Ga naar inhoud


Ontvangst lage band op astra met image 105_2.5


streamtype

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag net als jullie de nieuwe beta software van Dream multimedia geladen. Het is inderdaad duidelijk de machine het nu beter doet met lage symbolrates.

 

Echter bij een scan op ASTRA (19 oost) miste nogal wat zenders ook de andere satellieten geven nog niet alle zenders prijs in de lage band. Bij een handmatige scan op astra blijkt dat hij doof is op de lage band. 11.568 V 22000 5/6 bijvoorbeeld. Dit kanaal komt niet verder dan een SNR van 30%. Niet goed dus.

 

Met de vorige images heb ik nog geen problemen gehad op dit vlak. Dus vervolgens als proef op de som maar weer terug gegaan naar de laatste officiele release 1.02. Daar kan ik wel alle kanalen ontvangen in de lage band. (SNR 86%)

 

Ik ben bang dat er iets met het schakelen tussen de hoge en lage band niet goed werkt.

 

Zijn er meer mensen die hier wat van gemerkt hebben? Heeft er iemand een suggestie waar ik eens naar zou moeten kijken om het zaakje in die lage band aan de praat te krijgen?

 

Ik maak gebruik van een universele ALPS LNB rechtstreeks aangesloten op de Dreambox. (Dus geen switch of wat dan ook). Voor het draaien van de schotel maak ik gebruik van een echostar 3000IP.

 

Groeten,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een update betreffende het niet kunnen ontvangen van de lage band op astra met de Dreambox.

 

Vandaag heb ik de echostar aangesloten en eens geken of ik daar nog wel alle kanalen mee kon ontvangen. Helaas ook daar geen ontvangs meer op deze lage band. Zo heel af en toe wilde een transponder nog wel werken maar meestal niet.

 

LNB kapot was vervolgens de eerste reactie. Kan gebeuren. Snel een nieuwe LNB gekocht, weer een ALPS, en aangesloten. Met de echostar een check gedaan en alles werkte met de ontvanger naar behoren.

 

Vervolgens de Dreambox aangesloten en ook hier een scan op Astra liep geheel vervolgens wens. 482 kanalen gevonden inclusief de kanalen in de lage band. Opgelost denk je dan.

 

De volgende stap is alle satellite posities in te gaan lezen. Ik draai mijn schotel via een externe positioner die in de echostar 3000IP zit.

 

De Sateliet configuratie aangepast van direct aangesloten op LNB naar non standard gebruikers configuratie.

 

De eerste satelliet na het scannen van de Astra was de Hispasat. Na het scannen snel een check gedaan op een paar FTA kanalen. Wat gek wel gevonden tijdens de scan maar geen signaal. Snel terug naar Astra.

 

Tot mijn schrik ook daar ineens weer uitval van de kanalen in de lage band. ESC1 gebruik ik al referentie. Een nieuwe scan gedaan en in plaats van 482 kanalen worden er nog maar 400 gvonden.

 

Aiiiii zou de nieuwe LNB nu al weer defect zijn? Nogmaals de Echostrat aangesloten en helaas ...... LNB weer defect.

 

Het is me wel opgevallen dat ondanks ik kies voor een NON standard user configuratie. Na de eerste beste scan alles in et satellieten automatisch terug schiet naar de many satellites via DISeqC rotor. (Die heb ik dus niet)

 

Zou deze instelling waar steeds naar terug gesprongen wordt de LNB defect maken?????

 

Hoe hebben jullie in het nieuwe officiele image (in het traveller image zal het wel niet veel anders zijn) een meerdere satelliet ontvangs situatie ingericht waarbij je de schotel laat rotoren via een externe box?

 

Zijn er mensen die me in de goede richting kunnen duwen zodat ik morgen niet mijn derde LNB ga opblazen?

 

Ik hoor graag jullie advies.

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de LNB op beide ontvangers aangesloten? Ik heb ooit eens gehoord dat als je 2 ontvangers tegelijk aanzet, je daarmee de LNB kan beschadigen. Ik weet niet of het waar is, maar het zou een uitleg kunnen zijn...

In een vorige image heb ik gemerkt dat de instellingen mbt diseq ed bewaard worden wanneer je een "Shutdown" via het dream menu doet. Bij een volgende start moet alles dan ingesteld staan zoals je het had gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik geen DECT telefoon dus dat kan geen storing veroorzaken. Zelfs de computer staat op ruime afstand en uit op het moment dat het zaakje de mist in ging.

 

Ook die truc met de shutdown heb ik getest. Als ik shutdown ga en daarna weer start is de instelling aangepast van non-standard user configuration naar many satellite via DISeqC. Dus dit stukje houdt de ontvanger zeker niet vast.

 

Ik heb geen ontvangers doorgelust. Ik gebruik de echostar om de schotel te draaien. De echostar kan direct een 36 volt motor aansturen. De dreambox is de enige ontvanger die aangesloten is op de LNB.

 

Ik ben bang dat de dreambox wat stuurt waardoor waar de LNB niet tegen kan en stuk gaat. Neem ik nu de dreambox los en sluit ik de echostar aan als enige ontvanger dan ontvang ik met die ontvanger ook de lage band niet meer.

 

Kortom LNB weer defect.

 

Maar ik doe vast wat fout met het instellen van de satellieten. Maar wat ......??????.......

 

Morgen weer een LNB halen en nog maar eens proberen. En hopen dat het dan goed gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een laatste update.

 

De problemen zoals ik eerder had omschreven treden alleen op als je een configuratie met meer dan 4 satellieten maakt. Op een of andere manier blijft hij dan maar de DISeqC optie gebruiken ondanks je dit bewust uit zet.

 

Ik heb nu een MTI LNB die gaat er duidelijk beter mee om dan de ALPS die ik had.

 

Het lijkt er op dat ik voorlopig zelf per satelliet een mapje moet blijven maken en daar na een scan alles naar toe moet copieren. (Moet ik nog proberen) De nieuwe indeling in mappen van Dream werkt voor mij nog niet zoals ik verwacht had.

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...