Ga naar inhoud


twijfels bij nieuwe manier van aanpak bij Sat4all


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mensen, toen deze week gezegd werd dat een en ander zou veranderen bij Sat4all, was ik zeer enthousiast, want ik wilde eigenlijk leren programmeren dus wat deed ik, ik plaatse een oproep om mij te helpen bij de algemene beginnersvragen en wat schets mijn verbazing 0,0 reactie. (zie onderstaande oproep):<P>=============================================<BR>Beste luitjes,<BR>Ik heb voor mijn Humax een Goldprogrammer, als dat zo heet, met twee goldkaarten (voor Irdeto en Seca module) Aston module gekocht. Het zijn de kaarten met 1 chip (soort chipknip) <BR>Nu wil ik leren hoe ik dus de epromp moet programmeren en de pics met het programmeren. Tot kort geleden deed ik de seca files die men voor de Goldkard had ter beschikking gesteld en voor irdeto gedownloaden en geprogrammeerd met Gold 140. Dat was een makkie. Nu wil ik het zelf programmeren. <BR>Nu zie ik het programma Winphoenix of Picpgrog, Piccard 21, Ludi 1 en 2, eepromedit<BR>Zijn deze geschikt om te programmeren met deze twee kaarten en de goldprogrammer? <BR>Ik hoop dat velen van jullie hierop reageren.<BR>=============================================<P>Nu bleek dus dat de animo om echte beginners te helpen niet echt hoog is, of hoe zou je dan dit zien. De oorzaak kan zijn dat <BR>a) ik mogelijk te veel vragen heb gesteld of B) dat men dus niet bereid is om de echte beginners te helpen. Hoe zit het dan de toekomst eruit voor de echte beginners, worden wij dus genegeerd bij het leerproces zodat deze site door ons alleen maar oppervlakkig kan worden geraadpleegd en dus blijft wel degelijk bestaan voor de ervarende sathobbysten. <BR>Dit is geen kritiek voor het nieuwe beleid die sat4all wil laten gelden (want ik wil steeds leren) maar meer een feit dat toch de bereidheid niet helemaal aanwezig zal zijn. <P>Ik ben maar eentje die zo´n vraag heeft gesteld. Ik kan me voorstellen dus dat als er nog meerdere mensen dat gaan doen dat wij dus gefrusteerd raken en dus... weg kans om te leren.<BR>Nogmaals geen negatieve toontje maar een verbitterde conclusie.<P>Groetjes Humaxbeginner<P>------------------<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wij kunnen er natuurlijk niets aan doen als mensen niet reageren op je vraag. Wij kunnen zelf echt niet op alles reageren. We zijn midden in de hele restylling van de site belandt welke veel extra werk met zich meebrengt. Een van de dingen welke op dit moment door een van de moderators aan gewerkt wordt is een newbiefaq met daarin dit soort vragen en een uitleg daarbij.<P>Mocht je overigens niet hier op het board binnen enige tijd response krijgen dan is het aan te raden de sat4allchat eens te bezoeken. Daar zijn zeker in de avonduren mensen aanwezig die je kunnen helpen. En daar wordt ook daadwerkelijk een helpende hand geboden in vele gevallen.<P>Moet ik nog wel even kwijt dat ik af en toe de indruk krijg dat sommige mensen denken dat we een helpdesk zijn en dat we gewoon altijd met sat4all en de vragen op het board bezig zijn. Voor de goede orde dat is dus niet het geval. Wij hebben ook een baan waar we minimaal 40 uur per week mee bezig zijn en wij hebben ook priveverplichtingen jegens familie en kennissen. Daarnaast onderhouden we met een team van moderators deze site. Dat is een hobby waar we best wel veel tijd in stoppen maar zeker niet alle tijd. Wij willen ook weleens zelf lekker loggen en picjes proggen en editten. Net als jullie. Ik vind toch dat sommige gebruikers een deze woorden goed in zich moeten laten inwerken.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Humaxbeginner,<P>Ik vind dat je een vraag steld die beantwoord kan worden door het board goed door te lezen. De vragen die je namelijkstelt zijn echt te vinden, nog sterker als je de files unzipped die je hebt staat er 9 van de 10 keer een proggie bij of een README.TXT en daarin staat aak een uitleg<BR>hoe te werk te gaan wanneer een loader te gebruiken etc.<BR>Heb je files zonder een readme, down ff andere eventueel van een andere site, ik weet zeker dat het je dan gaat lukken, een beetje geduld, goed lezen en met een 15 minuten werkt alles!<P>bob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Humaxbeginner.<P>Het leuke van een hobby is, dat je de zaken zelf uit moet zoeken en er mee gaat expirimenteren. Hierdoor doe je zeer snel de nodig kennis op. Door op vele sat-sites de FAQ te lezen en hier mee aan de slag te gaan, heb ik zelf zeer veel kennis opgedaan op het gebied van sat ontvangst. Dat dit veel (nachtelijke) uren kost is dan maar een bijzaak. Ik probeer deze kennis met andere hobbyisten te delen door op gestelde (beginners)vragen antwoord te geven. Maar je moet wel eerst ZELF aan de slag gaan. Kijk eerst een bij de Topic die over jou probleem gaan en neem de moeite om allen anwoorden van mede-hoobyisten te lezen. Vaak zit er wel een oplossing bij voor je probleem. Ik zie n.l. bij verschillende topic de zelfde vragen. En om overal op te antwoorden vindt ik dan een beetje overbodig. Vandaar dat ik af en toe wel een een leuke opmerking er bij plaats. <P>Groeten Borry <BR>(Sat-hobbyist die veel kennis heeft opgedaan op de voortreffelijk goede site van SAT4ALL)<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat je, je vraag wat duidelijker moet stellen. Je kletst een hoop onzin over onder andere programmeren met een 'gold140'. Daarna zeg je dat je nu zelf wilt programmeren en dat snap ik dan niet. Dus reageer ik niet.<P>Verder is de toon (misschien doordat je nederlands niet zo best is) van je eerste berichtje niet erg uitnodigend om te reageren. Dit nieuwe berichtje is al een stuk beter wink.gif<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat er een aanval geopend wordt op de bereidwilligheid van mede board gebruikers wil ik je toch echt adviseren eens goed rond te kijken op de down sectie.<BR>Er staan notabene makkelijke bin editors waarmee het mogelijk is om je eigen key's te verwerken en daarmee dus een werkende bin file voor je eeprom te maken.<BR>Dus de hapklare brokken liggen voor het oprapen.<BR>Voor de rest staat er zoveel geschreven betreffende het maken en proggen van de wafer/gold kaarten dat een verdere discussie hierover nutteloos is er is zelfs een faq furum voor.<P>P.S. de pic files die hier ter download staan werken niet meer dus je moet ze zelf even aanpassen met de editor.<P>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, niemand is verplicht te antwoorden. Voor antwoorden is dit echt een goed board alhoewel een verkeerde vraag snel beantwoord kan worden met: lees eerst nog maar verder of zie faq. Zelfs dit antwoord heb je niet gekregen dus valt het wel mee. Nou valt het wel op dat enkele forums wat minder "behulpzaam" of aktief zijn. Kies voor een snel antwoord een aktief forum. Met een duidelijke vraag en met de intentie echt zelf wat te proberen wordt ik hier goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...