Ga naar inhoud


Geen signaal door TPF met Twin Lnb


fly

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort naast mijn Humax een Topfield aangeschaft. Nu heb ik het volgend probleem:

 

Ik heb een Triax met een dubbele lnb houder. Een lnb voor de Hotbird en 1 twin lnb voor de astra. De twin lnb is voor de topfield (dus alleen astra). Als ik op mijn humax wil kijken krijg ik geen signaal, sluit ik een 0 modemkabel aan op mijn humax en laptop krijg ik wel signaal.

 

Als ik mijn Topfield aan en uit zet krijg ik ook signaal. Het lijkt erop dat de Topfield alle spanning wegneemt uit de twin lnb, misschien simpel omschreven maar ik heb er geen andere woorden voor.

 

Is dit bij iemand bekend? Ik heb Tux 2.1 op mijn Humax in mijn Topfield software van 7 okt.202 met een Aston 1.05

 

Groet,

Fly

Dreambox 800SE, 600C, Samsung dsb940

Admin bij Dreamboxclub

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Fly,voor de topfield is de laatste soft wel van 28/10,en die vind je op het duitse board!

Je zou wel eens moeten verduidelijken hoe je de topfield en de hummy aan elkaar gelinkt hebt.

Je moet er wel rekening mee houden dat je altijd maar naar 1 toestel kunt kijken,daar het signaal enkel doorgelust wordt in rusttoestand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kamiel,

 

Ik kan wel degelijk naar alle twee de ontvangers tegelijk kijken, vandaar de Twin lnb, dit heeft mijn inziens niks te maken met doorlussen. Een antenne gaat rechtstreeks van de twin naar de Topfield, de ander gaat naar een diseq switch die in verbinding staat met de Humax.

 

Groet,

Fly

Dreambox 800SE, 600C, Samsung dsb940

Admin bij Dreamboxclub

Link naar reactie
Delen op andere sites

welk merk twin lnb gebruik jij?? een installateur van de winkel waar ik vaak kom wist mij te vertellen dat een nieuw geplaatste topfield bij een klant steeds vastliep na een paar minuten beeld te hebben gegeven. men had van alles geprobeert. nwe kanalenlijst , tot 3 keer een nieuw apparaat geplaatst maar het probleem bleef. ook een keer de "no Name" twin lnb (soort huismerk) vervangen tot dat men de goedkope twin lnb verving door een duurdere MTI lnb en voila .. alle problemen verdwenen. moraal van het verhaal. topfield vraagt om een kwaliteits lnb. met een goedkope B merk lnb kunnen problemen optreden. Dezelfde lnb's zijn verkocht aan klanten met andere merken, die zijn er nooit mee terug geweest. Uitsluitend bij de topfield traden er problemen op.

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Sharp Twin LNB. Maar de Topfield heeft nergens last van, deze heeft altijd signaal. Ik begin zelf te twijfelen aan de diseq. Op mijn Humax krijg ik wel signaal op Hotbird, schakel ik naar Astra noppes, zet ik de Topfield aan en uit krijg ik beeld op de Astra. Ook kan ik schakelen tussen Hotbird en Astra totdat ik mijn Humax uitschakel. Start ik mijn Humax weer op begint het weer van voor af aan.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Fly

Dreambox 800SE, 600C, Samsung dsb940

Admin bij Dreamboxclub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...