Ga naar inhoud


win98


juul007

Aanbevolen berichten

Wegens aanhoudende problemen met progger Mastera3 zou ik Win 95 of 98 willen installeren.

Pc draait nu onder Win ME.

Win ME moet geinstalleerd blijven.

Kan ik een deel van de harde schijf gebruiken om Win95(98) in op te slaan en af en toe eens te gebruiken?Indien ja,hoe moet dat, en waar kan ik aan een minimale versie geraken?(Op de download van MS vind ik er geen)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Indien je meerdere besturingssystemen op één en dezelfde harde schijf wil installeren kan je bijna niet zonder speciaal ontworpen software hiervoor.

Eén van de betere programma's op dit vlak is Partition Magic 5.0 van PowerQuest.Ondertussen al aan 7.0 toe sinds WinXP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is waarschijnlijk één harde schijf die onderverdeeld is in een C en een D partitie.

Zelfs als heb je twee verschillende HD in de computer zitten ,kan je toch maar vanop de schijf die als master aangesloten is een besturingssysteem starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U zal er wel moeten voor zorgen dat je een CD-rom kunt bemachtigen met win98 om deze naast win Me te installeren.

Tevens zal je over een opstartdiskette moeten beschikken en het programma Partition Magic.Deze laatste kan je als trial van het net halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziehier een kleine leidraad :

1-Nieuw besturingssysteem installeren of in uw geval win ME reeds aanwezig.

2-Partition Magic hierop installeren + bootmagic(bevindt zich op dezelfde cd-rom)

3-Met Partition Magic een tweede primaire Dos partitie aanmaken

4-De nieuw aangemaakte partitie aktief maken

5-De computer zal nu heropgestart worden, zorg dat er een opstartdiskette in de computer zit

6-De computer start via de opstartdiskette,men kiest nu in het Dos venster dat verschijnt voor 1 = opstarten met CD-rom ondersteuning [enter]

7-De computer kontroleert nu nog eerst de harde schijf op fouten,indien geen gevonden,ga je verder met[enter]

8-Zorg ervoor dat de cd-rom met het besturingsprogramma dat u wil installeren in de cd-lade zit,en typ achter de dos prompt [setup]...De computer begint nu met het installeren van het 2de besturingssysteem opdezelfde harde schijf

9-Installeer nu terug Partition Magic op het nieuwe besturingssysteem,enkel Partition magic niet bootmanager(deze is reeds aanwezig op de eerste WinMe)

10-Nu opent men Partition Magic en maakt via deze het eerste besturingsprogramma aktief

11-De computer wordt nu weer gestart

12-Kies nu in programma's voor Bootmagic

13-Ga in Bootmagic via file naar Bootmagic Enabled en vink deze optie aan.Ga nu naar options en startup.delay en vink Indefinite aan....Hiermee zal men kunnen kiezen met welk besturingsprogramma men wil werken bij een nieuwe start v/d computer

14-klik nu in Bootmagic Runtime menu Aded aan en maak het nieuw aangemaakt besturingssysteem aktief .Save en exit.

15-Bij de volgende computer start zal men nu kunnen kiezen en beschikken over 2 besturingssystemen

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het zal wel aan mij liggen, maar het is vlgs mij veel simpeler.

Gewoon installeren op nieuwe partitie en voor de veiligheid de directory "win98" noemen ofzo.

Dan krijg je toch vanzelf een dualboot?

Gr.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kweenie

 

dat geld wel voor win2k, winxp, winnt4 (als deze dus naast win9x/me wordt geinstalleerd), deze installeerd automatische een boot manager. Echter ME en 98 hebben geen van beide een boot manager, dus wordt die ook niet automatisch geinstalleerd.

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...