Ga naar inhoud


Instellingsfout of niet ??!!


Gast

Aanbevolen berichten


Nou dan zal het toch bijna iets anders moeten zijn! Heb je tijdens het flashen je coaxkabel nog losgemaakt? Vergeten terug eraan tezetten? f-connector beetje verkr... / sluiting? toevallig ook nog aan je schotel gerommeld dezelfde dag? Ik noem maar wat opties de je bij jezelf na zou kunnen lopen wat het allemaal nog meer kan zijn.

 

Simpel gezegd:rood vierkantje rechtsonder in beeld heeft maar 1 betekenis en dat is geen/niet voldoende signaal! Dit kan echter aan vele dingen liggen.

 

in de software:frequentieverwijzingen en/of transponderverwijzingen kloppen niet meer.

 

hardware:kabelbreuk/los/sluiting of lnb kapot of schotel verwaaid/gedraaid (signaalmeter geeft namelijk niet aan of je die 5 haalt op de astra, misschien zit je nu wel naar de hotbird te kijken bijvoorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan zal het toch bijna iets anders moeten zijn! Heb je tijdens het flashen je coaxkabel nog losgemaakt? [color:"red"] [/color] Ja dat moet omdat mijn PC op mijn kamertje staat

Vergeten terug eraan tezetten?

[color:"red"] [/color] Nee?

f-connector beetje verkr... / sluiting?

[color:"red"] [/color] Nee heb e.e.a. gecontroleerd

toevallig ook nog aan je schotel gerommeld dezelfde dag?

[color:"red"] [/color] Nee de dish staat MUURVAST

 

Ik noem maar wat opties de je bij jezelf na zou kunnen lopen wat het allemaal nog meer kan zijn.

 

Simpel gezegd:rood vierkantje rechtsonder in beeld heeft maar 1 betekenis en dat is geen/niet voldoende signaal! Dit kan echter aan vele dingen liggen.

 

in de software:frequentieverwijzingen en/of transponderverwijzingen kloppen niet meer.

[color:"red"] [/color] ???

hardware:kabelbreuk/los/sluiting [color:"red"] [/color] ???? of lnb kapot [color:"red"] [/color] is nieuw

of schotel verwaaid/gedraaid [color:"red"] [/color] Kan niet, zie boven

(signaalmeter geeft namelijk niet aan of je die 5 haalt op de astra, misschien zit je nu wel naar de hotbird te kijken bijvoorbeeld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Olkie

 

Mijn verschil met jou instellingen is :

 

ik mis in je overzicht de Frequentie : 12515

en ik heb Communicatie op ToneB+On/Off

 

de FEC heb ik ook op 5/6, en het werkt bij mij prima met 1 LNB en de Astra !

 

Misschien heb je hier iets aan, aan de instellingen kan het volgens mij dan niet liggen.

 

Grtz

 

Hanssat

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hier ben ik weer

Probleem is opgelost, dankzij ieders opmerkingen, vooral 4tover, waarvoor dank.

Wat had ik nu fout gedaan?, ik weet het niet exact maar het zal wel wat te maken hebben gehad met de TCS en/of TPT instellingen.

Ik heb nu dus gewoon de kanalenlijst van C+

Daar wil ik natuurlijk graag verandering in aanbrengen, en dat lukt me nog niet presies. Dus hoe ik de kanalenlijst aanpas op de manier zoals ik dat graag wil.

Ik weet dat ik het van M_Z kan downloaden, maar dan moet ik het nog aanpassen op mijn eigen manier.

Daar heb ik dus nog een progje voor nodig met een goede handleiding

 

Bedankt en de groet'n oet Tukkerland

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ olkie,

 

Met het programma "Flashcvt" kun je eenvoudig de "Flash512k.bin" gedeelte uit je firmware file (2mb) halen. Dit doe je door eerst je firmware te laden in het programma. Dan klik je op "512Kb Block" en klik dan op "Save Block". Nu kun je dan de locatie van het bestand opgeven en het bestand opslaan.

Daarna kun deze (512 kb) file in het programma "Mediasat editor" aanpassen naar jouw wens en dan vervolgens weer terug plaatsen in die firmware file met "Flashcvt". Je klikt dan op in Flascvt op "Read BLock" en dan selecteer je de zojuist met mediasat editor aangepaste file. Klik dan op "Save Bin" en je kunt de gehele firmware met je aangepaste 512kb gedeelte weer opslaan.

Dan kun je deze hele file samen met de eeprom file in je decoder plaatsen en dan moet het goed zijn, tenminste, bij mij ging het prima.

 

Groeten uit het oosten.

Groeten Pizzaman.

-----------------

DM800HD-SE, Philips 7072, Wavefrontier T90 wokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...