Ga naar inhoud


Windows Me Probleem!!!!!


Antidot

Aanbevolen berichten

Hi <p>Ik heb een Packard Bell Computer (P III)met win 98 van packard bell, ik heb gisteren geprobeerd om win ME op mijn computer te installeren maar het ging niet door en ik krijg de volgende bricht:<p>ER IS EEN ANDERE BESTURING SYSTEM OP U COMPUTER, SETUP WORDT NU AFGESLOTEN.<p>Weet iemand iets van.<p>Groetjes confused.gif" border="0confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo<p>Oude Windows versie ( wrs 98 ) wordt herkend.<p>Beste is om met een bootable disk (Windows ME)

de PC op te starten en dan Windows ME installeren.

Dan zou het moeten lukken.<p>Succes <p>Gr CJG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opstarten in de ms-dos modus, of met een flop.<p>

Dan doe je het volgende<p>c:>del c:\windows\win.com<p>c:>ren windows winold<p>c:>ren progra~1 prgold<p>Nu kun je wel Windows ME installeren, die setup kijkt namelijk of er een win.com op de C: staat.

Bij de installatie van Windows ME kun je dan gewoon weer c:\windows opgeven als doel.<p>Succes<p>

PS (je kan natuurlijk ook gewoon je Windows en Progra~1 (Program Files) gelijk wissen. Type dan eerst ff smartdrv in (dat scheelt heel wat tijd) en daarna deltree c:\progra~1 en deltree c:\windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een update-Cdrom moeten hebben, geen OEM.<p>Als je met deze CD wilt updaten, en de hardware-instellingen wilt bewaren, moet je in de DOS-Modus de Win.com in de Windows-directory wissen en dan ME-installatie draaien.<p>SatKlungel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon de PackertBell helpdesk bellen

en jou serienummer door geven zijn zijn dan bereid om jou exact te vertellen welk type hardware je heb en waar de drivers te vinden zijn, voor Windows ME, NT, 98SE, 2000 en XP<p>suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appien zat een heel eind in de goede richting maar was iets te rigoreus.

Je hoeft alleen maar de c:\windows\win.com te wissen om me te kunnen installeren.

Als je de rest had laten staan, waren waarschijnlijk alle instellingen mee overgenomen.

Voor devideo kaart had je waarschijnlijk wel eerst nieuwe drivers moeten downloaden want die zijn meestal niet hetzelfde als de win98 versie. <p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door Toxic[Q]:

<strong>Appien zat een heel eind in de goede richting maar was iets te rigoreus.

[Q]</strong><hr></blockquote><p>

Ik maak hierop dat jij nog nooit ME over 98 heen op gezet, zoals jij dat hierboven aangeeft!<p>Ik kan zeggen dat je systeem !@#$%^&*() draait.

laugh.gif" border="0 <p>Kan het weten, kheb al diverse klanten gehad die dit geprobeerd hebben, met alle gevolgen van dien!! <p>En trouwens, er gaat niets boven een schone installatie!!!<p>En sommige drivers van windows 98 werken uberhaupt niet onder ME

blush.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet uit ervaring dat ME klote KAN lopen, maar bij mij thuis draaide ie als een trein.<p>Ik draai momenteel met Windows XP en ik zou niet meer terugwillen naar 98 of ME.<p>Al mijn software draait onder XP. En mocht het echt niet willen start ik ff VMware op.<p>Maar ja, das natuurlijk persoonlijk.<p>Ik heb gelukkig altijd mijn Linux bakkie nog. laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb thuis ooit 2 systemen geupgrade naar windows ME (Meer Ellende) en die draaien prima. (voor ME begrippen dan he)

Windows ME is altijd kl*te. Of je het nou schoon installeerd of als upgrade, het is een waardeloos stukje OS.

Het draait slechts op enkele hardware configuraties echt probleemloos.

Mijn tip zou zijn: Ga voor XP maar dat kost natuurlijk gelijk weer een paar knaken voor een upgrade.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]<p>[ 20-01-2002: Bericht gewijzigd door: Toxic[Q] ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Toxic <p>En dan voor een paar knaken ook nog een hoop ergenis

omdat er voorlopig nog steeds een hoop software is

wat gewoon niet wil onder xp en je dan een beste

verzameling met eigen gebrande cd's met update's en patche's krijgt.<p>Mensen willen nog steeds het nieuwste van het nieuwste

wat is er mis met 98 wat super draait ¿ T.o.v

Me(hier perfect)of XP wat klote loopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb eindelijk win XP pro. (in plaats van ME) op mijn computer geïnstalleerd en het ging zonder probleem alleen deze keer heb ik problemen met het interneten het gaat te traag en soms gaat het helemaal niet ik krijg meestal fout melding.<p>Groetjes confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...