Ga naar inhoud


S*ca loggen met DVB2000?


Aanbevolen berichten

Hallo mede hobbyisten,<P>Wie kan mij informatie verschaffen omtrend loggen met een Nokia 9500 met DVB2000 firmware?<P>Ik ben al even aan het stoeien geweest met dit apparaat. Ik heb een oude season1 interface (uit de VC1 tijd), maar deze lijkt niet te functioneren, ook niet als ik hem extern voeding geef. Mogelijk is ie defect, maar het kan ook zijn dat hij niet bruikbaar is om te loggen.<P>Wel krijg ik via de seriele uitgang een heleboel data, via het menu "data download".<BR>Ik kan echter aan deze data geen touw vastknopen. (misschien verkeerde PID).<P>Is het mogelijk om met de 9500 S*CA te loggen via de seriele uitgang, of via een season? Wie heeft ervaring?<BR>Ik heb al veel gelezen, maar het is me niet echt duidelijk of het nu wel of niet kan.<BR>Ird*to loggen is in ieder geval geen probleem (38k4 baudrate).<BR>Ik heb hem al een file van zo'n 5,5MB laten loggen, maar ik kan in deze file geen "key string" zoals die nu uitgezonden wordt terugvinden.<BR>Misschien zij dit wel stomme vragen, maar ik zoek nu toch maar eens wat duidelijkheid.<P>Ik weet wel dat het met Wallbanger, een Season2 interface en een S*ca ontvanger allemaal perfect werkt, maar ja, een hobbyist zoekt toch steeds naar andere mogelijkheden. En de 9500 staat toevallig altijd op de PC aangesloten tongue.gif" border="0 <P>Alvast bedankt!<P>Groeten Twinsat

Link naar reactie
Delen op andere sites


>Hallo mede hobbyisten,<BR>:-) precies, we zijn hobbyisten, die moet je hun gang laten gaan!!! Dat was even een frustatie die ik kwijt moest na de vage acties van C+Freek...<P>DVB2000: loggen via serieel: (menu-9-6:data download)<BR>Gooi PID:0x05DD (C+1NL) of PID:0x05DE (C+2NL) maar eens naar je seriele poort, dan krijg je de ECM's:<BR>81 00 2C 00 19 . . . <P>uitleg:<BR>81=table_id<BR>002C=ECM is 44 bytes lang<BR>0019=Canal+Digital NL)<BR>En iets verderop in de string zie je nano D1, met daarachter het encrypted controlword, 16 bytes. In deze string staan ook de gebruikte key en datum!<P>Dit heb ik allemaal al realtime lopen via SCSI. Nu wil ik natuurlijk het juiste CW berekenen die we in de de CAM-module moeten schieten.<P>Kan iemand mij helpen aan het (SECA) algorithme, om dit CW te berekenen? Meer technische informatie zoals wat er nog meer staat in de ecm-string is ook welkom (info@ipdvb2000.com), ik weet nog weinig van SECA, maar het principe van alle coderingssystemen is hetzelfde, alleen de algorithmes niet.<P>Ik hoop dat je hieraan alvast genoeg informatie hebt Twinsat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...