Ga naar inhoud


Problemen met Wallbanger


Aanbevolen berichten

Ik ben recent ook aan het loggen geslagen met een humax 5400, season 1 kaart zonder extra voeding en wallbanger. Ik krijg ook perfect beeld maar blijkbaar zijn mijn mk1 en ppua niet geldig want het lukt me niet nieuwe keys binnen te krijgen, als je me daar mee zou kunnen helpen dan graag. Maar om op uw vraag te antwoorden: probeer eens bij de providers enkel deze een voor een aan te kruisen. Wallbanger zou de verschillende providers tegelijkertijd niet aan kunnen heb ik gehoord. Anderzijds , heb ik ondervonden, is het ook beter steeds je receiver aan en uit te zetten (of kaartje in en uit te halen)en soms ook het programma wallbanger steeds opnieuw op te starten. Hopelijk heb je hiermee suc6. Ja en mijn season heeft slechts 6 contactpunten, dus dat afkleven zit wel juist blijkbaar. groeten docydoc

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Duwgati <BR>Als ik zou jouw verslag lees denk ik het eerste aan de compoort. Probeer eens een andere instelling. Ik gebruik zelf een seasons interface 1 en niets afgeplakt en het werkt prima op alledrie de systemen. Meestal als je alleen maar Processing Reset in beeld krijgt en hij reageerd niet is de chip kapot. Dit had ik 2 keer en gelijk vervangen door een Maxim 232 (is niet kapot te krijgen) en hij werkte weer prima. Jij hebt een mooie site voor beginners gemaakt maar die is er ook voor Wallbanger. <A HREF="http://twisted.s5.com/digital/WallBanger/wallbanger002.htm" TARGET=_blank>http://twisted.s5.com/digital/WallBanger/wallbanger002.htm</A> <BR>Als je hem nog niet kon, kan je hier ook veel info vandaan halen. Dit is alleen een slechte tijd(of niet) voor loggen want af en toe krijg je de raarste dingen inbeeld. Denk dat de invloed van de kaartenwissel die eraan komt daaraan mee te maken hebt. <P>@ docydoc<BR>" Wallbanger zou de verschillende providers tegelijkertijd niet aan kunnen heb ik gehoord. "<P>Geklets. Ik schakel over van provider naar provider zowel Astra als Hotbird en gelijk beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook aan mijn seriële poort zitten denken, maar het vreemde is dat hij het op beide poorten heeft. En tevens werkt mijn MasterCRD wel probleemloos op beide poorten.<BR>Maar ik zal eens een andere PC uit het rek trekken en het nog eens testen.<P>@Dr. Humax,<BR>Ik heb die Wallbanger site ook al enkele keren doorgespit de afgelopen dagen. Ik heb zelfs de indruk dat ik wat van dat Deens of Zweeds (wat het dan ook is) begin te begrijpen laugh.gif" border="0 zo vaak heb ik de Newbie pagina al doorgenomen.<BR>Je voelt natuurlijk al aankomen dat ik over dat loggen straks ook e.e.a. te vertellen heb op mijn site. Zeker als de aanloop zo moeizaam is confused.gif" border="0 <P>Jullie horen nog van mij.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke guys, hij doet het laugh.gif" border="0 <BR>Mijn Compaq vervangen door een Dell en voila, alle problemen zijn voorbij.<BR>Werkt als een zonnetje.<BR>Had ik gedacht/gehoopt dat die kl** PC toch nog ergens goed voor zou zijn. Maar helaas. Zelfs voor loggen is ie niet geschikt. Weer een slechte ervaring erbij in een lange lijst van slechte ervaringen.<BR>Enfin ik ben aan het loggen en hopelijk verschijnt er nu dus binnenkort een artikel over loggen op mijn site.<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde eens beginnen om me te verdiepen in het loggen. Nog nooit eerder gedaan. Maar het eerste begin is problematisch. <BR>Het relaas van enkele dagen klooien:<BR>1. COM poort ingesteld. <BR>2. Wallbanger gestart.<BR>3. Keys (PPUA en MK01) ingevoerd<BR>- Helaas geen resultaat.<P>Na nog eens 2 avonden vruchteloos aanklooien, realiseerde ik me dat sommige Loggers (Ik heb er 3, een onbekende, en een Seasons 1 en 2) 8 contacten hebben. Dus dacht ik aan de problemen met SMD kaarten met 8 contacten in de Aston module.<P>Oke, de contacten 4 en 8 afgeplakt en wat denk je.... Jawel, keurig beeld en alle keys die binnen komen smile.gif" border="0<BR>Dus met nieuwe energie aan de slag. Keys voor alle andere providers ingevuld en overgeschakeld naar een andere provider.<BR>En vanaf dat moment is het drama mad.gif" border="0 <BR>De enige respons die ik nu nog te zien krijg is: <B>Processing Reset</B> na iedere reset van de receiver.<BR>Als ik een kaartje in de Seasons steek krijg ik nog wel de volgende mededeling:<BR><B>Request Unknown Instruction<BR>C1 E0 8A E8 98 <BR>Reply Unknown Instruction 6D00</B><P>En dit krijg ik dus op alle 3 de loggers die ik hier heb.<P>Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken?<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duwgati,<P>log jij met operational keys, of via ppua en mk01.<P>Als je dit via ppua en mk01 doet, krijg je dan wel operational keys???<P>ik had reeds een topic gemaakt hierover. Ik krijg de laatste tijd namelijk zowel op WB als op hbemu geen keys meer mad.gif" border="0mad.gif" border="0 <P>m'n setjes zijn goed, dus als jij wel keys krijgt, dan moet ik het toch ergens anders in gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jws,<BR>Ik log met PPUA en MK01. <BR>De O.K.'s 0C en 0D komen keurig binnen.<BR>Ik heb HBemu nog niet geprobeerd, nog te weinig tijd gehad, maar in Wallbanger gaat alles prima.<P>Ik heb ook nog even geprobeerd wat Viaccess te loggen, maar daar gaf Wallbanger geen reaktie. Moet ik nog uitzoeken.<BR>Weet iemand trouwens of Wallbanger met de Via CAM 1.0V477 overweg kan? Ik neem aan van wel, maar misschien dat daar toch een probleem in zit?<BR>Bye<BR>Duwgati

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...