Ga naar inhoud


NFS mount met meerder boxen


XC90

Aanbevolen berichten

Ok, deze newbie heeft zich inmiddels redelijk ingelezen in de DB materie maar ik heb toch nog een vraagje; Als ik in mijn thuisnetwerk meerdere Dreamboxen aan 1 NFS share hang krijg ik dan problemen als ik 2 opnames tegelijk heb lopen? Ik heb gelezen dat er in /hdd/movie schijnbaar niet alleen de streams maar ook een soort indexfile is. En kan ik dan vanaf meerdere boxen een opgenomen film kijken?

 

Heeft iemand behalve theorie ook praktijkervaring?

 

Grtz,

XC90

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik maar 1 DB. Dus geen praktijk ervaring met meerdere boxen. Heb wel ervaring met NFS op de DB. Wat ik in ieder geval kan vertellen is dat er inderdaad een file wordt bijgehouden (recordings.epl) waarin de filenamen staan. Deze filenaam wordt in het oa in geheugen bij gehouden. Als ik eerst enigma start en dan de NFS mount doe dan zijn er geen recordings te vinden in de file mode.

 

Wat je dus kan verwachten met 2 boxen is dat de file recordings.epl de opnames van 1 box zal bevatten (de laatste die heeft geschreven). Mischien heb je geluk en wordt de file in 'append' mode geopend en bevat hij alles maar dat verwacht ik niet.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies dan loop je alleen maar te klooien. In de .epl file staat het volledige path naar waar de files op hdd staan bijf. /hdd/movie/film.ts Als je deze dan wilt afspelen op een tweede DB dan moet je deze dir dus NFS mounten op bijf. /hdd/movie2 en kloppen de paden niet.

 

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat brengt me op het volgende idee; als ik een utility maak om de opnames en epl-file uit de originele /hdd/movies van de verschillende DB's naar een bijv. /hdd/allmovies te mergen zou dit dus wel kunnen. Is de layout van de epl-files bekend of moet ik meer puzzelen?

 

commentaar altijd welkom!

 

Grtz,

XC90

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker,

 

dit helpt weer een eind op weg. Heb momenteel geen 2 boxen tot mijn beschikking maar zal volgende week verder experimenteren.

 

Voor de mensen die het Duits niet beheersen een korte samenvatting het draadje op bovenstaande link:

 

De layout van de recordings.epl file is als volgt:

 

#SERVICE:

1:0:1: 138c:455:35:/hdd/movie/....ts

a______b____c__d

 

a: Altijd hetzelfde

b: Service ID

c: Transportstream-ID

d: Network-ID

 

b,c en d zijn de eerste drie velden in de Services

 

b is noodzakelijk

c en d mogen nul zijn ipv een werkelijke waarde

 

Waarschijnlijk ziet het er dan ongeveer zo uit in de recordings.epl

#SERVICE: 1:0:1:a:0:0:/hdd/movie/Film - Name.ts

#DESCRIPTION: Test

#TYPE 16385

/hdd/movie/Film - Name.ts

 

LET OP: na het schrijven van de recordings.epl op de Dreambox dient meteen een reset met de 3 front-toetsen gegeven te worden zodat de recordings.epl niet overschreven wordt met de file die de DB op dat moment in Memory heeft!

 

Bedankt voor jullie hulp zover. Ik zal de resultaten uiteraard nog terug melden.

 

Grtz,

 

XC90

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...