Ga naar inhoud


[Strong 8100] yes! wallbanger op strong8100 in EMU!


mghibli2

Aanbevolen berichten

Een strong 8100 met season, kan nooit gewerkt hebben in emulator mode. Na een modificatie op de season werkt het!!

Het geheel is nogal een spinnekop wat aan de season hangt en bestaat uit een losse pic 16f84 en max232 (met externe 5V voeding uit de mouse connector van de pc) welke de wallbanger transmissie signalen opvangt en opnieuw weer uitzend, dit maal over de bidirectionele IO lijn. Nu snapt de strong de signalen WEL. De standaard season koppelt de

geconverteerde rs232 signaal via een max of transistor direct aan de IO lijn, dit vind strong niet leuk.

 

Wallbanger settings in deze:

11520 baud, even parity 2 stopbits.

Ik moet het geheel nog netjes maken en nog snappen waarom ik 2 stopbits nodig heb.

 

anyway, waarom zou je wallbanger op een strong 8100 in emulator mode willen hebben, er is immers een funkaart die werkt:

 

Het doel is na*g*a 2 en p*o*at.

nu wallbanger werkt in oude seca1, kan ik eenvoudiger

een progje maken welke in c++ op een P3 laptop draait, snel genoeg voor de DES encrypties.

 

Helaas kostte dit al veel tijd en bit banging technieken

(=hoofdpijn), dus misschien blaas ik de rest nog wel af.

feit is dat dit nu werkt. (kon het gewoon niet hebben dat het niet werkt)

 

greetz

mghibli2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Het geheel is nogal een spinnekop wat aan de season hangt en bestaat uit een losse pic 16f84 en max232 (met externe 5V voeding uit de mouse connector van de pc) welke de wallbanger transmissie signalen opvangt en opnieuw weer uitzend, dit maal over de bidirectionele IO lijn. Nu snapt de strong de signalen WEL. De standaard season koppelt de
geconverteerde rs232 signaal via een max of transistor direct aan de IO lijn, dit vind strong niet leuk.


MOOI!! Nu nog enkel een vernuftigd persoon vinden die Wallbanger aanpast zodat ook andere codeersystemen kunnen gedraaid worden over seca. Wat het je dan in die pic geprogd? Heb je ergens een schematje van jouw knutselwerk? Tnks

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

schema en soft volgen zsm, op dit moment is het een ware

spinnekop kwa draden en soft maar het komt hier op neer:

de pic vangt de rs232 com op en stuurt deze direct weer door maar met 1 verschil: de io pin gaat direct na het verzenden naar hoge impedantie (wordt input pin).

dit is precies wat een funkaart/goldkaart ook doet.

(nu heb ik toch nog een toepassing voor de goldprogrammer)

 

Ik ben nu bezig om het programma emulatorek via de pic

geschikt te maken voor de strong, dan hebben we nagra2

 

helaas heeft de strong geen conax anders zou dat middels dit

programma ook werken.

 

greetz

mghibli2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...