Ga naar inhoud


2 receiver op 1 schotel?


Dbox2_boy

Aanbevolen berichten

Yo,

 

Ik wil twee receivers op één schotel aansluiten,nu vraag ik me af als er een switch bestaat om tussen de twee receivers te switchen.Ik weet dat ik die kan doorlussen,maar ik gebruik dit liever niet om problemen te voorkomen.

Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2
Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt er een splitter tussen zetten. Als je dan steeds of de een of de andere receiver gebruikt zou het goed moeten gaan, mits de splitter geschikt is.

 

Beter monteer je een twin lnb (met 2 uitgangen) in je schotel, dan kun je beide receivers tegelijk aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een draaibare opstelling heeft het niet veel nut dat ik een twin-LNB erop zet,omdat ik toch slechts 1 van de twee receivers gebruik.Zijn deze switches in de handel vrkrijgbaar?

Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2
Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Citaat:
Met een draaibare opstelling heeft het niet veel nut dat ik een twin-LNB erop zet,omdat ik toch slechts 1 van de twee receivers gebruik.Zijn deze switches in de handel vrkrijgbaar?


Waarom zou je 2 receivers willen hebben als je er toch maar 1 tegelijk kan gebruiken. Als het gaat om bv een ontvanger in de slaapkamer en 1 in de woonkamer te hebben, kun je beter zo'n TV signaal Transmitter (2600MHZ???) gebruiken. Met deze kun je ook afstandbediening signalen door zenden. Is in iedergeval een stuk goedkoper en werkt net zo goed.

Groet Michel,
Link naar reactie
Delen op andere sites

[color:"red"]Reclame is verboden op sat4all.

Even de regels lezen aub voordat je weer de mist in gaat.

bvd Alan [/color]

 

Uups, dat was niet de bedoeling, maar omdat ik zelf weet hoe moelijk het is om zulke sat-toebehoren te vinden, was dit enkel als informatie bedoeld en niet om firma x rijk te maken.

 

Digiflo

 

P.S.

 

reclame:

openbare aanprijzing om de afzet van goederen of diensten te bevorderen

 

informatie:

1 kennis die iem. bereikt => info, kondschap

2 verstrekking van kennis of inzicht

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik best. Maar we moeten nou eenmaal een lijn trekken anders loopt iedereen hier zodirekt zijn winkeltje te promoten en hebben we een reclameforum.

 

 

PS Zat je weer met je woordenboek te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...