Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi satfanaten... keb een vraag en hoop dat ik goed word geinformeerd. Een satpsychopaat heeft mij wijsgemaakt dat ik met een blocker(aangesloten aan en pc) alle gecodeerde kanalen kan openen. Het coderen zou via een programma gaan(vergelijkbaar met more tv voor de analoge ontvangers).

Mij leek het sterk ma je weet ma nooit...

Bij mij gaat het met name om DIGITURK.. andere oplossingen zij ook welkom.. groetjes

Geplaatst:

Je bent redelijk geinformeerd maar net niet helemaal goed.

Wat er op dit moment is is een zogenaamde season interface, en een perogramma op je pc die de smartcard die de provider gebruikt emuleert (nadoet). met deze oplossing kan je een groot aantal betaaltv kanalen openen, maar niet allemaal.

Dit is nu net jouw punt, Digiturk werkt NIET op deze manier.

Je kan trouwens ook op een andere manier kijken, zonder season interface en pc, maar gewoon met een smartcard die je zelf van tijd tot tijd van de juiste decodeersleutels zal moeten voorzien.

De laatste ontwikkeling is trouwens dat er in de software van de ontvanger een emulator wordt "ingebouwd" waardoor je zelfs geen decodermodule of smartcard meer nodig hebt.

Helaas werken alle bovengenoemde manieren alleen maar als er voldoende informatie bekend is van de kaart van desbetreffende provider. Omdat van de Cryptoworks Digiturk kaart niet voldoende informatie beschikbaar is werken dus geen van bovenstaande systemen voor Digiturk.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Bedankt voor je info.. Hij had het namelijk wel over digiturk en ik dacht laat ik het maar hier vragen voor alle zekerheid.

Wat ik begrepen heb is dat ik dus zowiezo een originele digiturk kaart moet hebben... hoe zit dat precies met de emulator?? ben ik daarmee klaar of moet ik nog een cryptoworks module kopen??? alvast bedankt.. ps: welke patch draait het beste op een hyundai hss1000ir?? (wat een rotkast is dat zeg.. ik baalde in het begin van mijn humax maar toen ik die hyundai zag was ik weer happy... groetjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen