Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voordat ik mijn MM eraan waag,

Wat doet die modificatie nou precies ??? Is er echte technische informatie of een hype ??

Geplaatst:

Geen van beide. er is geen technische informatie, het is geen hype.

Er wordt door mensen melding gemaakt dat de klok van de sidsa zo word versneld. Of het waar is weet ik niet, je moet toch minimaal een datasheet van de Sidsa chip hebben om dat te kunnen verifieren, en die datasheet is er niet. Alleen ontwikkelaars hebben deze waarschijnlijk.

Dat het geen hype is lijkt me duidelijk, de nieuwe penta software werkt niet zonder modificatie, en wel met modificatie. De oude penta 1.09 software werkt trouwens wel gewoon met de modificatie. verder lijkt het zappen na de modificatie sneller te gaan, maar dat kan natuurlijk illusie zijn. wat zeker is verbeterd is de stabiliteit van de magic. Ik had in mijn echostar 7000 ontvanger zeer veel last van vastlopers en blokvorming, en kan zeggen dat beide nu bijna niet meer voorkomen. dit is echt geen illusie.

Het schakelen tussen coderingen met een x-in-1 kaartje gaat beter en vooral sneller, alleen het schakelen naar de interne emlator (conax kanalen) moet vaak met een reset van de module gebeuren.

Of je de modificatie uitvoert hangt helemaal af van de mogelijkheid Thor te kunnen ontvangen en de tevredenheid met de "oude" software. Heb je geen draaibare installatie, en ben je tevreden dan zou ik mijn module niet modificeren, heb je wel een draaibare set dan kan ik het alleen maar aanraden. Let er wel op dat je natuurlijk alle garantie verliest als je je module besluit open te maken. Verder kan een modificatie natuurlijk ook altijd het einde van je magic betekenen.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

@ Prutsie

Ik heb een dreambox waar deze MM 1.02 zeer instabiel werkte.

Veel blokvorming regelmatig opnieuw initialiseren en nog meer elende.

Sinds ik hem heb gemodificeerd is hij stabiel snel en geen blokvorming meer.

Kortom echt een aanrader ook al heb je geen draaibare schotel.

De werking is over het algemeen sterk verbeterd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen