Ga naar inhoud


Wetgeving ?


xinetic

Aanbevolen berichten

Ik ken weinig van de wet, maar is het nu niet zo dat als je voor je op dit board komt een of andere melding plaats dat de informatie die op dit board vermeld wordt alleen voor hobbieisten is bedoelt en niet voor providers van betaal tv. als er dan nog leden van de betaal tv (in het algemeen) nu nog een account aanvragen en inloggen op dit board dan is dit dan toch iets van in de richting van uitlokking. Zo iets is er toch ook bij de politie, bewijsmiddel verkregen doormiddel van uitlokking is niet rechtsgeldig, misschien geld mijn idee ook wel voor dit board? wie weet het is maar een idee. Graag jullie mening hierover. confused.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Xinetic,<P>Het verhaaltje dat als je maar een waarschuwing plaats op je webpagina je niet aansprakelijk ben voor de inhoud is niet juist.<P>Op warez sites is te lezen dat de software alleen voor experimentele doeleinde gebruikt kan worden en binnen 24 verwijdert dient te worden. <BR>Het is in het leven geroepen doordat er een zaak was met betrekking tot software welke illegaal (copy en crack) op computers terecht kwamen zonder dat het bekend was bij degene dat het ilegale software was.<BR>Hierdoor kreeg je mogelijkheid deze software alsnog te deleten.<BR>(het aanbieden van deze software op sites blijft dus strafbaar)<P>Iedereen kan aangifte doen van illegale en criminele activiteiten, dus ook jij en elke betaal tv provider. Een leden bestand met wachtwoord en een waarschuwing op je pagina kan dat niet tegen houden.<P>Let wel op dat de wetgeving niet wereldwijd hetzelfde is en dus zie je vaak dat deze sites proberen een provider in de gemakkelijke landen te vinden.<BR>Echter jij als inwoner van Nederland heeft te maken met de Nederlandse (Europese) wetgeving.<P>Satbee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet strafbaar om te praten over de mogelijkheden van electronica. Als dat zo zou zijn kan je iedere bibliotheek sluiten. Indien je hier een artikel post met ideeen omtrent sateliet ontvangst zeg je tegen niemand dat ze dat moeten doen. Recentelijk was er een film op tv met alle ins en outs over een bankoverval, hoe het alarm uit te schakelen, hoe het personeel te gijzelen, noem maar op. Is het tv station dan strafbaar omdat men derden aanzet tot het plegen van een misdrijf of hen van technische informatie voorziet?<BR>Natuurlijk denken commerciele bedrijven daar anders over maar dat kan je meer zien als intimidatie. Ik kreeg zelf een emailtje van C+ met een waarschuwing omdat ik een vraag had gesteld over een Goldcard. Je kent het verhaal van Don Quichotte? die voerde ook strijd tegen dingen die er niet waren. Ik ben gewoon abonnee van die club alhoewel ik door zulke riool mail aardig zin krijg om dat abonnement op te zeggen.<BR>Geen angst gewoon doorgaan met je hobby. Zolang je niet met geprogrammeerde wafers op de markt gaat staan is er niets aan de hand.<P>groeten<P>Juri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...