Ga naar inhoud


aansprakeleidheid C+/vdEngel


Gast

Aanbevolen berichten

Wie wil mij helpen om bovengenoemden aansprakelijk te stellen voor het overlijden van mijn vader (19-01-2001). Twee jaar lang heeft mijn vader getracht zijn Canal+ abonnement op te zeggen. Twee jaar lang werd hem dit geweigerd omdat hij dit niet aangetekend had gedaan. Eindelijk deed hij deze opzegging op15 januari 2000. Begin januari werd ondanks de bevestiging van 15 januari 2000 van de opzegging wederom bijna fl.700.- automatisch afgeschreven. De beste man keek bijna nooit zeker niet naar de flauwe filmpjes van C+.<BR>Toen ik op 5 januari 2001 met het beroemde callcenter van Beste Freek belde kreeg ik te verstaan dat het abonnement nog wederom een jaar zou doorlopen, aangezien we wederom te laat waren met de opzegging. De zeer slimme juffrouw van het callcenter had zich evenwel weer een jaar vergist. Hoe kan je op 5 januar 2001 zeggen dat de aangetekende brief pas op 14 januari 2001 is aangekomen?????????.OP 19 januari 2001 is mijn vader met een slecht hart mede door deze ergenissen overleden.<BR>Hopper12<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gecondoleerd trouwens.<P>Ik stel het volgende voor:<BR>1- Je laat de automatische incasso terugboeken (storneren heet dat, geloof ik).<BR>2- Dan gaat C+ natuurlijk reageren met maningen en dreigbrieven, die je gewoon allemaal kunt negeren.<BR>3- Mochten ze het verder escaleren, dan kun je de deurwaarder of rechter gewoon twee documenten tonen: De opzegging en de overlijdensacte.<P>------------------<BR>abc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met alle respect en deelneming ivm met de tragische omstandigheden in je familie wil ik graag met het volgende reageren. Het aansprakelijk stellen van C+ ivm het het overlijden zal vrijwel onmogelijk zijn omdat het bijzonder moeilijk te bewijzen is dat zij daar schuld aan hebben. Ik kan je adviseren om bij een goede jurist een 1ste gesprek aan te vragen en de zaak bij hem/haar voor te leggen. Dit eerste gesprek is gratis, informeer eerst telefonisch.<BR>Ik wens je veel sterkte<P>Juri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst gecondoleerd.<P>Ik heb een beetje ervaring op het gebied van abonnementen opzeggen bij Canal+. Ben al een paar keer lid geweest en heb dus ook al een paar keer mijn abonnement opgezegd.<P>De laatste keer ging dat niet zonder hakken of stoten. Maar na zes keer hun automatische incasso te hebben gestorneerd, vele telefoontjes, brieven en faxen te hebben verstuurd, is het dan toch gelukt.<P>Nu ben ik inmiddels weer abonnee van Canal+, maar als ik het volgend jaar weer eens opzeg, weet ik inmiddels dat als ze zeggen dat dat niet kan, je gewoon moet blijven doorzeuren. Dan geven ze (gaven ze in ieder geval bij mij) de moed op en gaan akkoord.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was geabonneerd op canal + frankrijk, omdat ik een adres hier had.<P>Ik heb mijn abonnement voor de volgende reden kunnen opzeggen MIDDEN IN HET LOPENDE JAAR: Verhuis naar het buitenland !<P>Daar hebben ze hier niet moeilijk over gedaan , gezien de Europese wet over de uitzendrechten, is het onwettelijk je te abonneren in een ander land dan waar je woont.<P>Ik heb mijn lopende opdracht van de bank gestopt en binnen de twee weken had ik hier een brief van C+ dat ze mijn beslissing betreurden, maar dat ze mij de nodige papieren zonden om mijn kastje en kaart terug in te leveren.<P>Opgelost! Het leuke van dit nieuws is dat ik als Belg niet teruggekeerd ben naar België, maar nog altijd in Frankrijk woon, weliswaar op een ander adres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd.<P>Wat betreft het aansprakelijk stellen van C+ / vd Engel:<P>Dit van den Engel is gewoon een juristje dat bij C+ werkt. Die man doet gewoon wat z'n baas zegt, ofschoon hij onder de hobbyisten nu niet zoveel vrienden meer heeft. Het lijkt me dat hij met deze situatie echt helemaal niets te maken heeft, aangezien hij niet eens op de abonnementen-afdeling werkt.<P>Wat betreft C+: ik geef je helaas weinig kans. Feit blijft overigens wel, dat C+ een super KLANT-ONVRIENDELIJK bedrijf is en ze lijken ook wel hun best te doen om het zo te houden. Wanneer ze een minder starre houding zouden aannemen en eens proberen een beetje klantgericht en service-gericht te denken / handelen, dan zouden ze nog eens wat abonnees erbij krijgen.<P>LDP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over het opzeggen in het algemeen. Bij het aangaan van een contract staat in de kleine lettertjes altijd wat de opzegtermijn is en wat de voorwaarden zijn (schriftelijk, aangetekend etc.) Meestal is, als je maandelijks betaald de opzegtermijn ook een maand, wat in theorie neerkomt op nog 2 maanden betalen. Dus nadat je aangetekend hebt opgezegd dan is het even uitrekenen wanneer je wettelijk geen abonnee meer bent en dan inderdaad, gewoon storneren. Is dit probleem met C+ al eens aanhangig gemaakt bij de diverse consumenten organistaties?<P>Juri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd, ik kan het me voorstellen, een vriend van me is ook bijna overspannen geworden door C+ handelingen.<P>Lees ook nog even de allerkleinste lettertjes.<BR>Elk contract wordt zonder opzegging verlengd met eenzelfde periode en dient uiterlijk 3 maanden van tevoren halverwege de maand te worden opgezegd.<P>Dat wil zoveel zeggen als... als je in februari van een of ander jaar je contract bent aangegaan, en je wil er van af en zegt in april op, dan ben je wel mooi op tijd met opzeggen, maar is het niet zo dat je 2 maanden later er vanaf bent, maar pas in februari van het volgende jaar (indien je een jaarcontract hebt).<BR>Als je een halfjaar contract hebt, dan zou je dus in dit voorbeeld dus in juli je einde van het contract hebben.<P>Veel mensen denken dat als ze opzeggen, na 3 maanden daadwerkelijk er vanaf zijn, maar in veel gevallen is dat dus niet zo en mogelijk ze wettelijk fijntjes blijven innen.<BR>Kijk dus goed naar de datum waarop je je originele contract getekent hebt en zorg dat je om echt veilig te zijn 3 tot 3,5 maand voor die datum opzegt.<P>Volgens mij staat overigens ook ergens in de kleine lettertjes dat bij overlijden het contract per onmiddellijk kan worden opgezegt.<BR>Eigenlijk zouden die C- gasten helemaal geen contracten meer mogen verkopen, de service die bij dergelijk soort bindende contracten hoort kunnen ze helemaal niet leveren. frown.gif<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten allereerste gecondoleerd,<BR>Uit eigen ervaring en naar 3 maal mijn abo te hebben opgezegd, kan ik vertellen dat ik geen enkele keer hierover problemen heb gehad ik weet dat in de "nieuwe voorwaarden" een maand voor de verlenging van het nieuwe contract de abo moet worden opgezegd, voor de zekerheid heb ik daar 2 maanden van gemaakt anders zit je weer voor een nieuw contract periode er aan vast bij mensen met een jaar contract is dit zeer onangenaam.<P>Na een goede duidelijke brief vermeldend naar de voorwaarden, en die aangetekend te hebben verstuurd is de afhandeling elke keer correct geweest.<P>Echter ik vindt dat we die gebruikersvoorwaarden moeten gaan toetsen als gsm aanbieders na contractduur nu verplicht zijn gesteld om de mogelijkheid te hebben de abo maandelijks stop te zetten vindt ik dat canal+ dit ook moet doen, misschien valt hier wettelijk wat aan te doen<BR>allemaal klagen bij de consumentenbond.<P>------------------<BR>Moderator<BR>Humax Digital(NL) - General(EN).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat dergelijke bedrijven hun papierwinkel vaak wel netjes in orde hebben en dus officiëel niet aan te pakken zijn.<P>In de praktijk kun je dus het beste, zoals Black Tiger zegt, heel goed de kleine lettertjes lezen voordat je een contract met die gasten aangaat. En tijdig (dus 3,5 maand van tevoren) opzeggen. <BR>Bewaar ook altijd een kopietje van je opzeggingsbrief en stuur hem aangetekend, zodat je ook daar bewijs van hebt.<P>LDP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...