Ga naar inhoud


wave frontier disecq switchen


bogie

Aanbevolen berichten

kan mij iemand vertellen welk type disecq switchen ik moet gebruiken om mijn wavefrontier van 16 lnb's te voorzien.

ik gebruik de dreambox als ontvanger. ik heb ergens op het net gelezen dat dit moet kunnen. maar ik weet niet precies welk type disecq switchen ik hier bij nodig heb. en weet iemand hoe de disecq instellingen van de dream dan ingesteld moeten staan.

 

b.v.d gr.BOGIE.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben ook zeer benieuwd of iemand dit daadwerkelijk aan de gang heeft (bijv met een Humax 5400)

 

Op satelliet plein vind je een voorbeeld van een schakeling.

 

4 diseqc type 1.0 of 2.0 en eentje die die vier op een cascaderende wijze verbindt: type 1.1 of 2.1

 

De receiver zou type 1.1 of 2.1 moeten ondersteunen (wat volgens mij de Humax niet doet)

 

Bij de online sat shops zijn de diseqc blokjes altijd 1.0 of 2.0. Ik zie nooit een blokje van type 1.1 of 2.1 (sommige geven niet eens een type op)

 

Al met al twijfel ik eraan of iemand dit met een 'gewone' receiver aan het werk heeft.

 

Ik overweeg de aanschaf van de wavefrontier, maar alleen als iemand mij kan overtuigen dat het werkt.

 

Fidel

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die site heb ik ook gevonden. En een leverancier (duits - SP**N) van de kastjes.

 

Nu nog iemand die het met een gewonde receiver werkend heeft

 

Fidel

Wavefrontier T90 [5W, 0.8W, 4.8O, 13O, 19.2O, 23.5O, 28.2O], DM800se; DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je receiver moet dit wel kunnen ondersteunen en dat gaat met een Humax volgens mij niet. Je kunt het zien in je antenna settings menu, als er maar 1 level van diseqc (1-4) aan te geven dan is het niet anders. De Force 1144s die ik heb kan 2 levels aan maar hij is wel kritisch wat betreft merk en type diseqc switch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

@ziggy en Marinus:

 

Zouden jullie me ook even kunnen PM-en met die voorbeelden? Ik ben ook zwaar aan het overwegen om een wavefrontier aan te schaffen maar wil wel vantevoren even duidelijk hebben wat aan te schaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...