Ga naar inhoud


UNIVERSAL CAM met TBD crypt


Gast

Aanbevolen berichten

Na het plaatsen van m'n seca 2 kaart werkt de ontvanger niet meer.

 

Heb een STRONG 4355 E, maar ik wil graag iets over de CAM die ik gebruik weten, misschien is er iemand die hier antwoord op weet.

 

Ik heb een UNIVERSAL CAM, staat er op de sticker, met TBD crypt V0.9 erin serial number is TBD00100109X0.

 

Deze ontvanger/cam is mij 2e hands verkocht met de mededeling dat de software gelijk is aan de aston 1.05.

Kan iemand mij vertellen of dit zo is, en wat dit eigenlijk voor een cam is.

Ik vindt hem als plaatje niet terug op internet, maar wel beschrijvingen waarin het gaat over deze cam alleen is dit in div. talen die ik niet machtig ben.

 

Dien ik nieuwe software in de cam te laden zodat dit weer gaat werken??????

 

O ja seca 1 werkte altijd goed met deze set up.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt de bekende "kat in de zak" gekocht.

TBD betekent To Be Defined. Dit is de eerste module die er op de markt kwam met de bekende Sidsa chipset die later zo succesvol was in de magic modules en de klonen als de Axas, Global etc.

De TBD software is de "test" versie software van Sidsa, en doet alleen een slechte emulatie van Seca.

Dat jou module dus min of meer hetzelfde is als een Astoncrypt is dus pertinent niet waar. De hardware is absoluut verschillend, alleen het kastje ziet er van de buitenkant hetzelfde uit.

 

Omdat deze modules min of meer waardeloos waren geworden na het uitkomen van de magic, en handelaren er soms een hele hoop op voorraad hadden weden ze als seca compatible modules verkocht voor minder geld dan de originele Astoncrypt modules. Goedkoop is dus hier nu ook weer duurkoop.

 

Nu niet helemaal getreurd, je module niet gelijk het raam uit donderen, er zijn mensen die er een andere flasheprom voor je in kunnen solderen (met bijbehorend dreamload programma). Je module wordt dan een magic module kloon. Zoals je weet kan de magic prima met seca II kaartjes overweg. Gratis is zo'n operatie niet, maar waard is 'ie het zeer zeker. Als je het helemaal compleet maakt schaf je je na deze "operatie" ook gelijk een magicprogrammer aan.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zitten toch wel enige beperkingen aan het ombouwen want nadat ik er recent zelf nog een op de hoop vond,heb ik deze opengemaakt en er een toshiba eeprom van de magic opgezet met dreamload.Maar ondanks de 2mb eeprom weigert hij te werken met pentaserie ,de tetra en gamma doen het goed maar met penta blijft hij initialiseren ondanks dat het proggen goed lijkt te verlopen.

Evenzogoed is tetra natuurlijk altijd nog vele malen beter als tbdcrypt.

 

grtz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prutzie en geinponem bedankt voor het antwoord, ´t ja als beginner moet je nog veel leren.

Ik ben nog niet zover dat ik dit soort zaken kan veranderen, dus zal eens op zoek moeten naar iemand die dit voor mij wil doen.

 

Ondertussen maar eens uitkijken naar een aston module.....

 

Bedankt voor de service!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Vergeet niet de ISSI chip ook te vervangen.

Er moet een IS61LV25616-12T op, hij zal dan wel werken.

Er zit namelijk een IS61LV12816-10T op een Universal cam.

Je moet dus 2 chipies vervangen en niet alleen de toshiba flash.

En dan zal je Ci wel werken met de bekende penta.

 

Data sheet van de ISSI

 

Bye HobbyMan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...