Ga naar inhoud


diseq rotor + losse schotel met diseq-switch


BDS

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een h1000 met een diseq rotor, alleen

ik kan maar tot 15 graden west, nu wil graag ook de 30 west

pakken, ik kan aan de andere kant van het huis een extra schotel hangen voor 30 west kan ik dit doen door tussen mijn ontvanger en de rotor een diseq switch te hangen en hier op de rotor en de lnb van de extra schotel te plaatsen ?

 

iemand ervaring ?

 

gr BDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Is een interessante vraag. In mijn Hyundai HD-DCPVR-02 (ander type dan jij hebt dus) dien ik in te stellen of mijn schotel een disecq1.2 of een vaste schotel is. Maar je kunt meerdere schotels in het menu definieren, schotel 1, schotel 2, etc. en elk weer of deze disecq1.2 of vast is.

 

Ik vermoed dat wanneer je voor een schotel type "vast" kiest, hij enkel de switch disecq 1.0 kan aansturen. Wanneer je voor draaibaar keist, enkel de disecq 1.2 rotor.

 

Maar je hebt enkel 1 LNB ingang op je tuner, ondanks dat je meerdere schotels kan configureren. Ik zou zeggen, probeer het, schade zul je wel niet aanrichten, maar als het niet werkt heb je voor niks geld uitgegeven.

 

Geen antwoord op je vraag dus, maar ik ben wel benieuwd naar antwoorden van anderen, want het kan zeker het probleem van beperkt zicht vanuit 1 positie oplossen.

Locatie: Coventry (UK)

Receiver: Xoro HRS 8520, Diseqc switch

Schotel op 28,2 graden Oost en 19,2 graden Oost (BVN)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...