Ga naar inhoud


hd kapot


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Van de week downloade en installeerde ik de laatste release van traveller.

Vanaf dat moment wilde mijn dreambox niet meer opstarten.

Flash erase lukte niet.

Erase.img erin gegooit maar hij bleef hangen op het opstartscherm.

Om een lang verhaal kort te houden.

Mijn harddisk een western digital van 80 Gig was gesneuveld.

Daardoor startte de dreambox niet meer op.

Toevallig gebeurde dat net toen ik de dreambox geupdate had waardoor ik de fout in de software ging zoeken.

Balen dus.

Ik hoop dat ik het bonnetje nog kan vinden want de harddisk is nog geen 5 maanden oud.

 

Dus als je dreambox niet meer wil booten dan kan dat dus een kapotte Harddisk zijn

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook zonder bonnetje heb je garantie op je harddisk. Zie de site van de fabrikant voor een RMA-formulier. Je kunt daar ook aan de hand van het serienummer van de HD zien of deze nog in de garantie zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent waarschijnlijk ook slachtoffer geworden van die slechte serie WD's. Er is een hele berg WD's gemaakt waarvan de controller steeds kapot gaat. Fout in de productie denk ik. Je hebt in ieder geval garantie. Dat zit bij WD wel goed.

 

Tox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk ook slachtoffer geworden van die slechte serie WD's. Er is een hele berg WD's gemaakt waarvan de controller steeds kapot gaat. Fout in de productie denk ik. Je hebt in ieder geval garantie.

Tox.




bij mij ook 2 stuks defect

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aantal weken geleden het zelfde probleem gehad.. ook met een update en met de wd 80. Ik heb op het zelfde moment ook last gehad van een kortsluiting in de coax kabel... ik dacht dat het daardoor kwam.. maar nu zie ik dat er meer mensen last van hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vandaag de nieuwe image van Ronald er in gezet.. druk de flash erase knop in... toen stopte de hdd met draaien... en je raad het vast al..Spinnen doet hij niet meer... met andere woorden dit is de tweede keer bij mij dat een wd80 kapot gaat in de dream.. en aangezien dat ik niet de enigste ben.. kunnen we zeggen dat een WD80 NIET geschikt is voor een DREAMBOX!!!! ik hoop dat deze hdd nu ook uit de lijst van dream verdwijnd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm, het vreemde is dat het bij mij ook gebeurde tijdens het upgraden van de software. Echter weet ik niet of je daar nou de dreambox de schuld van kan geven. En met dit in het achterhoofd:

 

Citaat:
Jij bent waarschijnlijk ook slachtoffer geworden van die slechte serie WD's. Er is een hele berg WD's gemaakt waarvan de controller steeds kapot gaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele partij wd 80 ingebruik voor computers geen 1 problemen.. ik had er 1 in de dream.. die ging kapot bij een upgrate naar een ander firm... bij jou gebeurde het zelfde.. nu krijg ik een ander schijf van wd.. nou neem ik aan als er problemen waren moeten die er nu wel uit zijn gehaald....en weer bij de upgrade van de firm gaat ie kapot.... en volgens mij doet hij het bij de reset van de dream....waarschijnlijk kom er dan een spannings verschil op et hdd kabelje testaan waar de Wd niet tegen kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...