Ga naar inhoud


10 Mb netwerk


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zelf heb dat probleem wat hier besproken is niet want ik heb een 100mb netwerk en bij mij loopt het met de dreambox bijna perfect.

Maar ikvraag me af, is 10mb niet veel te traag om films op te nemen.

Een 100mb hub kost tegenwoordig bijna niets meer, waarom koopt de vraag steller niet gewoon een 100mb hub of beter een switch???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels heb ik hetzelfde probleem; een van mijn boxen wil niet meer connecten aan een 10Mbps hub. Vervangen door een 100Mbps; probleem opgelost.

 

Echter ik wil graag op 10Mbps werken omdat ik een Nokia A040 gebruik die de verbinding tussen deze dreambox en mijn WLAN verzorgt. Deze Nokia kan alleen op 10 Mbps. Heeft iemand een idee waarom de auto negotiate niet goed gaat?

 

Grtz,

XC90

 

PS: /proc/sys/dev/eth0/autoneg = 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, dit kan niet. De Nokia A040 is een apparaat wat een willekeurige UTP poort (10 Mbps) omzet naar een WLAN client. Hierdoor hoef ik geen kabel te trekken van mijn Dreambox op de slaapkamer naar de rest van het netwerk op de begane grond. Ik weet ook wel dat ik een 10/100 Mbps hub kan kopen en daar een WLAN accesspoint aan kan hangen die dan als bridge naar de rest fungeert maar waarom zou ik een hoop nieuwe hardware kopen als het eerst werkte?

 

Dus nogmaals de kern van de vraag; hebben meer mensen problemen met negotiate op 10Mbps (ja, scoot schijnbaar) en weten mensen hoe dit opgelost kan worden zonder nieuwe hardware te kopen?

 

Ik kan natuurlijk ook gewoon de box aan Dream teruggeven en zeggen dat de netwerkpoort het op 10 Mbps niet doet en los het maar op, maar dat is mijn eer als hobbyist te na!

 

Grtz,

XC90

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...