Ga naar inhoud


Open brief aan de heer van den Engel (Canal+)


Gast

Aanbevolen berichten

Geachte heer van den Engel,<P>(of mogen we je Freek noemen)<P>Als computerleverancier verkopen we heel veel software. Wist u dat het toegestaan was om van gekochte software een kopie te maken?<P>Dat is toegestaan om bij problemen over te schakelen op de backup.<P>Sinds een jaar of twee heb ik een sat ontvanger. Heeft u wel eens een kapotte canal+kaart gehad. Moet u zich voorstellen: kaartje opsturen naar canal+, twee weken niet TV kunnen kijken en dan pas je kaartje weer terug krijgen.<P>Ik kan u vertellen dat dat de dag is geweest dat ik een backup van mijn orginele irdeto kaart heb gemaakt. Twee weken lang met je vrouw 's avonds mens erg je niet spelen wens ik zelfs u niet toe.<P>O ja, nog bedankt trouwens dat ik na twee maanden met mijn nokia 9500 geen programma info meer had. Ik heb toen maar een nokia 9302 gekocht. Daar was ik wel gelukkig mee. Tot 1 januari 2001. Shit wat een dag om te herinneren. Ik zat tv te kijken. natuurlijk met mijn orginele kaart, immers een backup is voor noodgevaalen. Twee dagen heb ik dat vol gehouden, toen ben ik maar gaan bellen met een service nummer. Hoewel service....?<BR>Wel beeld, geen beeld, wel beeld, geen beeld.<P>Ik kreeg in idee..... Yes ik ga met mijn back up kijken. Hoera! constant beeld. <P>Wij staan met ons rug tegen de muur als klant van C+. Op zich is dat balen. Het wordt nog meer balen als C+ vervolgens ook nog eens de jacht gaat openen.<P>Dit board is opgezet door hobbyisten. Een van de belangrijkste redenen is ontevreden heid. Ontevredenheid over de kwaliteit die C+ ons voor heel veel geld levert. En als ze niet kunnen leveren dan krijgen wij niet ons geld terug van jullie.<P>Daarom gaan wij de strijd met open vizier aan. Openvizier, net zo lang totdat C+ wakker wordt. Of mischien wel Onze minister. Een man die door het volk gekozen is. Helaas dat die man zo dom is geweest om C+ het beheer van de nederlandse zenders te geven. <P>Laat dit een begin zijn om alle problemen onder de aandacht van de mensen te brengen.<P>Immers wij willen waar voor ons geld!<P>Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt gelijk met betrekking tot de doelstelling van dit board. <P>Ik heb mezelf echter aangemeld uit onvrede over C+. En ik baal hier nog steeds heel erg van.<P>Maar de gedachte van een backup van je kaart speelt nog steeds door mijn hoofd. Daar moet een mogelijk schuilen.<P>AAn de andere kant: een backup van je bankpas??<P>Blijft dus moeilijk.<P>Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goed nederlands woord voor Backup is veiligheidskopie.<P>Dit is opgenomen in de mediawet en beschrijft het recht van een eigenaar om een veiligheidskopie te maken van informatiedragers. Daarbij moet je denken aan CD, boek, videoband, etc.<P>De DVD geeft hierbij een probleem en als koper heb je recht op een veiligheidskopie en die zou je volgens de wet mogen vragen, uit voorzorg, aan je leverancier als deze veiligheidskopie niet gemaakt kan worden.<P>Het gaat bij satelietsignalen niet om informatie dragers. Verklaren dat de card de informatiedrager is van de keys die ik van de leverancier kreeg en dan dus een veiligheidskopie vragen dat is wel heel dicht langs het randje.<P>Ik denk dat er meer zit in het recht op vrije nieuwsgaring. Dit hangt al veel langer boven het hoofd van alle coderingssystemen. Tot nu is iedereen daar met een grote boog omheen gelopen dus ik weet niet of het slim is om het over die boeg te gooien.<P>Destijds zijn met dit grondwettelijke recht wel de antennes weer terug in het straatbeeld gekomen. Vele belanghebbenden van kabel distributiesystemen zoals kabel TV waren heel blij met het bouwkundige verbod op antennes in de grote steden. Nu hoef je alleen maar een deugdelijke bevestiging te hebben en heb je recht om te ontvangen wat je wilt.<P>Een ander probleem is dat de diverse sat kanalen alleen rechten hebben voor het land van vestiging. Zo mag C*n*l Digit**l geen abonnee's buiten Nederland hebben. Dat wordt in Brussel niet erg Europees gevonden.<P>Als we dus in Nederland de buitenlandse providers op je kartje hebben dan heet dat hobby. Alleen C*n*l Digit**l staat ter discussie.<P>Als C*n*l Digit**l nou eens het sat pakket voor een prijs zou aanbieden die in verhouding staat tot het geleverde, ongeveer 12,50 per maand, dan was er helemaal geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...