Ga naar inhoud


communicatie SECA kaart met CAM


Aanbevolen berichten

Op de site van duwgatie zat ik te lezen over de communicatie van de kaart met de cam.

 

Het Seca Mediaguard algoritme is gebaseerd op een 8 byte lange gekodeerde key; het zgn. Crypted Controlword. Hieruit wordt met behulp van een andere key (16 bytes lang) de gedekodeerde key (Decrypted Controlword) berekend.

 

Die 16 byte lange key die in de berekening van het controlword (CW) wordt gebruikt bestaat eigenlijk uit 2 keys van ieder 8 bytes lengte. De zgn. primairy- en secondary key (PK en SK).

 

Verder moeten er nog 2 belangrijke keys genoemd worden: de Operations Keys (OK) en de Management Keys (MK). De OK dienen voor het "openzetten" van de providerkanalen. De MK dienen voor het automatisch updaten van die informatie (op de kaart) die betrekking heeft op het "openzetten" of juist "sluiten" van providerkanalen.

 

 

Als ik het goed begrijp dan heeft de cam het decrypted controlword nodig om het signaal te decoderen!!!!

 

De kaart doet dit met de zgn. primairy- en secondary key (PK en SK). Wat ik nou niet snap wat de operations keys en de pmb in dit verhaal nu doen. Worden die nou ook gebruikt voor het decoderen van het crypted controlword???????

 

Alvast bedankt

 

humaxxx

2x Dreambox 8000 openpli 7.2
19 & 23 east

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het pbm zorgt ervoor wat voor pakket je mag kijken.

Iedereen heeft exact dezelfde ok.

Aan de hand van de pbm selecteerd canaal+ wie er alleen nld1,2,3 enz mag kijken en wie er een abonnement heeft.

Dus of jij nou een abonnement op c+ hebt of niet de ok zijn altijd gelijk op elke kaart.

 

 

gr cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...