Ga naar inhoud


Anaal+ gaat over op 16 Bit kaartjes !


Bocky Wocky

Aanbevolen berichten

Er doen diverse speculaties de ronde over de toekomstige aanpassingen van C+<P>Ik heb nu weer vernomen dat C+ al hun klanten een nieuw kaartje gaat sturen, een <BR>zogenaamd 16bit kaatje..??<BR>De huidige goldcards en de wavercards kunnen dit niet aan..!!<P>Maar er zijn ook admil kaarjes op de markt, en zeer waarschijnlijk kunnen die dat wel aan..!! De admil is bijna net zo'n processor als de pic, hij is echter wat uitgebreider.<BR>De huidige JDM programmer voor de pic is ook met een aanpassing bruikbaar voor de admil.<BR>En die kaartjes zijn ongeveer net zo duur als de huidge kaarten die we nu gebruiken.<P>Dit is wat ik op dit moment weet, hou het in de gaten. Des te sneller hebben wij straks weer beeld..!!!<P>Wie weet er meer?<P>Greeting,<P>Bocky Wocky<BR><P>------------------<BR>

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vrees inderdaad dat we een sprookje tegen zijn gekomen a la super-encryption. Ik heb een technisch nivo van nada, maar inderdaad, iedereen die rotzooit met een bin-editor ziet dat de gebruikelijke Piccard nu al 16 bits aankan. Wie dat nog niet weet moet snel op onderzoek uit, want ik ben bang dat het maken van december-keys nobel handwerk wordt en dat enige vaardigheid met de editor gewenst is - smile.gif <BR>Trouwens:die chip heet Atmel voorzover ik weet.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, enne...<BR>Admil heet ATMEL en heeft geen ruk met PIC te maken... Het enige wat aan die processors overeen komt is dat ze beide in mijn jaszak passen :-) <P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tech<P>Zelfs dat niet, het is :<P>Atmel AVR AT90S2343 (Jupiter 1 van .... firma deze is het meest gebruikt ook bij andere firma's)<BR>Atmel AVR AT90S2232 (Twostone AVR van .... firma)<BR>Atmel AVR AT90S8515 (Fun Card 1)<BR>Atmel AVR AT90S8535 (Fun Card 1+2)<P> wink.gif SatTurk.<BR><p>[This message has been edited by SatTurk (edited 24 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze vermoedelijk gaan doen is een programmatje in de ontvanger laden (via de mediahighway application) wat checkt of het kaartnummer niet op 00000 staat en de pbm niet op ffffff of als die helemaal niet aanwezig is dan gaat de tuner plat.<BR>Dat geldt voor de officiele decoders.<P>Dat met die keyupdates.. nou en? <P>Nieuwe kaarten sturen lijkt me de beste oplossing en dan liefst met een asic aan boord. Maar dat is een duur grapje. Zouden ze kunnen doen aan abonnees van het premium pakket en die in een aparte groep zetten.<P>Ze geven zelf aan dat het een maatregel met tijdelijk effect is<BR>Waar ze vermoedelijk op uit zijn is de massa zwartkijkers treffen die bij een handelaar een kaartje gekocht hebben voor veel geld.<BR>En terecht. Als ik pay-tv aanbieder was deed ik hetzelfde.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 bits is leuk de mm2 kaarten kunnen dit aan zie oa mastercrd ,de fffff is leuk ook die truck om dit te omzeilen is bekend ,superencryptie is leuk ook die 2de key is bekend maar nog niet openbaar maarja wat niet is kan nog komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij afkorting voor:<BR>Application Specific Integrated Circuit of te wel een speciaal voor een bepaalde klant of doeleind gefabriceerd ic dat niet voor anderen te koop is.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by SatTurk:<BR><B>@Tech<P>Zelfs dat niet, het is :<P>Atmel AVR AT90S2343 (Jupiter 1 van .... firma deze is het meest gebruikt ook bij andere firma's)<BR>Atmel AVR AT90S2232 (Twostone AVR van .... firma)<BR>Atmel AVR AT90S8515 (Fun Card 1)<BR>Atmel AVR AT90S8535 (Fun Card 1+2)<P> wink.gif SatTurk.<P><BR>[This message has been edited by SatTurk (edited 24 November 2000).]</B><HR></BLOCKQUOTE><P>Okee SatTurk , je hebt helemaal gelijk, ik was niet compleet genoeg smile.gif<P><P>------------------<BR>edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schreef een vriend van mij:<P>"Hi satsurfer,<P>Niet alles geloven van wat je leest ... eerst zien ... ik denk dat er 'n<BR>paar handelaars brood zien in de verkoop van Atmel kaartjes. 16 bit of 8 bit<BR>... dat maakt geen bal uit volgens mij, alleen de sleutels gaan misschien<BR>niet zo gemakkelijk meer gekraakt kunnen worden ... het enige wat telt is<BR>het geheugen van de kaartjes ... en daar scoren de Atmels beter natuurlijk<BR>... alleen is nog de vraag welk type je moet kopen ... Atmel heeft meerdere<BR>types en ook de combinatie met de e-prom ligt niet vast (24LC16 of 24LC64,<BR>die laatste heeft 4x meer geheugen, maar de Hexjes zijn niet compatibel).<BR>Funcard is niet hetzelfde als een Jupiter-kaart.<P>Dus welke kaart moet je kopen? Niet eenvoudig."<P>***************<BR>Enorme verschillend in die atmels zeg ... kijk maar eens op <A HREF="http://www.atmel.com/atmel/products/prod199.htm" TARGET=_blank>http://www.atmel.com/atmel/products/prod199.htm</A> <BR>vergelijk de 8515 (Funcard) en 2323 (Jupiter) ...<BR>geef mij maar die funcard zeg!<BR>****************<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...