Ga naar inhoud


X Windows


Gast

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij hier helpen?

Ik zoek een X Windows waarmee ik op KDE 3.1 mijn XP kan starten op een FAT 32 vanuit /mnt/windows/

Bestaat dit eigenlijk wel?

Heb reeds WINE al geprobeert, maar deze werkt niet echt behoorlijk voor programma's zoals autocad te draaien, installatie van een programma lukt hiermee ook niet altijd.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha Spirit,

 

Om jouw vraag even wat duidelijker te krijgen heb ik daar nog wel enige antwoorden voor nodig, maar ik probeer het toch.

Vanuit linux kun je inderdaad met wine sommige apllicaties in windows opstarten.

Dit heeft echter niet mijn voorkeur. Je wilt waarschijnlijk, zonder je (laptop/PC) te rebooten, een ander OS/applicatie opstarten.

Nu is hiervoor een handigere manier met een commercieel pakket, waarbij bijna ieder willekeurig OS binnen je huidige Linux kunt installeren. Ook is het uitwisselen van data tussen je Linux en je andere OS mogelijk.

 

Mocht je de naam van het pakket niet weten, dan kun je of mij mailen of even met de gegevens op het net gaan zoeken.

 

Mvg,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel heb ik een dual boot WinXP / Mandrake Linux 9.1, Wine werkt niet goed genoeg naar mijn behoren, te veel foutmelingen en dergelijke.

 

Wat ik specifiek wil doen is:

XP starten vanuit linux dus vanaf mijn /mnt/windows

Deze "emuleert" windows dan volledig. Zodat ik de start knop en al heb, dit heb ik nodig om aplicaties te starten die benodigt zijn voor mijn werk.

 

Het is redelijk onhandig telkens weer te rebooten naar windows xp en andersom. Dus ik zoek een remedie waarbij ik vanuit linux windows kan starten in een X-Window systeem, heb dit gezien op een screenshot op mandrake linux hun website. Dus weet dat het mogelijk is. Maar hoe ben ik nog niet achter gekomen.

 

Momenteel is mijn mandrake versie wel een RC2 versie, dus hierin zitten nog wel een paar buggs, maar binnenkort komt mandrake uit met de volledige release. Dit kan mischien wel voor enkele verdere problemen zorgen tijdens het compilen van de nieuwe software in mijn shell.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je toevallig de site van VMWARE? en is deze onder GNU licentie? Of moet ik deze aankopen?

 

Momenteel heb ik een:

 

AMD Athlon 1800+

met 1GB geheugen

6GB HD voor linux

en 25 GB HD voor windows.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet mogelijk.

 

Wat wel kan is met behulp van Wine een windows applicatie te starten, maar ze werken niet allemaal en sommige hebben extra command line argumenten nodig.

 

Wat je wel kan doen is een bestaande windows installatie starten met VMWare. Dan draait die "native" onder linux.

 

Enige vereiste, veel RAM en een licentie op VMWare (+/-300€).

 

Je kan ook onder VMWare in Linux een XP of 2000 pro of eender wat je liggen hebt installeren als een onafhakelijke PC en de image fil op een CD branden.

Zo heb je altijd uw Windows PC bij de hand onder Linux.

 

En het voordeel daarvan is dat hij de hardware emuleert en dus op eender welke pc altijd dezelfde hardware heeft.

 

Dus die image kan je op verschillende PC's onder linux gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van den avond ff die vmware testen dan met hun trial key :-) en hopen dat de boel goed loopt dan.

Moet ik de workstation of de server nemen?

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je geen wine wilt is duidelijk, maar toch even:

 

WINE = Wine Is Not Emulator.

 

Kortom, wine is een pakket wat probeerd windows executables te interpeteren en uit te voeren. Hierbmij mappen ze de windows API naar equivalete linux API calls. Een heel mooi pakket maar helaas zijn niet alle windows API's evengoed gedocumenteerd, dus kan dat veel problemen veroorzaken.

 

Wine is dus wel verschrikkelijk snel ivm. bv VMware.

 

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

 

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...