Ga naar inhoud


STAB motoren of toch een andere keus


Philips

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wil overgaan naar een draaibaar systeem en heb alle topic's van 1 tot 30 doorgenomen. Er blijven wat vragen over:

 

1) Een STAB zou sneller defect zijn bij gebruik door bv wind en bij bevriezing omdat de gebruiker zijn schotel draait heeft niet in de gaten wat de weerstand door de wind is. Of er zit ijs tussen.

 

2) Een STAB is langzamer dan andere draaibare systemen bv een diseqc motor

 

3) onduidelijk is ook wel draaibaar systeem meer geluid maakt. Dit is niet voor mezelf van belang maar voor de buren. Dringt het geluid tijdens het draaien door de muur door naar mijn buren.

 

4) Een draaibaar systeem is grof te verdelen in een systeem die rechtreeks aanstuurbaar is via de coax en via een motor met extra stuurdraden met vbox2

Bij de ontvangers van tegenwoordig zijn beide te gebruiken. Maar wat is nu echt het voor- nadeel.

 

5) Is er ergens een objectief vergelijkend onderzoek te vinden.

 

Ik heb er wat euro's voor over omdat ik liever in een keer een goede keus maakt. Mogelijk is wat hierboven staat niet helemaal correct maar dat hoop ik ook te horen.

 

Ik heb een dreambox wil er schotel van max. 90-100 bij gebruiken en als ik een goede schotel koop dan zou deze overeen kunnen komen met 1.20 cm.

Bekabeling en LNB is overigens ook belangrijk lees ik uit de topic's

 

Wie wil wat advies geven?

 

Groet Phill

 

 

 

 

 

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


wel ik heb momenteel een moteck 2100 die een 100cm schotel stuurt deze is goed van prijs (69euro)

 

over dat geluid maak je geen zorgen dit is zeer miniem hoor de buren zullen dit niet horen!

 

de moteck draait 1.9°/sec bij 13V en 2.5°/sec bij 18V

 

je hebt twee belangrijke soorten motoren je hebt de diseqc motoren en je hebt de motoren met apparte voeding.

hier moet je de keuze maken heeft je receiver diceqc? zoniet dan kan je nog een toestelletje bij kopen die diseqc stuurt naar de motor.heeeft hij wel diseqc e heb je een apparte spanning nodig dan kan je hier ook een toestelletje voor kopen die van je diseqc signaal een spanning signaal maakt!

-hij die veel vraagt, weet veel-
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een Dreambox met een Stab HH120 en een Triax 110cm schotel, het werkt perfect, de Stab is heel stil en heeft me nog nooit in de steek gelaten ondanks dat hij vaak in de volle wind staat.

 

Ik denk dat veel dealers weinig verdienen aan de Stab door concurrentie, ze bieden liever wat anders aan.

 

Gewoon kopen die Stab !

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Philips

Ik gebruik al een tijdje een moteck sg2100 naar volle tevredenheid in combinatie met een Humax 5400.

Lekker stil en redelijk snel.

Schotel nu nog 65 cm maar volgende week komt daar een 90 cm visiosat smc aan te hangen.

 

Moteck2100.JPG

--

Groet,

mmeu

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2) Een STAB is langzamer dan andere draaibare systemen bv een diseqc motor

[color:"green"] Een STAB is ook een diseqc motor [/color]

3) onduidelijk is ook wel draaibaar systeem meer geluid maakt. Dit is niet voor mezelf van belang maar voor de buren. Dringt het geluid tijdens het draaien door de muur door naar mijn buren.

[color:"green"] Ga er maar vanuit dat de STAB of een andere diseqc motor het minste geluid geeft. [/color]

Ik heb er wat euro's voor over omdat ik liever in een keer een goede keus maakt.

[color:"green"] Over het algemeen is de positioner/actuator optie wat duurder , maar ook robuuster .

Een diseqc motor is eigenlijk niet geschikt voor schotels groter dan 1 meter , daarvoor moet je wel over op actuators etc.[/color]

De meeste ontvangers kunnen wel een diseqc motor aansturen , maar lang niet allemaal hebben ze een 36 volt optie .

 

 

 

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Beemer

juist een STAB zou juist problemen geven met de wind en vastvriezen. Dus goed te horen dat je deze problemen niet kent.

Maar is het wel zo dat wanneer je STAB defect is het eigelijk niet meer ta maken is.. Herken je dit?

 

Groet Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Melle

uit je reactie "STAB of een andere diseqc motor het minste geluid geeft" maak je voor mij duidelijk dat de andere meer geluid produceren.

Nu begrijp ik uit de andere reactie's dat ik me over het geluid geen zorgen behoeft te maken.

Ook betreft de installatie maakt het niet veel uit...zo heb ik begrepen.. behalve wat meer draden.

 

Groet Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Phill,

 

Heb zelf sinds een jaar een Stab HH120 icm een Triax 88 cm schotel, naar alle tevredenheid.

 

Heb tot nu toe geen problemen gehad tijdens extreme weercondities, tijdens de zware storm eind vorig jaar bleef alles netjes op z'n plek en was zelfs opnieuw uitrichten niet nodig.

 

Ook de geluidsontwikkeling van een stab is minimaal, je hoort bijna niets, ook niet door de muur heen.

 

Enige minpuntje is dat het draaien misschien vrij langzaam gaat, maar heb daar niet echt problemen mee.

 

Succes!

 

Groet, Iw@n

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi STAB,

het begint me wel duidelijk te worden dat er weinig mensen ontevreden zijn

over hun motor. Het geluid is geen probleem en ook de weersomstandigheden niet.

Nu ik moet nu voor mezelf uitmaken welke motor ik kies.

Allen bedankt

 

Gr Phill

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...