Ga naar inhoud


[Strong 8000] Geen beeld Srt8000H, voeding kapot??


bosso

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Srt8000H staan met (inmiddels) V20 software. Ik heb de ontvanger gepatched omdat de signaalmeter vast links in de hoek lag en rood gekleurd was.. M.a.w. ontvangt niets... Nu is er door het patchen niets verandert, hij ontvangt nog altijd niets en de ontvanger laat bij opstarten alleen het menu zien op kanalen te lezen maar zoals je begrijpt, dat werkt niet.

Aan mij opstelling ligt het niet want met mijn Humax knalt het signaal eruit. De f-connector aansluiting lijkt me vast te zitten maar of er nog voldoende spanning op de LNB komt dat weet ik niet (helaas heb ik onvoldoende electrotechnische kennis om dat zeker te weten) en dus weet ik niet meer wat te doen.

 

Kan iemand van jullie mij helpen, of is er iemand die er eens naar wil kijken (ik woon in de omgeving Zwolle)..

 

Laat het me even weten, desnoods via pm.

 

Thanks,

Bosso

 

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan eens proberen bij de schotel instellingen te komen en dan de instellingen kwa satelliet te veranderen en dan op b drukken om te kijken of je wel signaal hebt.

omdat met vele firmwares je geen kanalen kan scannen als je geen signaal hebt.

dus bij de schotel instellingen kiezen astra en dan horizontaal en dan met b kijken of je wel signaal hebt.

dit wil nog al eens werken.

en waar je ook op moet letten is de start frequentie van je lnb in je schotel instellingen.

als er iets verkeerd staat geeft je receiver aan dat er geen signaal is.

en btw als je een firmware op nieuw in je strong laad dan is het normaal dat als je je receiver aan zet je gelijk een menu krijgt met aleen maar een paar opties om kanalen te zoeken ...dit is omdat je er geen kanalen lijst in hebt gezet.

Groetjes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bosso. Zie vele vorige postings; In de strong is Astra schotel 2 en Hotbird schotel 1. Ga naar menu technische zaken, de schotel instellingen, en zorg dat de volgorde goed is. Als je de Strong niet kent, het bladeren met de pijltjes kan moet je op het nummer of op de schotel doen, (of je bladerd door de schotels, of je wijzigt het nummer), is een essentieel verschil.

 

Nu kan er zich 1 probleem voordoen; sinds enige tijd lopen er c+ updates. Sommige strong8000 gaan hier niet goed mee om (zie diverse andere postings), ik heb hier zelf ook problemen mee. Ieder keer na een reboot (of uit standby) staat mijn Astra wederom als schotel 1 (en hotbird ook). Wat ik ook probeer, hij bewaart de instellingen niet goed. Oplossing hiervoor heb ik nog niet gevonden. Misschien kom je hiermee 1 stap verder

Gewoon een vriedelijke gast, die ooit weer eens onder de 100kg zou willen gaan wegen.

 

Dreambox 800 PVR, Triax 88cm Draaibaar (sg-2100a).

(vroeger Strong-8000 en een Arrox Tiger-X)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan jullie vertellen dat ik inmiddels Blob V1.1 en MZ zenderlijst in mijn Strong heb geplaatst. Dit werkt allemaal prima. Reciever hoeft niet meer naar kanalen te zoeken. Punt is dat de ontvanger blijvend geen signaal aangeeft. Lijkt wel of hij geblokt is, dat er ergens een weerstand in zit. Heb ook alle antenne mogelijkheden geprobeerd maar niets helpt. Geen signaal.

 

Ik begin een beetje radeloos te worden en heb het idee dat ik hem onderhand in de vuilnisbak kan laten verdwijnen..

 

Hopelijk is er toch nog iemand met een goede tip of wellicht een warme soldeerbout??

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht overbodig, maar zeg het toch maar ...

Ik moest vanavond voor de zoveelste keer de deco los halen voor het flashen, na het terugplaatsen ook op geen enkele manier ontvangst, alleen maar rood blokje.

 

Uiteindelijk bleek ik de antennekabel-connector bij het aansluiten van de deco los van de kabel te hebben gedraaid.

 

FF opnieuw het connectortje vastzetten op de kabel en alles werkte weer.

 

Suc6,

 

Jefferson

srt8000h (v15/20) + gw / fun / multipro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Was het maar waar. Nee, buiten de ontvanger is alles ok. Heb geen idee wat het wel kan zijn. Het zal in de ontvanger zelf moeten zitten...

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zie daar het probleem. Geen brandende fietslampjes. Geen spanning op de antenne-uitgang. Wie kan mij vertellen wat ik hier aan kan doen??

 

Alvast bedankt,

Bosso

Philips 52PFL9704,Dreambox 8000HD PVR 1TB, Xtrend ET6000,DeltaStar 120cm en 90cm fibo,Denon X4000,Denon 2910(DVD),SONY PS3@1TB(Konsole/Blu-Ray),WII Wiikey2 v1.3(Konsole),MS900 serie(Speakers)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lus je singnaal eens door naar je andere ontvanger (LNB uit naar de Humax bijv) en kijk wat die dan doet. Is maar een idee, weet je in ieder geval of er signaal via de Strong loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer voor de zekerheid nog even de fietslamptest rechtstreeks achterop de decoder middels een kort stukje coax;heb je dan wel spanning, dan zit het probleem in de coaxkabel. Heb je nog geen spanning, dan is het 14/18 volt gedeelte in de decoder stuk. Waarschijnlijk een defecte spanningsstabilisator (lijkt wel wat op een transistor). Dan ontkom je niet aan solderen. Kan gebeurd zijn door kortsluiting in de coax-aansluitingen (goed controleren).

 

Wellicht overbodig te zeggen, maar de decoder moet wel aanstaan om voeding te meten (dus niet alleen standby).

 

Suc6,

 

Skysurfer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...