Ga naar inhoud


Mk01 en ppua geheimhouding?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik begrijp niet dat er zo geheimzinnig gedaan wordt over de "nonpublic" mk01 en ppua. Deze keys worden door de provider bedacht om te communiceren met de orgie kaarten. Nou zegt iedereen op dit board dat als de keys "geheim" blijven, kunnen we er langer van genieten. Dan begrijp ik 1 ding niet: ALS DE EERTSTE KEYUPDATE OP DE SITES STAAN, WEET DE PROVIDER GELIJK DAT DIE KEYS BEKEND ZIJN, ANDERS GEEN KEYUPDATE. Waarom dan zo geheimzinnig? En die orgie kaarten? Die zijn waarschijnlijk vernietigd omdat oude mk01 en ppua's op die kaart staan die "misschien" nog werken, gebruikt worden om de gekietelde kaartjes op te blazen, dus waarom die geheimzinnigheid? Ik heb een goldkaart en nergens last van omdat ik die oude mk01 en ppua's er niet in heb. <BR>@admin. Waarom hebben jullie mijn reply uit de topic "hier gaat het verder" eruit gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tuurlijk weet de provider dat er gelogd wordt , alleen met welke ppua en mk01 weet hij niet!!!! dus zolang die ppua en bijbehorende mk01 niet publiek gemaakt worden is er niets aan de hand en zal die kaart blijven werken.<BR>Even voor de duidelijkheid , elke kaart heeft een eigen ppua met bijbehorende mk01.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bullet,<BR>Zoals tech al aangeeft heeft de key-updates niets te maken met de adressering van kaarten. Deze maandkeys zijn voor elke kaart van een bep. provider hetzelfde en wisselen om de maand (0c,0d,0c etc.)<BR>De MK01 en PPUA is het adres van je kaart, dmv dit adres krijg je elke maand deze keys automatisch. Wanneer je niet beschikt over een geldig MK01,PPUA setje, maakt niet uit over deze public of non public zijn krijg je deze keys niet binnen. Het nadeel van een public setje is dat de providers deze ook weten en die kaarten die deze adressering gebruiken evt. kunnen uitschakelen. Daarom kan je handmatig deze maandkeys invoeren om toch beeld te houden, en dat zijn die lijsten met keys die je op het internet kan vinden.<BR> .. JD ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dit zijn antwoorden waar je wat aan hebt. Ik ben verder gaan kijken en las dat ongeveer 4000 kaarten eenzelfde mk01 en ppua bezitten. Als dan die keys bekend worden, krijgen die 4000 kaartbezitters dan nieuwe kaarten?<BR>Groeten BULLET!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke kaart heeft zijn eigen unieke PPUA in een bep. groep (MK01). Je moet het zo zien:<BR>Je straat is de MK01<BR>Je huisnummer is de PPUA<BR>PPUA = xx xx xx xx <BR>Dus laatste is 16 mogelijkheden 0 t/m F<BR>Die daarnaast 256 mogelijkh. 00 t/m FF<BR>etc. etc.<BR>Het aantal PPUA'S in een groep weet ik niet, misschien dat iemand anders je daar antwoord op kan geven. Je zou denken 16 x 16 x 16 = 4096 mogelijkheden. <P> JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dan precies de relatie tussen de PPUA/MK01 en de PBM? Of is de PBM onafhankelijk van de PPUA/MK01-combinatie?<BR>Met andere woorden, kan ik ongestraft mijn PBM veranderen bij elke willekeurige PPUA/MK01-combinatie, en blijft deze dan werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PBM wordt de eerste keer geschreven dmv je UA adress, ook je MK01 en PPUA wordt geschreven. Ongeveer 2 weken lang (om de 20 min.) krijgt de kaart dmv dit UA adress dit command, in die tijd wordt de PBM dus ook continue gecorrigeerd als je deze verandert. Na die tijd kan je ongestraft deze wijzigen. Als je na die tijd om een verandering van pakket of activatie aanvraagt krijg je weer hetzelfde verhaal, dus ook verandering MK01,PPUA.<BR>Er zijn gevallen bekend waarvan er continue een PBM correctie plaats vindt maar dan zijn uitzonderingen, makkelijkste oplossing daarvoor is gewoon bellen en vragen om nieuwe activatie, je krijgt een nieuwe MK01, PPUA en als het goed is dan heb je na 2 weken er geen last van.<BR>Ik hoop dat dit duidelijk is.<BR> JD<P>Ik vindt dat dit eigenlijk niet bij nieuws/info hoort maar bij beginnersvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...