Ga naar inhoud


Harddisk controleren op fouten


pippen2

Aanbevolen berichten

Ik heb vanavond iets opgenomen met m'n Dreambox. De harddisk was vol, dus het opnemen is automatisch afgekapt. Nu heb ik de uitzending verwijderd, maar de Dreambox geeft aan, dat er nog steeds 0 MB vrij is op de hardeschijf. Er is geen Core-dump ofzo aanwezig, dus er moet weldegelijk ruimte vrij zijn.

 

Waarmee kan ik een "scandisk" uitvoeren? Via de menu "controleer" helpt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Via telnet staat er nog gewoon data op. Met het commando "df" staat dat de schijf 100% vol is. Erg vreemd. Als de ontvanger opgestard wordt, wordt er dan altijd een scandisk uitgevoerd, of is dat alleen als de ontvanger gecrashed is? Normaal gesproken crashed de Dreambox om de haverklap, maar nu het moet uiteraard niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je al ext3 geprobeerd? ik had een harddisk die niet wou geformatteerd wou worden met reiser, wel met ext3, maar gaf dan veel fouten bij het fsck'en.

Ik heb er nu een ander ingestoken en deze werkt(e) goed, behalve dat hij niet meer uit de slaapstand komt en vastloopt als je de harddisk probeert te accessen als hij slaapt.

heb deze er dan maar uitgehaald omdat het de dreambox vertraagt bij het opstarten, en dan nog eens resulteert in vastlopers..

 

groetjes

basix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...