Ga naar inhoud


beginnersvragen?


realist

Aanbevolen berichten

Even een paar vragen:

1.Als ik een stukje geïnstalleerde hardware (bijv. een PCI kaart ) uit het slot haal en de PC daarna uitschakel moet dan bij opnieuw inschakelen alles opnieuw geïnstalleerd worden?

2.Hoe kan ik aan een bestand zien dat het een "driver" is.

3. Stel dat mijn PCI kaart toegewezen is aan IRQ 10 en ik wil hiervan IRQ 11 van maken.

Hoe moet ik dat doen en kan dat zomaar.

 

 

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites


[color:"blue"] 1.Als ik een stukje geïnstalleerde hardware (bijv. een PCI kaart ) uit het slot haal en de PC daarna uitschakel moet dan bij opnieuw inschakelen alles opnieuw geïnstalleerd worden? [/color]

Neen, de pc heeft de nodige drivers om te weten welke kaart dit is.

[color:"blue"] 2.Hoe kan ik aan een bestand zien dat het een "driver" is. [/color]

Dit kan je niet echt zien aan de extentie.

[color:"blue"] 3. Stel dat mijn PCI kaart toegewezen is aan IRQ 10 en ik wil hiervan IRQ 11 van maken.

Hoe moet ik dat doen en kan dat zomaar. [/color]

Enkele IRQ's kan je niet gebruiken (weet niet meer exact welke) maar het is in iedergeval mogelijk de IRQs handmatig toe te wijzen.

 

Greetz {Spirit}

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch eerst maar je pc uitzetten voordat je er een kaart uithaalt (statische elektriek) kan je pc om zeep helpen.

 

Als je de irq wilt veranderen moet je dit doen in systeembeheer.

Naar de hardware gaan waarvan je de irq wilt veranderen, en dan naar het tabblad opties(uitgebreid, advanced)

Je moet dan wel opletten dat je niet een irq neemt die al bezet is, want dan krijg je conflicten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@raymondC

Heb je gelijk aan, en ik zou, voordat ik de kaart er uithaal ,inderdaad eerst de PC uitschakelen.

Wat betreft het veranderen v/d IRQ ben ik er nog niet uit. Bedoel je met systeembeheer hetzelfde als Apparaatbeheer?

Ik vind ook dat tabblad "opties" maar niet.

Zou je aub iets willen verduidelijken?

Mijn actie hoort bij Jouw reactie.

Hart. gr. v/d realist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bijna onmogelijk om op uw vragen een korrekt antwoord te geven zonder dat u uw juiste configuratie vermeld.

Het is nl. zo dat sommige IRQ vast worden toegekend en naargelang het besturings systeem dat u gebruikt niet kunnen aangepast worden.Sommige PCI kaarten gebruiken dan weer hun eigen IRQ.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met Win XP, dan doe je het op de volgende manier:

Configuratiescherm

Systeembeheer

Computerbeheer

Apparaatbeheer

Dan krijg je de lijst met de aanwezige hardware.

Klik op het gene wat je wilt hebben, en dan rechtermuisknop je krijgt dan een lijst met optie.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...