Ga naar inhoud


Browser: pagina nooit uit cache laden


harry37

Aanbevolen berichten

Een probleempje:

 

Ben hier nogal vrekkerig bezig en gebruik Pentium 100, windows 95, MS intern. Expl.5.00 en een 28 k Modem. Vroeger laadde ik een pagina, en als ik weer op die pagina terugkwam, dan laadde ie de pagina vanaf de harddisk, dus veel sneller. Nu (al weer tijden) lijkt het alsof die pagina steeds weer helemaal opnieuw van internet binnnegehaald wordt.

 

Bij voorbeeld het surfen over dit Sat4all board, als ik weer terugzap naar een eerder geopende pagina, dan wordt die steeds weer gedownlaod van internet.

 

Ik heb bij "opties" ingesteld dat de pagina's alleen opnieuw moeten worden gedownlaod als Internet Explorer opnieuw is opgestart.

 

Heb ook nog even gechecked met Netscape en merk precies hetzelfde. Als ik onderin kijk dan zie ik dat met name de sponsor banner wordt ingeladen.

 

Is het wellicht dus een truck op de pagina's dat de browser-instelling wordt omzeild om steeds weer een andere sponsor te kunnen laten zien, of het aantal hits op een sponsorbanner op te krikken?

 

Weet iemand of hiertegen iets te doen is, het surfen gaat nu onnodig langzaam denk ik.

 

Groeten,

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is niet zeker dat dat de oorzaak van je probleem is. Hoe het board in elkaar zit weet ik ook niet precies, maar in ieder geval worden de pagina's niet in html naar je toegestuurd maar door php gegenereerd (zoals je in de adresbalk kunt zien). Als je naar de source van de pagina kijkt zie je ook een hele bende javascript. Zelfs als je browser de source op schijf opslaat, kan het nog wel eens een tijdje duren voordat een p100 die hele berg javascript geinterpreteerd heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Chrismaneric:

 

Kijk daar had ik dus niet aan gedacht, en dan kan dat javascript of die php natuurlijk weer allemaal info van internet opvragen (ik zie immers rechtonderop het scherm dat er allemaal data wordt gedownload) en dan is de situatie dus verklaard.

 

mmm...

 

Maar vrede mee hebben dan

 

Groeten,

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...