonnement kunt bestellen. Wat zouden al die mensen gelukkig zijn, als iemand ze even hielp met een kaartje...<BR>Maar ja, volgens Captain Picard moeten ze er dan wel moeite voor doen. Dat is dan jammer, want het is vergeefse moeite: ze kunnen het niet (en hebben ook niet voldoende tijd). Ze willen best wat betalen, maar...<BR>In steden als Amsterdam verdwijnen steeds meer zenders van de kabel, om vervolgens op te duiken (tegen betaling) in het Canal+ pakket.<BR>Langzaam maar zeker worden in heel Europa alle free-to-air zenders opgevreten door de Canal Plussen. Over de administratieve puinhoop en de zeer klant-onvriendelijke aanpak van Canal+ wil ik het niet eens hebben.<BR>Maar: Captain Picard is lid! En hij stelt dat mede door zijn lidmaatschap Canal+ nog bestaat. Bedankt dus, kapitein, ook namens die miljoenen in heel Europa, die de dupe zijn van Canal+!<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 09 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos je haalt nu mijnsinziens een paar dingen door elkaar en dat vertroebeld het allemaal wel een beetje veel. Je kan gewoonweg niet verwachten van dat wij hier om de minuut bezig blijven met dingen die al eerder uitgebreid aan de orde zijn geweest zoals onder andere het vrijschakelen van kaarten. Als mensen echt iets willen hebben moeten ze daar toch ook een beetje moeite voor doen....ze hoeven geen geld te doneren nee gewoon een beetje terug duiken in de berichten op dit forum.<P>Nu jij allerlei dingen er bij gaat halen over grote tvgiganten die alles inslokken en dat alles geld moet gaan kosten staat los van deze hele discussie. Net zo min de Latino's die in Europa leven iets met de discussie Leken te maken heeft die jij gestart bent. Wij zijn hier niet om C+, de kabelexplotaint of welk bedrijf dan ook kapot te maken zoals jij wilt. Hier zijn mensen bezig met de hobby die ze hebben en een mooie bijkomstigheid is dat als men goed bezig is met de hobby er nog naar dingen gekeken kan worden ook, Niet dat dat voor vele hbbyisten belangrijk is hoor. Ondanks het feit dat ze via meerdere manieren gratis naar bijv C+ kunnen kijken zijn ze nog lid daarvan ook. Daar staat Captain Piccard niet alleen in want ik ben bijvoorbeeld ook abonnee van deze groep. Dat alles wat nu free to air is opgeslokt wordt komt ook mede door de kijker en dus ook door jou. Als Sicilisat alleen maar oude troep uitzendt zeg jij die zenden alleen maar oude troep uit en daar kijk ik niet naar. Dan moet je even nadenken waarom deze zender oude troep uitzendt....gewoonweg omdat het geen inkomsten heeft van de kijker...Sicilisat zou best wel allerlei nieuwe films en documantaires kunnen uitzenden maar dat gaat het geld kosten en dan ben je ook weer niet tevreden. Waarom is Eurosport niet meer in Nederlands FTA te ontvangen...gewoonweg omdat het voor iedere kijker geld moet hebben om de rechten van alle evenementen te kunnen kopen....dat is de markt van dit moment en daar kan jij,ik,captain piccard of wie dan ook in de wereld verandering in brengen. Dat balletje is nu eenmaal gaan rollen, omdat consumenten steeds veeleisender werden, en kan niet meer gestopt worden.<P>Hard gesteld kan je ook gewoonweg simpel stellen dat deze site en dit board er NIET is om maar lekker gratis naar alles te kunnen kijken maar dat deze site er is om meer van de sathobby te weten te komen en een van de onderdelen van deze hobby is decodering. Mocht jij er misschien anders over gedacht hebben toen jij dit board vond dan kan ik je uit te droom helpen. Dit board is er NIET voor lekker gratis kijken mensen maar voor mensen die de achtergrond betreffende dat gratis kijken en decoderen willen ontraffelen en om samen nog meer te kunnen gaan begrijpen en snappen van deze prachtige hobby.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos,<BR>Op zich vindt ik dat er best wel goede punten in jouw posting zitten, maar er zitten natuurlijk wel een paar juridische en finaciele gevolgen aan het uitzenden van het Nederlandse pakket door geheel Europa.<P>De Nederlanse zenders betalen uitzendrechten voor uitzendingen binnen Nederland.<BR>Die paar miljoen inwoners in ons kikkerlandje kosten in verhouding niet veel aan zendrechten.<P>Wanneer echter de Nederlandse omroepen moeten gaan betalen voor Europese uitzendingen gaat dat aanzienlijk meer kosten.<BR>Wie draait daar voor op?<BR>Je raad het al: De Nederlanse kijker die per jaar honderden guldens meer zal moeten betalen voor een plaatje op de buis.<P>Willen wij dat? NEE!!!!<P>Dan nog even over de profs en leken:<P>Wij helpen iedereen!!!!!<BR>Echter één uitzondering...<BR>Als wij het gevoel krijgen dat het de persoon alleen om het gratis kijken gaat, mag ie van ons ergens anders zijn informatie gaan halen.<P>Sat4All is een hobbyisten board en geen interaktieve gebruiksaanwijzing voor mensen die graag alleen gratis willen kijken.<P>Groeten,<P>Het Sat4All Team.<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 09 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JOS <BR>Ergens kan ik je gelijk geven wat betreft<BR>boven vermeld,en van hulp krijgen of geven<BR>aan andere die de tijd of het geld er niet<BR>voor heben om naar hun zenders te kune<BR>kijken na een lange werkdag.<P>En wat betreft Sat4ALL<BR>ik heb daar wel af en toe mijn twijfels over van geholpe worden of zelfs<BR>als je het over een bepaalde toestel hebt<BR>op de Forum dan word je hier wel eerder<BR>eens grondig uit gemaakt in plaats dat ze<BR>het voorgaande eerst eens zouden gaan bekijken ik intreceer me zo wat voor alles<BR>wat er door en rond onze Aarde uit de lucht<BR>te halen valt ook kwa Radio en amateur uit<BR>zending ik probeer zelfs ieder vrij<BR>minut aan dat alles te spenderen .<BR>En wat betreft C+ kan ik Jos<BR>groot gelijk geven in ons klein Belgie<BR>bestaat dat ook en als je voor dat stom<BR>zendertje 12500 Bfr moet gaan neer tellen<BR>vind ik zelfs ook een Schande + dan nog<BR>eens je kijk en luisterbelasting van rond de 9000 bfr.<BR>En in het kort gaan ze hier nog maar weer eens een verhooging doen.En dan kom je dan<BR>in deze forum terecht, Al dag na dag elke<BR>minut de welke kan gemist worden voor een<BR>toestel uit te testen .En dan proberen een mens te vinden de welke de zelfde intresse<BR>heeft hoe het moogelijk is dat dat bepaalt toestel frequntie`s niet zelfs uit de eeter kan halen licht het aan de soft of het<BR>toestel zelf dan komt er een antwoort van wat<BR>kom jij hier doen op het forum.Dat zijn dan<BR>enkele Moderator`s of de genoemde profs.<BR>Volgens mij is de Aarde al<BR>zo bezoedelt van hebzucht en noem maar op dat<BR>de een de ander het licht niet meer gunt.<BR>en voor een goed voorbeeld te geven ga maar<BR>eens een kijkje nemen bij de Humax forum<BR>ik zal daarvoor ook hier geen mensen met naam<BR>gaan noeme of weet ik veel.Zij zullen het<BR>wel zelf weten .<BR>De Groeten aan alle nog veel zoek en kijk<BR>genot. En nog van Harte bedankt R**<BR>voor het helpen langs mijn mail adres om<BR>want anders was ik tot op heden nog aan het<BR>wachten op antwoord.<BR>En wat betreft altijd thanks for send the<BR>mail ja ja ook zonder bedoeling.<BR>===============================<P>[This message has been edited by sylvester (edited 10 May 2000).]<p>[This message has been edited by sylvester (edited 11 May 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste sylvester,<P>Jij hebt duidelijk de bedoeling van Sat4All nog steeds helemaal niet begrepen!<P>Ik citeer even uit de regels van dit board die je duidelijk in het Faq-forum kunt vinden:<P>1.) De doelstelling van dit board is om elkaar kennis te delen en van elkaar te leren omtrent hoe de techniek achter het digitale satelliet gebeuren in elkaar steekt waaronder hoofdzakelijk de codering. Het is niet de bedoeling en de strekking om gratis te kunnen kijken. Het feit dat dit een logisch gevolg is van het onderzoek naar de techniek is van minder belang. Een aantal mensen heeft sowieso een abonnement en dat is ook de juiste manier van handelen. Het decoderen/hacken is de fun, niet het gratis kijken (althans voor ons)! <P>Als het je nu nog niet duidelijk is geworden moet je maar ergens anders je heil gaan zoeken!<P>(Canard BE of zo...)<P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij schijn je mij niet te begrijpen<BR>want ik sprak hier ook over het uitwisselen<BR>van kennis maar daar heb ik nog niets<BR>von ondervonden tot op heden dan allen<BR>ongeplaatse en verkeerde kritiek.<BR>En van Gratis te willen kijken ,heb ik<BR>ook niet gezecht want daar heb ik de tijd<BR>niet voor omdat ik voortdurend op zoek<BR>ben naar het probberen op lossen van de<BR>fouten maar daar schijn je dan toch niet<BR>in te geloven.<BR>Maar alleszins nog bedankt voor de reactie<BR>als dat het waart was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...