Ga naar inhoud


Goldprogger - sommige hexen wel, andere niet ?


Gast

Aanbevolen berichten

Goedendag,<P>Ik heb het een en ander vreemd met mij goldprogrammer.<P>Heel veel van de files die ik download werken namelijk niet met die programmer. Wat mij opvalt aan de files die NIET werken is dat ze netjes met secanix te openen zijn.<P>Af en toe is er een file te vinden die wel werkt. Zonder problemen te proggen en alles werkt netjes in de ontvanger (humax / aston 1.03)<P>Als ik dan echter die files wil bekijken komt er alleen maar "onzin" te staan. Openen met picbined geeft een foutmelding etc.<P>Waar ligt dit alles nou aan en hoe kan ik dit proberen op te lossen ? Ik zelf heb dus het idee dat het aan de programmer met de software (gold 140) ligt maar andere software voor de goldprogrammer kan ik niet vinden.<P>Weet iemand editors waarmee deze afwijkende files bewerkt kunnen worden ?<P>Is er zoweizo iemand die licht in deze duisternis kan schijnen :-))<P>thanks in advance<P>henry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vrijwel nooit problemen met deze combinatie. Af en toe een verification error bij het proggen van de eeprom, maar dan even erasen en dan werkt het meestal wel weer.<BR>Gebruik je trouwens telkens de zelfde kaart of ook wel eens een andere?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet te veel aandacht vestigen op de verificatie.<BR>sommige files zijn read protected.<P>Als je "Verify failed at adress 000h!" krijgt, gewoon de kaart proberen in de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gedaan en dan helaas geen succes. Soms zijn zelfs de kanalen die op de kaart zijn geprogrammeerd te zien maar geen code's. (dat is niet altijd, de kaart wordt ook gewoon helemaal niet herkend en er komt onzin tevoorschijn als ik in het menu kijk)<P>Het lijkt er dan dus op dat de kaart wel gelezen wordt maar dat er niet gedecodeerd wordt.<P>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het probleem is dat er verschillende pic programma's in omloop zijn en dat je een verkeerd progje gebruikt. Dus bijvoorbeeld de devoy 24c16 files werken niet met een andere file dan het devoy 16f84 programma. Dat zal dan ook de reden zijn dat die files (ook niet als ze omgezet zijn met bijvoorbeeld winphoenix naar een .bin file)niet werken met ichbin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by back:<BR><B>Gedaan en dan helaas geen succes. Soms zijn zelfs de kanalen die op de kaart zijn geprogrammeerd te zien maar geen code's. (dat is niet altijd, de kaart wordt ook gewoon helemaal niet herkend en er komt onzin tevoorschijn als ik in het menu kijk)<P>Het lijkt er dan dus op dat de kaart wel gelezen wordt maar dat er niet gedecodeerd wordt.<P>groeten</B></font><HR></BLOCKQUOTE><P>email mij even je emailadres voor een manier om zelf de eeprom.hex te kunnen maken<BR>via een txt file. de bijgeleverde pic.hex blijft onveranderd.<BR>noes<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is interessant!<BR>We hebben het toch wel over het zelfde, Noes? Dus een manier om de eeprom te bewerken voor Gold 140?<BR>In dat geval ook graag een meeltje voor mij. Maar waarom maak je het eigenlijk niet publiek, hier op Sat4All board?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is niet zo moeilijk gewoon eepromeedit 250 nemen dan loadhex aanklikken laatste eepromhexfile ophalen en nieuwe keys voorde uit gevallen providers er in zetten.<BR>dan savehex geef het een naam en je heb een nieuwe file<BR>Ibby<p>[This message has been edited by Ibby (edited 26-01-2001).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onduidelijk was ik inderdaad.<P>Zal het opnieuw proberen:<P>Als ik met epromedit een hex file maak, werkt die dan ook met de gold programmer. Als ik zo'n hex bijvoorbeeld maak met secanix dan doet die het dus niet. Zodoende de vraag. (gold140, goldprogrammer en ene humax)<P>groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt epromedit dan wel met een goldprogrammer ?<P>Tot nu toe is mij duidelijk dat de goldprogrammer een eenvoudige programmer is maar ook nogal kieskeurig is met de aangeboden hex-en.<P>Met de hierboven besproken methode werkt het overigens. (methode noes om het maar zo te zeggen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...