Ga naar inhoud


virus?


realist

Aanbevolen berichten

Lees ik net in het topic van 18-12 -01 over het slapende virus en dan blijkt dat het betreffende bestand"sulfnbk" bij mij aanwezig is in c\windows\command.

@trancefm Moet ik het nu verwijderen? Of

@Chismaneric Moderator Moet ik het vooral niet weggooien? Zijn er ook meer members die het bestand daar hebben aangetroffen?

Blijft zo'n virus daar slapen zo lang ik het niet open?

Een verontruste realist

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites


allereerst een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen en ja ik keek net ook en tot mijn verbazing zag ik hem net ook staan in mijn windows/command hoe verwijder je deze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op!!!<p>Ten eerste: Het bestand SULFNBK.EXE hoort thuis in de WINDOWS\COMMAND map, en is geen virus.<p>MAAR:<p>Vandaag ontving ik een e-mail met als bijlage SULFNBK.EXE, welke besmet was met het w32/magistr.a@mm virus.

Mijn virusscanner pikte hem er meteen uit, maar let altijd op:

Wanneer je een e-mail ontvangt met een onduidelijk onderwerp, inhoud, afzender of bijlage, ben er dan altijd op voorbereid dat deze mail mogelijk een virus bevat.

Installeer dus een goede (geregistreerde) virusscanner, en open niet klakkeloos alle bijlagen in e-mails. Dat bespaart je een hoop ellende.<p>Iedereen een fijn, gezond en virus-vrij 2002 toegewenst!!!<p>Groeten Twinsat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen heeft hier steeds alleen maar over virussen.

Wat denk je van een trojan?

Deze trojan's zijn tegenwoordig zeker zo gevaarlijk.

Ook met een goede virusscanner als McAfee of N.A.V. worden niet alle trojans herkent.

Na het binnen halen van een trojan kan men, wanneer men online is, compleet jou pc overnemen, bestanden bekijken, wissen en zo jou pc laten craschen.

Zie voor meer info o.a. http://tds.diamondcs.com.au/html/frameset_danger.htm

Er zijn verschillende trojan scanners te downloaden bij bv. htttp://Tucows.wau.nl

Ik heb gekozen voor "the cleaner" compleet met live update, al weet ik niet of dit de beste is. http://www.moosoft.com/cleaner3.exe

Echter wel 1 trojan gevonden en verwijderd die door McAfee niet werd gevonden.

Onderschat een trojan dus niet.

En denk zeker niet dat je veilig bent met alleen een virusscanner en een firewall.<p>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kwil jullie niet hyper maken maar ondanks nieuwste firewall en nieuwste Mcffeetje komen er regelmatig attacks van hackers die allerlei ander spul gebruiken hetgeen beter niet besproken zal worden.....daar die geintjes te verlokkend zijn om na te apen.<p>Maar je moet ervan uitgaan dat je mail van bekenden komt, welke het in het ergste geval of zelf niet in de smiezen hebben of het zojuist hebben binnengeladen met de attachment die ze o zo graag aan jouw willen sturen daar het de laatste nieuwe progger of bin-file is. Maar als je alleen maar blabla schrijft met vrienden en familie is er meestal niets aan de hand.

Je internetkaartje sturen of een net gedownload mp3tje en die leuke intelligentietestjes zitten meestal vol met bugs. Een Gnutella, KaZaa of Napster is ook dodelijk gevaarlijk voor je pc-gezondheid.<p>De doorsnee pc gebruiker die met zijn modempie zo nu en dan surft kan echter heel goed volstaan met een virusscanner en een computerfreak als vriend.<p>Als je echter heel zeker wil zijn jezelf goed beschermd te hebben tegen dit soort flauwekul (want wat hebben die gasten nu voor lol) is een gedegen kennis van wat windows allemaal voor fouten heeft ingebouwd en allemaal voor achterdeurtjes heeft opengelaten voor pappa Bush.<p>Misschien hou je dan 98% tegen van de onbedoelde aanvallen maar er zijn zeker 2% die alles kunnen kraken en toch binnen geraken>>>soms alleen maar om je registry te vinden en dit voor statistische doeleinden van Software-makers gebruiken of om je favorieten door te checken waarop je dan oneindelijk veel spam-mail krijgt van allerlei firma's die je geld uit je zakken wil lokken en je horendol maken.<p>Een beetje bang blijven is echter altijd goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en Heren,

Ongeveer een maand geleden heb ik NAV geïnstalleerd. Tot dan was ik steeds verschoond van virussen of andere ongeregeldheden. Nu heb ik dus sulfnbk. op de schijf waarvan ik aanneem dat dit er al voor die tijd op zat.

Ik heb begrepen dat het bestand bij windows hoort, maar dat het er omgaat of het wel of niet besmet is. Als dat eerste het geval is, dan zou het dus z.sm. verwijderd moeten worden. Mijn vraag is nu weer: Zou NAV dit dan ook ontdekt hebben ?

Trouwens; Als het bij windows zou horen, dan zou iedereen (en niet alleen THUNDER- 21) zich toch moeten melden in de reply.

Als of de ****** er mee speelt: In mijn inkomende post stond nog steeds een bericht van 18-10 met een onzin onderwerp en onbekende afzender (donot@reply.com) Het is niet geopend.Door er op te rechtsklikken wou ik het verwijderen. Na de klik zat meteen de PC vast en dat was bij een tweede poging weer het geval.

Weet iemand hoe ik dit bericht verwijderd krijg? Het bericht bevat geen bijlage

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals twinsat al zei, SULFNBK.EXE hoort bij windows en doet iets met lange bestandsnamen.

Zolang ie niet als attachment mee komt in je mail is er dus niets aan de hand.

Zorg dat je virusscanner uptodate is en laat je schijf(ven) scannen.<p>Wacht totdat je weer mailtjes hebt ontvangen en sorteer daarna op naam o.i.d. zodat het niet te verwijderen mailtje er tussenin komt te staan.

Selecteer de bovenste en de onderste d.m.v je shift knop en delete de handel.

Met shift - delete wordt hij direct verwijderd.

Ook uit je deleted items.<p>suc6

B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een waarschuwing.....

Hallo Allemaal

 

Ik kreeg deze mail via een systeembeheerder op het werk

Dit is dus serieus!!!!!!!

 

groeten Jan<p>Hierbij een waarschuwing die ik vanmiddag binnen kreeg. <p>Wees zo verstandig om dit even goed te lezen en door te sturen. <p>

Er is pas een nieuw virus ontdekt, dat Microsoft en McAfee als het tot hiertoe gevaarlijkste virus beschouwen. <p>Dit virus werd pas vrijdagnamiddag door McAfee vastgesteld en wordt nog niet door virusscanners herkend. <p>Het vernietigt de nul-sector van de harde schijf waarin belangrijke gegevens voor de functie van de harde schijf opgeslagen zijn.

Het virus werkt als volgt: het hecht zich automatisch vast aan alle contactadressen uit het Email-adressenboek en geeft als referentietekstekst "A Virtual Card for You " aan. <p>Zodra deze zogenaamde virtuele postkaart geopend wordt, blijft de computer hangen zodat de gebruiker opnieuw moet starten.

Wordt nu de combinatie [Ctr]+[Alt]+[Del] of de Reset-knop ingedrukt, dan wist het virus de nul-sector van de <p>harde schijf, waardoor deze laatste definitief onbruikbaar wordt.

Als U dus een bericht met de aanduiding "A Virtual Card for You" ontvangt, open dan deze mail IN GEEN GEVAL, <p>maar wis het bericht onmiddellijk. <p>Vrijdag jl. heeft dit virus binnen enkele uren een ware paniek onder de EDV-gebruikers in New York veroorzaakt, <p>zoals CNN heeft medegedeeld. <p>Deze waarschuwing is afkomstig van een Microsoft-medewerker.

Stuur dit bericht a.u.b. aan alle personen in uw Email-adressenbestand door.

Het is beter deze waarschuwing 25 maal te ontvangen, dan helemaal niet!

Intel meldt eveneens een nieuw en zeer gevaarlijk virus, dat zich met de aanduiding "An Internet Flower For You " verspreidt. <p>Indien U zulk een email ontvangt, open deze niet, maar wis hem meteen !!! <p>Dit virus wist alle DLL-gegevens van uw computer, zodat hij daarna niet meer kan opgestart worden.

Ook kwam heden vanuit het Medien- und Eventagentur Suttner in Duitsland het volgende bericht <p>met het verzoek het onmiddellijk door te zenden : Er zijn opnieuw 3 nieuwe, enorm gevaarlijke virussen ontdekt. <p>Ze komen per E-Mail met de titels: PSYCHOSPIEL, SCREENSAVER, "BABY FUN" of Emanuel.exe !

Ze zijn blijkbaar nog gevaarlijker dan het "I LOVE YOU"-virus, daar de complete harde schijf gewist wordt. <p>Er bestaat nog geen bescherming tegen !!!

DUS A.U.B. NIETS OPENEN DAT (EEN VAN ) DEZE TITELS DRAAGT !!! <p>Nog niet veel mensen zijn ervan op de hoogte, <p>dus KOPIEER DIT BERICHT EN STUUR HET ZO SNEL MOGELIJK DOOR.

De virussen zijn pas 7 dagen in omloop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en het virus is gemaakt door een ziekeling, die ik gaarne naar het hiernamaals verstuur, enkele reis welteverstaan want ik ken geen enkel dier waar hij dmv reincarnatie terug kan keren.<p>Wat gebeurde er allemaal met mijn pc'tje........<p>Alle .jpg bestanden werden spontaan gewist.

Mijn prullenbak is verdwenen.

Harde schijf maakt opeens overuren

Alles opnieuw geinstalleerd maar windhoos blijft piepen dat de fat een onjuiste grootte aangeeft als het om mijn harde schijf gaat.

Opnieuw alles low level geformateerd en hij blijft piepen.<p>Botweg gewoon alles geinstalleerd en kijken wat er gebeurt. En ja hoor exact hetzelfde.<p>Ik heb hem nu enkele dagen draaiend (met virus) en geen enkele scanner ziet hem. Krijg regelmatig fatale uitzonderingsfouten, de boel hangt om de haverklap, icoontjes veranderen in Macintosh -achtige mappen en als ik op internet zit is mijn dataverkeer gemiddeld 6.47 K zonder dat ik wat doe.<p>Nog een leuk detail is dat de cd-rom ook probeert de 7200 toeren te halen en spontaan het laatje open knikkert.<p>

Het lijkt verdacht veel dat er een script actief is die het zelfde doet als winserv.<p>Om nu te checken of je last hebt van dit bovengenoemde virus kan je beter via mapopties alles (dus ook systeembestanden) zichtbaar te maken. En tot je verbazing zul je als je het virus hebt bestanden zien als NFIconLib17310000010000010000010000010000.fat<p>Echt zot maar er is een remedie, als je een beetje HD hebt valt maak hem leeg (niet low levellen) fdisk format partitie van 1mb als bootpartitie aan maken actief zetten en hij start nooit meer op. Terug naar de winkel en je krijgt een nieuwe, (met bijbetaling krijg je zelfs een grotere, de prijzen zijn op het moment gunstig)<p>Advies, plaats je mail van je backup terug in een oude versie van outlook (de 2000 premium ofzo), verwijder alle attachments zonder ze te openen backup het hele zooitje en installeer office XP met een beveiligingsupdate van microsoft. Verwijder de outlook 2000. Defragmenteer het hele zooitje en het is gone with the wind.<p>installeer ook blackice en symantec antivirus, de problemen zijn nu over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...