Ga naar inhoud


CanalDigitaal smartcard


bashoogeveen

Aanbevolen berichten

Hi @all!

 

Ik ben woonachtig in Duitsland, maar wil graag de nederlandse zenders kunnen ontvangen. Ik weet dat het verkrijgen van een C+ smartcard alleen mogelijk is als je over een adres en bankrekening in Nederland beschikt.

 

Dit probleem zou op te lossen zijn door mijn ouders de kaart te laten bestellen. Ik heb begrepen dat na aanschaf van een kaart deze binnen een bepaalde periode telefonisch geregistreerd moet worden?? Aangezien ik vanuit Duitsland geen 0900-nummers in Nederland kan bellen, kan ik dit niet zelf doen. Mijn ouders beschikken helaas niet over een sat-installatie en kunnen de registratie daardoor ook niet uitvoeren.

 

Zou iemand mij de exacte registratie procedure van CanalDigitaal kunnen uitleggen zodat ik misschien een oplossing kan vinden?

 

B.v.d.

 

-Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bas

Ik weet niet hoever je in Duitland woont, maar ik denk dat je voor het registreren toch de grens over moet. Je moet het nummer van C+ bellen en de procedure volgen die wordt doorgegeven. Maar als je het kaartje in Nederland koopt, wil de satboer meestal wel even het kaartje voor je activeren.

 

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jan50: Ik woon tussen Bremen en Hamburg, maar ik vind het geen enkel probleem om ervoor naar Nederland te rijden. Het probleem wat ik heb, is dat ik in Nederland geen mogelijkheid heb om de smartcard te activeren (geen schotel) en in Duitsland geen mogelijkheid heb om Canal+ te bellen (kan geen 0900-nummers bellen vanaf hier)...

 

Als de satboer dit activatie-proces kan/wil doorvoeren, zou daarmee mijn probleem opgelost zijn... Maar ik heb geen idee hoe dat activeren precies verloopt?

 

[edit]

typos

[/edit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

de kaarten zijn tijdelijk even "vrij" totdat jouw nieuwe abbo verwerkt is dan krijg je het pakket wat je hebt aangekruisd b.v Set topbox maar als ik jou was lees even de stukjes over seca2 welke ontvangers het wel of niet doen met een nieuwekaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden: ik hoef dus zelf niet meer naar C+ te bellen om mijn kaartnummer door te geven?? Kaartje kopen in Nederland, meenemen naar Duitsland, daar in m'n cam stoppen, dat is alles... Correct?

 

Dit ivm het niet kunnen bellen van 0900-nummers vanuit Duitsland...

 

Mijn ontvanger (Echostar AD3000IP / AstonCrypt 1.03) zou (volgens de thread in Seca2 en de fabrikanten) probleemloos moeten werken met Seca2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dit ook voor originele kaarten uit Noorwegen? Ik krijg nl. steeds de mededeling "gecodeerd kanaal".

De schotel staat goed. Wij ontvangen text t.v.en enkele andere kanalen, maar geen N.R.K. en TV2.

Wij hebben daar juist een kaart voor gekocht.

Ik ben een beginner! Wat gaat er niet goed?

Wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marieke,

 

ik zou de provider van die kaart bellen en vragen om de kaart te activeren. Verder net doen of je in Noorwegen zit, mogelijk dat ze dat als eis hebben.

 

Anders kun je het ook es met een zelfgemaakt kaartje proberen, zul je zien dat er nog veeeeeel meer open gaat!

 

PS: Wat voor receiver (en evt. cam) heb je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...